Kohti elämää

Huuuuh, monta kuukautta on mennyt siitä kun viimeksi luin palstaa! Syyskuussa tulee 2 vuotta siitä, kun pakkasin viimeisen kerran laukut ja muutin pois alkoholistirakkaani luota. 1,5 vuotta on mennyt ja kovasti oon saanu tehdä töitä, että unohtaisin sen miehen. On se alkoholistimiehen magneetti ihan käsittämätön! :open_mouth:

Olimme keväällä pari viikkoa reissussa, koska retkuni halusi hyvittää minulle yhdessäolovuosiemme (lähes 5v) kauheat ajat. No, varmaan silläkin reissulla pääasia oli se, että olisin hänen jarrunsa juomisen suhteen siellä. :smiling_imp: Harmi vaan, että olen niin mieletön himoreissaaja, että suostuin lähtemään sinne… Olihan se välillä rankkaa ja hävetti niin maan kamalasti retkun sammuilut hotellin uima-allasalueelle ja hotellin henkilökunnan vihat. :blush: Onneksi porukassa oli muutama mukava mies, joiden kanssa sitten vietin aikaa ja koitin vaan sulkea retkun ajatusmaailmani ulkopuolelle vaikka sisimmässäni olin kauhuissani että mitä hänelle voi sattua jos hän lähtee hortoilemaan hotellin ulkopuolelle. No, oli hän kuulemma käynyt yksin taksilla suharoimassa ja totta kai KALJAKAUPASSA eikä mitään kamalaa ollut tapahtunut hänelle! Eipä tietenkään, miksi olisi, sillä juopothan ovat mestareita selviämään?

Muutamana iltana näin sen ihanan miehen, jota rakastan ja jota tulen näköjään rakastamaan aina. Mutta se hävetys, nolotus ja stressi, mitä koin hänen takiaan reissussa, eihän siinä ole mitään järkeä! Lisäksi minua harmitti kun hän ei humalaltaan selvinnyt edes retkille, joita reissuumme kuului, oli ne sen verran ainutlaatuisia kokemuksia. MUTTA, häntä ei kamalasti harmittanut asia, hän totesi vaan kirkkain silmin, että onpa hyvä että olen ollut hänen komentajanaan reissulla, sillä muutoin hän olisi juonut vielä enemmän! Siis waaaaaah! :imp:

Reissun jälkeen seurasi kuitenkin sitten taas pään takomista seinään, eijei eijei, miten taas olen erehtynyt miettimään sitä miestä! Olin jo ennen reissua päässyt suht irti hänestä ja taas olin polvia myöden juoksuhiekassa. Satoja ajatuksia, satoja järjen sydämen pieksemisiä, täysin masokistista! :frowning:

No, muutama viikko sitten näin facessa jotain, mikä viittasi toiseen naiseen ja niinpä niin, siinäpä sitä taas oltiin. Oksetti eikä mikään ruoka tuntunut menevän alas, eli juuri niin kuin yhdessäoloaikanammekin kun meillä oli kriisi kun luulin hänellä olevan toisen naisen. Eihän se kerro muusta kuin rakkaudesta, rakastan siis edelleen sitä mänttiä, joka pilaa elämänsä juomalla! Järki hirnui ja sydän itki. Mutta sittenpä retku laittoikin viestin, että olen hänen ainokaisensa. Hah mitä riemua sydän silloin koki! Järki manasi, ettei ikinä saa puhuttua järkeä sydämelle, kun aina kun sydän alkaa taipumaan, tapahtuu jotain tällaista.

Pyysin miestä vahvistamaan, että hänellä on toinen nainen, että pääsisin vapaaksi hänestä, mutta mies totesi ettei seurustele eikä kyllä rakastakaan sitä naista. En siis päässyt vieläkään vapaaksi! Kysyin, että pitäisikö meidän jutella sitten aikuisten oikeasti yhteenpaluusta, koska hän oli laittanut minulle viestin, että uskoo edelleen että me vielä jonain päivänä palaamme yhteen. Hän vastasi, että alkoholi tekisi suhteestamme kuitenkin onnettoman vaikka muuten meillä menisikin hyvin. Eli ei hänellä ole aikomustakaan lopettaa juomista.

Ja totta kai tätä kirjottaessani retkuni soitti minulle, vaikka hän enää nykyään harvoin niin tekee! Humalassa, totta kai, mutta juttumme olivat hyviä. Hän kertoi, että haluaisi elää minun kanssani, mutta tulee niin murheelliseksi siitä ajatuksesta, että hän taas tekisi elämästäni sellaista mitä se oli. Että hän joisi ja olisi reissuillaan päiviä minun ollessa yksin kotona. Ymmärtää kuitenkin mitä elämä on minun kannaltani, mutta ei vaan pysty vastustamanaan viinaseireenin kutsua. Jännältä tuntui sinänsä, että enää en itkenyt puhelun jälkeen ja miettinyt että haluan olla retkun kanssa, vaan jotenkin minusta tuntuu, että olen ottanut askeleen rajan toiselle puolelle. Että olisin nyt lähempänä sitä hetkeä, kun voin pyrähtää lentoon, kauniin siniselle kesätaivaalle! Ja jos jonain heikkona hetkenä kaipaan sitä entistä, otan käteeni päiväkirjan ja luen sieltä muutaman sivun, muistelen sitä mitä elämä silloin oli ja mitä se nyt on. Se on siskot kuulkaa parempaa! :wink: Parempi yksin yksin kuin kaksin yksin. Voimia ja jatkakaamme taistelua tässä läheisriippuvuuden upottavassa rämeikössä! :slight_smile:

Moi Brizzie !

Tuli tekstistäsi mieleen, että…
sitä jota ei voi rakastaa läheltä, rakasta häntä kaukaa niin kauan kuin sinulla tunteita häntä kohtaan on. Teidän välissä on selvästi alkoholi, jolle häviät aina ja sen tiedostatkin, sen voi lukea tekstistäsi.

Mielenkiintoista… jotenkin tällaiseen suuntaan mä varmaan koen elämäni olevan menossa — rakastan häntä, vaikka hän on toisen kanssa mutta en h**vetti vieköön mene lähellekään näyttämään tunteitani. Voi olla että mulla menee valtavasti ja turhaan??? energiaa siihen kovana pysymiseen, mutta periksi en anna enkä takuuvarmasti ikinä soita sen perään. (erostamme on kahdeksan kuukautta … jostain syystä mä olen sen laskenut jossain vaiheessa kymmeneksi)

Niinhän se on, rakkaus on omituinen asia… Tommy Tabermannia lainaten:
”Sydämen nyrkkisäännöt: Joka pääsee sisälle
ei koskaan enää pääse ulos
Joka pääsee ulos
ei koskaan päässytkään sisälle."

Toinen Tommyn runo, joka mielessäni usein on, on
“Kun kärsin ja kaipasin
ja tahdoin rakastaa
en tiennyt vielä
miten kärsii ja kaipaa se
joka tahtomattaan rakastaa.”

Parveke, tulet varmasti käyttämään todella paljon energiaa tahdonvoimasi pitämiseen, mutta koita keksiä jotain tekemistä ettei sinulle jää aikaa miettiä exääsi. Aloita vaikka uusi harrastus! Hirmusti voimia! :slight_smile:

Ihanat runot.
Kiitos kannustuksesta.

Niin kamalaa kuin se onkin, niin mäkin olen ollut tossa retkun magnetismissa, ja joskus tulee vieläkin hetkiä että niin käy…

Minulle on tuonut suurta lohtua treffailla miehiä,pakit on jokainen saanut toistaiseksi,mutta huomaan että miehiä on, monenlaisia, parempia ja huonompia, pitkiä ja pätkiä.toki kirjoittelen aina pitkään ennenkuin edes tapaan,netissäkin kun liikkuu monenlaisia,mutta ns parhaiden tyyppien kanssa tapaan,tähän mennessä olen käynyt 6 kertaa sokkotreffeillä,…Itsetuntoonikin se on auttanut kun on huomannut että minusta ollaan kiinnostuneita…En ole siis mikään sänkyyn hyppääjä, TODELLAKAAN,treffailen siis ihan kahviloissa, lenkillä yms,netin kautta siis sokkotreffailen,se on ollut minulle PARAS lääke…Elämä jatkuu,

Lieneekö idioottia en tiedä,varmasti monen mielestä,En ole vielä valmis mihinkään suhteeseeen, liian rikki olen,mutta on kiva jutella ,ventovieraille , tuntemattomille,ja vaikka olen pakkejakin saanut niin se ei tunnu mitenkään erityisen pahalta, kun on itse latautunut teffeihin niin ettei oikein mitään haekaan muuta kuin juttuseuraa :wink:

Ja jos joku kokee että käytän mieheiä hyväkseni, niin en usko, hekin ovat kovasti yksinäisiä ja haluavat tavata jonkun jolle puhua. Muutaman ystävänkin olen sitä kautta saanut,Suosittelen :wink:,Parasta lääkettä mitä koskaan kukaan lääkäri voi kirjoittaa…

Mutta pitää olla varovainen, sen tiedän, puhelinnumeroani tai muuta yhteystietoa en ole jaellut yhdellekkään,neutraali tapaamis paikka ihmisten ilmoilla,ja pidempi tutustuminen netissä,ei suin päin :smiley:

Kappas ällötys, miekin olen nyt perehtynyt tuohon netin treffipalstaan! :slight_smile: muutama mukava tyyppi on löytynyt, vaikka yhtään en ole vielä ehtinyt treffaamaan, tarkoitus kuitenkin on tavata.

On se kyllä ihmeellisen kova se itseinho, minkä itsessä saa aikaan kun on elänyt alkoholistin kanssa… :frowning: Mutta niin kauan kun on elämää, on mahdollisuuksia kaikkeen! Minulla olisi ollut monta kertaa mahdollisuuksia alkaa seurustelemaan eron jälkeen, mutta jotenkin toipuminen on vienyt tosi kauan aikaa ja idiootti sydän aina vaan haikailee retkun perään. Järki on joutunut tekemään tosi kovasti hommia…

Been there - done that!!! =) Ja koin, että se oli hyvää lääkettä haavoille. Sieltä löytyi ajan kanssa myös uusi, raitis mies, jonka kanssa pidetty yhtä 2,5 vuotta.