Kokemuksia Kankaanpään A-kodista

Koska minnesota-hoito ei toteudukaan kohdallani niin olen harkitsemassa yhteisömallista hoitoa,
ja Kankaanpää on tullut esille nyt ykkösvaihtoehtona yhteisöhoidoista a-klinikan hoitajan kanssa keskusteltuani.

Lukisin mieluusti kokemuksia hoidoista ja kiitän, jos sellaisia tähän viestiketjuun saan.

PS. Onkohan ko. paikassa, kuten ilmeisesti enenevissä määrin Suomen hoitolaitoksissa nykyään,
AA-pakko? Vertaistukea vastaan minulla ei sinällään mitään vastaan ole, ja varmastikin ryhmätyötä tuollainen
yhteisöhoito on suuressa määrin, mutta yli 6 vuotta AA:ta PALJON kokeilleena olen luovuttanut viimein sen suhteen. Lyhyesti todettuna: minusta ei saa aa-laista tekemälläkään.

Moro. Kolmesti Kankaanpään A-kodilla, tosin aikaa on kulunut, mutta perusjutut ei siellä ole muuttuneet. Pari kertaa ryhmissä per viikko on suositus ja saa käydä joka päiväkin. Kävin ääääri-minimin, ei siihen delannu, sillä ne oli melko rentoja, tosin riippuu millasta väkee sattuu olemaan kulloinkin, siihen ei voi vaikuttaa missään. Narkomaaneja, sekakäyttäjiähän paikat ovat täynnänsä nykyään. Mites viihyin 3 x 4 vkoa eri vuosina, hyvin. Ohjelmaa on riittävästi, rasittavuuteen asti pähkitään päihdeongelmaa, saman toistoa tulee pakosta, keittiöllä sai olla duunis, jotain joutuu-saa tehä siinä ohessa viikko-ohjelman.

Satunnainen otanta ja yksittäinen käsitys ei tarkoita sinällään oikein mtn, mutta ne ryhmät (aa,na) ei mun mielestä ole esteenä, ellei kammotus ole suurinta mahdollista. Tarkemmin mietittynä ne oli lepposia, ei niissä ketään tosiaankaan pakotettu mihinkään, mä en niistä saanut tavallista jutteluu enempää. Kokemusta. Salilla viihtyi melkein joka päivä ja saunoo saa ja soudella joella, hakata sulkkista, tennistä, ratsastaa ja biljardii yläkerrassa takoa vaikka kaikki illat sekä kaikki musisointivälineet löytyy ja elukoita on + muovailuvahatouhua ja petankkia. Siis vapaa-ajalla ehkä kloku viiden jälkeen :smiley: sillä muuten käy arkipäivät ihan työstä, makoilua se ei ole, vaan raaka työstämistä ongelmien. Kokeneita hoitsuja ja hyviä ohjaajia. Paikkana ok. Innostuin uudelleen akupunktiosta siellä. Lintutornilla voi käydä yksikseen kelaamas, että mitäs sitä tekis elämäs oikeesti peltotilkkuja laskiessaan. Jotain hyvää jäi mukaan…
Persoonat vaihtuu, nehän paikan tekee, tuuripelii se “viihtyminen”, hlökunta jees, omakohtaista kokemusta joukossa, jota arvostan. Menisin, jos tilanne ois päällä. Mulle 4 viikkoa ei riitänyt, sekin on yksilöllistä… :slight_smile:

Kuulostaa hienolta. Ei ainakaan pitkästy, kun on enemmän tekemisen mahdollisuuksia kuin siviilissä.