Kokemuksia katkolta ?

Lähdössä katkolle n. viikon kulututtua.

Viimeaikoina mennyt subua piikitettynä minkä vuoksi katkolle hainkin, opiaatit, betsot, alko, pajari…aikalailla kaikki hitaat. Vaikka yksin himassa.

Amfetamiinin ja muut vikkelät & mämmit itse lopettanut joku aika sitten, kun ei enää kiinnostanut…viihdekäyttönä satunnaisesti viimeaikoina ja nokkaan.

Kaipailisin kokemuksia erilaisista katkoista :slight_smile:

Tavoitteena lopettaa kaikki.

Hei!
Onneksi olkoon hyvästä päätöksestä. Kyllä katkolla pärjää ja on hyvä olla, kun asennoituu itsensä hoitamiseen. No itsellä on kokemusta työntekijänä katkoista. Perinteiset katkaisuhoidot eivät isosti eroa toisistaan. Muista, että katkaisuhoito ei ole vielä riittävä, vaan sen jälkeen pitää olla muuta hoitoa ja/tai ryhmiä päälle.

Mää olin menneenä kesänä katkolla bupren ja bentsojen päivittäiskäytön katkaisemassa, eikä mulla sieltä mitään pahaa sanottavaa ole. Vaikka en nauttinut siellä olosta ja kerran teki mieli lähteä poiskin, niin helvetin tyytyväinen olen etten lähtenyt. Eli kannattaa sinnitellä vaikka ajoittain tekisikin mieli lähteä menemään!
Varaa jotain tekemistä mukaan sillä ainakin mulla aika kävi tosi pitkäksi ja myös yöt oli pitkiä. Unta taisin saada 3-5t per yö ja vähän väliä painajaisiin heräillen.
Tyyny oli huono ja kannattaa pyytää toista ku kahdella olis ollu mukavampi valvoa :smiley:

Jos jokin mietityttää tms. niin kirjoittele tänne tai yv.

Onnea katkolle!

Heippa.

Menin lapsen syntymän jälkeen katkolle päästäkseni ensikotiin. 2 viikkoa olisi pitäny olla puhtaat seulat ja katkoa suositeltiin. 2 kertaa kävin ja molemmilla kerroilla lähdin kesken pois. Henkilökuntaa ei kiinnostanut pätkääkään mun tilanne.olin yksin omien ahiatavien olojen ja ajatusten kans. Siinä vaiheessa kun sanoin häipyväni paikasta yhtäkkiä henkilökuntaa alkoi “kiinnostaa” mun tilanne. Eipä auttanut. Ihan yhtä tyhjän kans. Koin että olisin tarvinnu enemmä tukea ja juttelukaveria ja kuuntelijaa mutta henkilökunnalla resurssipula ja kiire ja millon mitäkin. Että näin. Ja syy miksi siis menin sinne oli subu.