kodeiini ja huonoista huonoin olo..

Tuli perjantaina tosi helkutin huono olo kun otin 100mg kodeiinia…sydän kipeeksi, korvatlukossa. tuntui kuin olisi veri pakannut päähän ja silmät muuttui tulipunaisiksi…Olen usein otta isompiakin annoksia(150-200mg) ja tullut vain hyviä oloja mitä nyt joskus lentänyt laatta…syön epäsäännöllisen säännöllisesti cipramilia ja mirtazapiinia yleensä en ota sitä saman päivänä kun otan kodeiinia.nyt ainut poikkeus olikin et cipramil vaihtui johonkin sepramiin ja otin sen aamulla tuntia ennemmin kuin kodeiinin…voisiko huono olo johtua juurikin siitä…täällä kyllä pajon juttua ssri lääkkeistä mutta eikö niiden pitäisi vain poistaa kodeiinin vaikutusta? olo oli kyllä enemmän sellainen et olisin vetänyt purkin sitä sepramia? tuntuu vain et nyt on jostain luovuttava?

Cipram vai Sepram? Joka tapaudessa vaihto sepramiin tai mihin tahansa lääkkeeseen, aiheuttaa yleensa haittavaikutuksia joittenka pitäisi hävitä noin. 2 viikossa kuurin aloituksesta.

Muistelisin jopa, että jotkut ssri-lääkket voimistavavat kodeiinin vaikutsta CYP2D6-entsyymien kautta.
mutua vaa…

Toisaalta muistan kun itse otin 500mg tramadolia ilman minkäälaista toleranssia. Oli ehkä vähän liikaa koska sain juuri näitä oireita (sydän kipeeksi, korvatlukossa. tuntui kuin olisi veri pakannut päähän ja silmät muuttui tulipunaisiksi + sydän pumppas todella kovaa) Sairaalareissuhan siitä tuli :confused:

cipramilia oon syönyt jo vuoden vaihtui vain sepramiin…samaa lääkettähän noi molemmat ovat.
Tramadolia noiden kanssa ei kyllä saa ottaa ja jotenkin tuntuu ettei kodeiiniakaan:/?
Oli kyllä lähellä etten itsekkin lähtenyt lääkäriin sen verran oli paha olo…vasta illalla alkoi hellittään mutta ei kyllä uskaltanut ottaa enään edes normi ilta lääkkeitä.diapameja olisi ollut mut pysyin kaukana niistä…melkoinen liskojen yö oli :frowning:
Mielummin luovun tuosta sepramista kuitenkin niin pieni määrä10mg ja tulee hörpittyy alkoo sen verran et tuskin niistä muutenkaan mitään hyötyä…

On sen verran kova ahdistus/paniikki ja masennus.kodeiini auttaa siihen tosi hyvin harmi vain kun on tälläistä itse lääkitystä.alkoholikin oli alkuun hyvä mutta sekin meni överiksi ja siitä syystä käynkin kerran viikosssa juttelees päihde huollossa…no en ole siellä tästä kodeiinista puhunut mitään enkä puhukkaan.diabamit auttaa taas todellahyvin tähän ahdistukseen.on kuin astuisi helvetistä taivaaseen.normaali ihmistä tuollainen 10mg diapami taitaa vain väsyttää…harmi vain kun lääkärini ei näitä määrrää mulle ahdisukseen. ainoastaan silloin kun tulen maksa vinkuen akuuttiin…joskus tuntuu et pitää repiä ensin sormi itseltä irti niin uskotaan et on pahaolo.
anteeksi pieni avautuminen…

Lääkkeiden saanti todelliiseen tarpeeseen voi olla vaikeaa, mulla neuropsykiatrin ylilääkäri määräsi pamit ja teemut, teemuja olisin saanut enemmänki mutten ottanut. Läääkäri oli vanha ja teki vain päivän viikossa töitä ja olin kaksikertaa hänen vastaanotolla ja jäi eläkkeelle, soitti mulle kotiin että hänellä on kymmenkunta ihmistä jota ei jätä pulaan ja teki ns. hoitotestamentin mun terkkarilääkärille joka kirjoittaa tropit kiltisti koska valviira ei puutu ylilääkärin määräyksiin. Harvalla on asiat näin hyvin ku mulla on 5min terkkariin ja jokin loppuu niin soitan niin samassa yhtiössä asuva on sielä vahtimestarina ja tuo reseptit kotiin. Kyllähän sitä sai taistella ja kipupoli heitti pihalle yms. muuta hauskaa.