Kohtuukäytön aloitus

Timanttinen Sydis lupaa aloittaa kohtuukäytön. Jos se ei jostakin syystä onnistu, niin aina voi siirtyä lopettajiin.

No mitä on kohtuukäyttö. Olkoon se aluksi sitä, että muisti ei saa lähteä ja rimaa voi siirrellä niin, että se onkin jossakin välissä esim. 10 annosta päivässä.

Sellainen kerran kuukaudessa voisi olla sopiva aikaväli ottamiskertojen välillä.

Olet saattanut aikaisemminkin kuulla mantran, että alkoholisti ei kykene kohtuukäyttöön. :unamused:

Minun kirjoissani kohtuukäyttö on täysin yksilökohtainen käsite: Brenkkua saa vetää niin paljon kuin haluaa, kunhan ei koe käyttöään ongelmaksi. :sunglasses:

Annosmäärillä ei siis ole mitään merkitystä, mikäli sattuu tykkäämään juopon elämästä. :slight_smile:

Tuo on niin henkilökohtaista. Esim. 10 annosta koko päivän aikana ei ole paljoa siihen siitä tulevaan känniin verrattuna, mutta jos ne ottaa parissa tunnissa, niin aika kännissä on ja liuotinvaikutus päälle varmasti melko paha. Alkoholi on salakavala aine, kun se aiheuttaa enemmän vaurioita kuin itsestä tuntuu. :neutral_face:

Hmm, toivottavasti onnistut :sunglasses:

Mulle tuollainen kohtuukäyttö kyllä sopisi ja se jopa ehkä saattaisi onnistua. Ongelmaksi tulisi (kokemusta on) se, että vaikka tuollainen onnistuisikin, ainakin puolet kuukaudesta suunnittelisin ja pelkäisin seuraavaa juomiskertaa, hekumoisin sillä ajatuksella, että mitä ja missä ja milloin, ja kun päivä lähestyisi, en vois keskittyä melkein mihinkään muuhun. Tämä, sen lisäksi, että annokset eivät tahdo pysyä suunnitelluissa, kertoo minulle sen, että suhteeni alkoholiin ei kyllä ole mitenkään normaali. Eipä sekään haittaisi sinällään, kuka nyt mitään normaalia haluaa :blush: Mutta kun se on niin kuluttavaa. Ei jaksa.

Mulla toimii kohtuullistaminen esim. siten että olen ostanut viikonlopuksi kaksi puolenlitran keskari 6-packiä ja sitten perjantain alkuillalla psyykkään itseäni katselemalla packkeja ja miettimällä, että jos joisikin vain 4 tölkkiä illassa niin olisi vielä sunnuntai-iltanakin 4.

Kolmena iltana kevyt rentoutuminen eikä mitään krapulaa!

Kirjoitin jo tonne Jahdataan kuolemaa - ketjuun tämän aiheen, mutta kun kyseinen ketju on ilmeisesti kuolemassa pois, kirjoitin tämän myös tänne.

t. Juhani

Juhanikari, tutustu fodmap-ruokavalioon ja jos on pakko olutta juoda, vaihda gluteiinittomaan. Tiedä vaikka olis kuitenkin apua?

Ei hyvin alkanut tuo kohtuus. Eilen kävin baarissa ja vasta nyt alkaa olo olla lähellä kelvollista, että ei tarvitse koko ajan maata sängyssä. :neutral_face:

Jos pysyn suunnitelmassa, niin maaliskuussa vasta saa uudelleen yrittää ja jos silloin ei onnistu kunnolla, niin sitten kyllä lopetan. On tämä nyt hiukan arpomista, kun ei osaa päättää, että haluaako vai ei juoda. Ainakin noin 2 kk raittiuden aikana ei ollut juomatavat parantuneet sen suhteen, että siinä laskisi annosmääriä.

Oivoi, miehellä vaihtunut nimimerkki ja tavoite. Niin ymmärrettävää tavallaan. Valitettavasti voi olla niin, ettei se halu juoda tavallaan katoa koskaan. On tehtävä päätös +/- jaottelun avulla. Onko mitään järkeä enää juoda?
Joskus motivaatio raitistumiseen syntyy vasta prosessin edetessä. Tämä taas edellyttää sitä, että tekee töitä itsensä kanssa ja rakentaa elämästään niin mieleisen, että tarve humaltua pienenee ja katoaa parhaimmillaan kokonaan. Raitistuminen ei koskaan ole vain juomisen lopettamista, vaan paljon muuta. Aluksi joutuu ehkä lähteä järjellä etenemään; ei, ei ole mitään järkeä juoda. Itsetutkiskelun ja omanlaisen, mielekkään elämän rakentamisen aikana voit löytää ihan uuden tavan rakastaa ja arvostaa itseäsi. Silloin ei enää tee mieli pilata itseään alkoholilla.

Ei minulla muuta kuin että Imodiumhan on vain suolistoa “tulppaava” lääke, ei varsinaisesti parantava. Jos juot olutta paljon niin sehän vetää suoliston bakteeritasapainon sekaisin jne.

Ei ole itsellä tuollaisia oireita, vaan närästystä ja oli se mahatulehdus.

[Poistettu kaupallinen linkki - Päihdelinkin mode] tällainen sivu löytyi netistä. Siinä on mainittu pari lääkettä.

Tämä ketju oli haaveilua. Nyt on menntyt kaksi viikkoa ihan pieleen. Lopetus on ainoa vaihtoehto.