Kohtuualkoholismista eroon

Tervetuloa munkin puolesta!

Tsemppiä vaan! Terassikelit, mutta limonaatia tai vissyä :sunglasses:

Ihme termi toi ‘kohtuualkoholismi’ :open_mouth: . Perinteinen “Suomalainen malli” lienee? Semmonen tulee mieleen tai jotain käsittämtöntä… Kai se on alkoholismissakin, että kohtuu kaikessa… :wink:

Itellä kai ‘kohtuuttomuusalkoholismi’ tai pelkkä ‘alkoholismi’ oikea termi…

Aurinkoista iltaa ja raitisteluja vaan kaikille!

Tuossahan tuota sanaa on selitelty aikaisemmissa viesteissä useammankin toimesta :slight_smile:

Terassillahan sujui hyvin ihan veden/limpparin kanssa. Hauskaa oli siltikin.

Olipas mukava päästä sängystä jo ysiltä, vaikka alunperin koitin jo joskus 7-8 välillä ylös mutta tuli vähän venytettyä :slight_smile:

Juokseminenkin tuntui aika mukavalta. Pääsin ulos niin sykemittari näytti alhaisempia lukuja kuin oikeastaan koskaan ennen lenkkiä. Reilu parituntinen sujui myös hyvin. Aikaisemmin ollut aina vähän ongelmaa että maha on hieman sekaisin ja ei koskaan tiedä jääkö lenkki lyhyeen. Nyt ei ainakana pariin viimeiseen kertaan ole tuota ongelmaa ollut…

Ainakin mieleen tuli, että yksikin reipas känni voi pilata hyvän kunnon jos haluaa jotain tuloksia saada aikaan. Varmaan tiesit??

Sekin voisi motivoida juomattomuuteen…

Tsemppiä!

Pitää nyt ahkerasti päivitellä tänne jos sitten vaikka heikkona hetkenä muistaisi lukea tuntemuksia…

Että nyt oikeen ihmetyttää mistä sitä energiaa oikeen riittääkään. Päivän reilun parin tunnin juoksulenkin jälkeen oli vielä niin paljon energiaa että fillaroin melkeen 10km päähän punttiksellekin vielä hetkeksi heilumaan. Jos tällaista energiaa on jatkossakin ja näistä vielä palautuu, ei ihme jos vähemmän dokaavat kehittyvät paremmin :smiley:

Viikko alkaa hyvin, olen saanut tehtyä koko päivän töitä eikä ole ollut hirveää ADHD:ta ja tarvetta vilkuilla vähän väliä facebookkia tai jotain huumorisaitteja tai tsättejä tms. Koko päivän vaan väännetty töitä.

Työt ja opiskeluprojektit ovat tänään edenneet niin hyvin että nyt ei tarvitse kotona hirveellä morkkiksella vääntää päivältä jääneitä työhommia valmiiksi. Aika vapauttavaa, nythän voin tehdä kotona vaikka mitä, katsoa telkkaria tai pelata pleikkaria tai lukea kirjaa tai lähteä ulos kävelemään. Aikaisemmin todella usein käynyt niin että kotona viimeistelen päivän töitä ja hörpin samalla pari olutta ja siinä hörppiessä sitten tietty keskittyminen herpaantuu. Ja lopulta menekin koko ilta jonkun helpon homman tekemiseen eikä saa mitään muuta tehtyä.

Pitäisiköhän tässä keksiä jo jotain harrastuksia iltojen varalle :slight_smile:

Morosta Kuronen, jospa kokeilet semmoista projektia mikä mulla on menossa, eli pidetään “absoluuttisen nollan vuosi” jonka aikana moni mieltä askarruttava asia loksahtanee paikoilleen ihan itsestään.

Eli ei lähdetä loiventelemaan ja muuttamaan omaa (rehottavaa tai orastavaa) alkoholismia, vaan vedetään tiukka 365 päivää vesilinjalla ja sen jälkeen istahdetaan viinapirun haudalle, ja joko korkataan tai sitten ei korkata.

Itse ajattelin korkata tasan vuoden raitistelun jälkeen ainakin sen yhden kerran, viinapirun muistolle. Puolen litran kossu, omassa rauhassa, hartaudella. Seuraavana aamuna kärsien ja pohtien.

Ja siitä eteenpäin sitten joko raitis viikonloppu eteen tai korjaussarjaa hakemaan. Valinta on tuossa vaiheessa paljon helpompi tehdä kun on takataskussa hyvät ja huonot muistelot menneestä tipattomasta vuodesta.

Muistatko kun kysyit multa silloin kun tulit katkolta ja olit päättänyt olla ilman viinaa, että miten ihmeessä minä sinne katkolle aikanani itse jouduin aina ja aina ja aina vaan uudestaan? Vaikka hengenvaarallista menoa oli kyseessä?

Mielestäni syynä oli usein tuollaiset ihmeelliset juopon keksinnöt jota sinäkin tässä mielessäsi pyörittelet.

Mitäpä jos onkin niin, että jos tuon menet tekemään et pysty enään omalla tahdonvoimalla päättämään otatko korjaussarjaa vai et. Minä en pystynyt koskaan oikeasti valitsemaan vaan minun oli aina juotava lisää.

Mutta minäpä olenkin täysverinen alkoholisti, sinustahan minä en tiedä :slight_smile: