Kodeiini, ketiapiini...

Onks kellään parempaa tietoa, että onko tuo jotenkin vaarallinen yhdistelmä, tai / viekö ketiapiini kentien tehon kodeiinilta?

Neuroleptejä ei kai yleensä ottaen suositella koden kanssa mutta ketiapiinihan metaboloituu CYP3A4-entsyymin kautta eikä CYP2D6:sta…

Jos joku osais auttaa… :astonished:

Itse samaa mieltä, täysin vaaraton kombo, normaali annoksilla tai vaikka hieman ylitettynä (2-5kertaisena normi määrätystä annoksesta), kuitenkin itse jos erottelisin ja hakisin jotain oloja niin käyttäisin siihen pelkästään tuota eroteltua kodeiinia ja jättäisin myös ketiapiinin pois, se kun tuppaa väsyttämään aivan helvetisti, varsinkin jos ottaa edes muutaman (2-6kaljaa) tai saatika enemmä olutta vielä kolmantena kyytipoikana.

Pharmaca Fennican asiantuntija-artikkeleista löytyy varsin hyödyllinen “LÄÄKEAINEIDEN HAITALLISET YHTEISVAIKUTUKSET” -taulukko. (Ainakin vuoden 2007 versiosta löytyy moinen artikkeli.)

Juu eli en ota tällä hetkellä ketiapiinia kuin 100mg vakituisesti. Ei siis mikään erityisen isoannos todellakaan.

Panacodeja on tuossa 20kpl ja ne ajattelin nauttia jos suoraan sanotaan niin ihan päihtymismielessä. vuorokaudessa otan niitä joku 8, en ainakaan enempiä.

Eli jos / kun nyt otan huomenna vaikka 8 panacodia niin ei sit kannata ottaa illalla ketiapiinia, tosin illalla se ei haittaa vaikka väsyttäisikin, hyvä vaan ja ketiapiinia otan siis nimenomaan aina illalla ennen kun menen nukkumaan…

Ja alkoholia on juo itseasiassa ollenkaan…

en erottelua ala tekemään. Se on sellasta säätämistä, ettei jaksa…

Ei kai se 8 vielä pahemmin maksaa rasita? Vai meinaatko siis, että kun on lääkityksenä myös ketiapiinia niin siinä tapauksessa?

Ei ole varmaan tolea kauheesti kun en ole näitä vuosikausiin käyttänyt…

Joo, siis oikeassa olet et kyllä se 4-6 riittää… täytyy kattoo vähän fiiliksen mukaan :sunglasses:

Kyse ei ole kodeiinista vaan käsikauppatuotteesta; parasetamolista. Vasta pari-kolme vkoa sitten IS:ssä juttu, että joku Enkuissa kuollut övereihin kun lääkitsi flunssaa hiukan liikaa aineella. Varma ja kivulias kuolema kahdessa viikossa; elimistö hajoaa osa kerrallaan… :astonished: :open_mouth: :confused:

Ibuprofeiini rasittaa vatsaa ja maksaa, parasetamoli maksaa & -munuaisia. Ketiapiini verisuonia ja kaikki mitä siihen kuuluu. Suositeltu annos on 3000mg/vrk. Pahoissa tapauksissa 4000mg/vrk. Tuo 8 sisältää sen 4000mg eli yhteensä 8kpl 500mg paranolia vastaavan annoksen. Itse sain 3pv leikkauksen jälkeen Panadolia 500mg*6/pv eli en edes max-annosta, vaikka prkl oli hiottu, sahattu, porattu ja lisätty kaikkea kivaa… :smiling_imp:

Toivoittavasti ei ole muita munuaisia rasittavia lääkkeitä (respavapaat luontaistuotteet myös, käsikauppatuotteet…) Kodeiinistä ei ongelmaa ole, kunhan suodattaa pois ne käsikauppalääkeet… Maksa, munuaiset ja haima… Eikö se ole elimistön puhdistusjärjestelmä näin tärkeimmät elimet?? Noh, mitäpä sitä itseään suojelemaan… Ei ole paha homma oikeesti… :unamused: Ketiapiniirissa on ohje josta kannattaa tutkia muutamia asioita. Veritulppien riskiä lisää, verenkiertoon vaikuttaa… Huimat lume-vaikutukset… :open_mouth: Sit parasetamoli. Maksa ja munuaiset… 4g/pv max, tosin muita lääkkeitä ei tulisi ottaa. Google jeesaa, mä menen lepäämään…

Siis syötkö tuota panacodia normaalisti vai ajattelitko vain ottaa 8kpl eroteltuna? Itse olen tyhmänä, vaikkakin tietosena ottanut yli 10 panacodia tietäen, että jokainen sisältää 500mg parasetamolia ja 30mg kodeiinia, eli 10 on jo 5000mg ja suositeltu vrk on tuo 3000mg… Kuitenkin sanoisin, ettei tuolla henkeään pois saa vaikka ottaisikin liikaa siis parasetamolia, kun kyse on yksittäisestä kerrasta, eria asia kun rouskit tuota 4000 - 5000mg / pvä vuosien ajan käy maksan päälle. itellä oli aikoinaan about puoli vuotta ehkä inan alle 8kpl päivässä. ei edes määrätty munuaisia eikä mitään tarkkailemaan säännöllisesti, myöskin oli tonniset panadolit, ponstanit, buranat sun muut “varoilla”… Niin ja tuo 10kpl otin kun vitutti säryt, vaikka käytössä oli jo bubrenorfiini särkyihin… ei auttanut särkyihin, saatika mitään euforiaa tuonut. varmasti täysin tolettomalle saattaa tehdä suuretkin euforiat, itse tätä en ole koskaan kokenut :confused: no kait periaatteessa hyvä, kun olen melko kokeilunhaluinen ja jos saisin noista tramaleista, panacodeista yms miedommistaki opiaateista (tai bentsoista) jotakin irti niin ehkä saattaisin jopa niitä syödäkin päihtymismielessä… että jotain hyvää siinäkin kun 2-4 vuotta syönyt putkeen bentsoja ja särkylääkkeitä ja aina vahvennettu niin nyt ei enään viihteilläkkään pienillä annoksilla, en edes uskalla ajatella millaisen annoksen tarvitsisin tuota kodeiinia, tai esim bentsoja, siis sellaisenaan ilman mitään buustaajia…
Joo meni vähän offtopikiksi koko juttu, anteeksi :confused: ainut mistä olen saanut pientä hyvänolon tunnetta on ollut kannabis, en juurikaan mitään isoja euforioita, mutta pieniä, tämäkin noin 6 vuotta sitten ilman buranaa vahvempaa koskaan ottaneena…

Joopa. Siis ketiapiini on tällähetkellä ainoa vakituinen lääkitys meikämannilla. Panacodeja sain selkäkipuihin 20 kpl ja ajattelin ottaa ilonirti, ilman erottelua ( mieluiten ) tosin eihän se nyt iso homma olisi, mutta en nyt vaan jaksa uskoa, että 6-8 panacodia ( vaikka siinä onkin myös parasetamolia, tiedätään :smiley: ) ottaisi maksan päälle varsinkaan kun ryynejä on vain 20 eli 2-3 päivälle… :sunglasses:

^^ Mutta kuka tietää paljonko on liikaa. Et voi Addie sanoa, että sillä ei saa henkeään pois; koska se oli joskus bout vuos sitten akuutis/45 min ohjelmassa, että on tod. huolestuttavaa että nuoret ovat alkaneet tappamaan itseään sillä valmisteella. 100kpl:een purkki tai vaikka parisataa varmuuden vuoks. Sen jälkeen kun ne ovat imeytyneet; mahdotonta tehdä enää mitää, muuten vatsahuuhtelu. Kuolema on erittäin tuskallinen ja kivulias.
parin vkon sisää

Maksa on yksilöllinen, mut mä oon väsyny…

PS: Ite oon miettin joskus että “täs mitää oo tehtävis, vedän panadolei sen purkin eli sata naamaa ja menoks”. Ku kuulee miten siinä kärsii, elimet pysähtyvät yksi kerrallaan ja mätänee ikäänkuin sisältäpäin… Oksentaa, vaipat housuissa yms. Mukavaa varmaan oikeasti kun elimet lopettavat toimimasta ja edessä on vasta parin vkon päästä kuolema; voi koitua monelle impulsiiviselle kohtaloksi Panadol!

On myös ihmisiä ketkä ovat riippuvaisia särkylääkkeistä eli päivittäin on popsittava tai tulee kipuja. Vuosia kun “varmuuden vuoksi” ottaneet, niin…

Lueskelin aikoinaan paljonkin tuosta parasetamolin vaarallisuudesta. Sen ei pitäisi rasittaa maksaa ennen kuin joku entsyymi tai joku on käytetty loppuun, ja sen jälkeen joku varamekanismi käynnistyy, ja vasta sitten alkaa tulla oikeaa pysyvää tuhoa maksaan. Määrät liikkuu siellä15-30 mg tienoilla jos haluaa maksaansa tuhota.

Lisäksi on joku aine, jota voi ottaa, joka estää sen maksan tuhoutumisen. En muista sen nimeä, mutta siiis jos on parasetamolin yliannostus, niin sitä käsittääkseni annetaan.

Aivan. Menee vähä offiks, mut yks kauheimmista on mun mielestä vanhusten lääkkeidenkäyttö; lähes kaikilla (hieman yleistystä) menee päivässä esim. Panadol 1gx3 ja sit on viel se iso kasa muita lääkkeitä ja niihin taas lääkkeitä yms.yms.
Niin paracetamoli ku ibubrofeiini käy säännöllisessä käytössä aikalailla elimistön päälle. Ja noh tilastojen mukaan eniten ostetaan Buranaa (ibubrofeiini-tuotteista.) Ja se kuinka paljon ko. lääkeaine aiheuttaa kuolemia vuodessa oli iha huikean suuri luku (mitä en nyt tietenkään muista.)

facsimile Tarkoitit varmaan 15-30 gramman tienoilla eikä mg tienoilla :slight_smile: Ja malibu, en tarkoittanut mitenkään vähätellä, vaan sanoinkin, että itse tiedostamalla olen ottanut vaikka sisältääkin suuria määriä, olen myös ottanut paljon paljon suurempiakin määriä + useita myös parasetamolia sisältäviä lääkkeitä saman aikaisesti suicidi yritykseen, ainoat muistikuvat oli lääkehiili minkä pystyin juomaan ennenkuin taju lähti ja heräsin muutaman päivän päästä tipassa mistä oli menneet ties mitkä aineet läpi. Ennusteena oli silloin vaimolle sanoneet kooma, maksan (vai olikos tuo munuaisten, kumminkin luku oli yli 900 ja 300 rajan jälkeen olis kuulunut paukahtaa), toisena vaihtoehtona oli aivovauriot + muut keholle tapahtuneet vauriot (esim elimen siirrännäisiä tjsp mahdollisesti) tai kolmantena, että herään jossain vaiheessa jos vastaaineet ovat ehtineet vaikuttamaan ennempää. itselle kävi tuo kolmas vaihtoehto, pari päivän tajuttomuuden jälkeen olin jo 3pvänä jalkeilla ja sairaalan ovella tipan kanssa röökillä, ilman minkään paikan vaurioita vaan täysin paikat palautuneena. Joten en missään tapauksessa suosittele!!! kumminkin tuollainen 10 panacodia on aika pieni riski sellaisenaan otettuna ilman muita lääkkeitä, että sillä hengen riistäisi tai saisi fataalia itselleen aikaan, kumminkin kaikki on niin YKSILÖLLISTÄ! syökää lääkkeet niinkuin lääkärit ne on määränneet… jos viihteilette, niin ottakaa ne elimistöä tuhoavat aineet pois, jos ette osaa tai tunne jotain hyvää tuttua kuka osaa 10000% varmasti tehdä sen niin älkää kokeilko. millään aineella…

Ketiapiini on ns. uudenpolven neurolepti. Niin kuin kaikki antipsykootit, myös ketipiani, salpaa dopamiinireseptoreita. Kodeiinin (ati minkä muun tahansa lääkkeen) meilihyvää tuottava vaikutus loppuu kuin seinään, kun ottaa ketiapiinin kanssa esim Panacod tms. jossa on kodeiinia. Dopamiinireseptori(t) on ns mielihyväkeskuksia aivoissa. Myöskin alkoholin mielllyttävää tuottava vaikutus häviää. Ketiapiinilla ei ole mitään tekemistä CYP2D6 kanssa eli kodeiini muuntuu morfiiniksi ihan normaalisti, mutta dopamiinisalpaus estää sen tuottaman euforian.

Itse käytän ketiapiinia ja ihmettelin samaa, mutta sain vastauksen veljentäni, joka opiskelee lekuriksi.

I call bullshit. Vaikka dopamiini saattaa näytellä jonkinlaista osaa opioidien vaikutuksessa, päävaikutukset tulevat kuitenkin myy-opioidireseptorin kautta, johon antipsykooteilla ole mitään tekemistä.