Kodeiini/Bubre

^Silmiin ja keuhkoihin, oot varmaan kuullut joittenkin sanovan että on huono näkö kun subua vetelee hihaan.

Riippuu onko xonea, jos on ni paskat olothan siitä tulee ku menee hihaan nii paljon kerralla naloksonia.
Nokasta hyvä tulee.

eikös moni käytä näihin overeihin juurikin naloxonia? voi oliko se jotain muuta, en muista, en käytä iv:nä, enkä enään muutenkaan buprea (silloinkin vain laastari muodossa). Eikös jotkut pidä myös mukana jotain muuta lääkettä mitä saa pistettyä ehkäisevänä lääkkeenä jos menee övereiksi? en nyt kirveellä saa lääkkeen nimeä mieleeni, mutta näitä saattaa olla useitakin. Pää ei toimi juuri nyt kahden erittäin vähän nukutun yön jälkeen…

Naloksonia toki käytetään “normaalimpien” opioidien övereihin, ja tästä yleensä seuraa sellaset olot mitä kukaan ei vapaaehtosesti halua kokea. Mutta hengen pelastaa silti.

Bupren kanssa naloksoni ei toimi aivan yhtä hyvin, koska bupre sitoutuu reseptoreihin hyvin hyvin tiukasti ja naloksoni ei sitä välttämättä pysty riittävästi syrjäyttämään. Lisäksi sitä saa annostella jatkuvasti bupren pitkävaikutteisuudesta johtuen. Mutta ei puhtaissa bupreövereissä pitäisi hengenvaaraa olla muutenkaan, epämiellyttävää vaan.

Jotkut käyttävät buprea, jos naloksonia ei ole saatavilla, kumoamaan muiden opioidien aiheuttamat överit. Kai tämäkin saattaa toimia, mutta ehkä fiksumpaa ois kuitenkin soitella sitä lanssia.

Löytyi tässä yöllä nettiä selatessa tälläinen kirjoitelma palsta lääkkeiden käyttäjistä ja lääkäreistä yms, yhtenä suurena “hämmennyksenä” oli tuo, että lääkkeistä suomessa toiseksi eniten tappaa masennuslääkkeet. kuitenkin itse kodeiiniin, niin mitähän lääkäri on mahtanut ajatella kun on määrännyt 19 vuotiaalle tytölle migreeniin jopa 25 kpl panacodia päivässä!! tuohan on jo tappo annos, tai no eikös se raja mene 15g /vrk tuon parasetamolin letaali annostus, mutta kuitenkin määrätty 12.5g! jonka johdosta alettiin sitten painamaan pelkästään kodeiinia jauhemaiseksi, mikä oli kuulemma pahaa ja sen jälkeen kapseli muotoon, ylläpitämään kodeiiniriippuvuutta kun yllätys yllätys sellanenkin oli tullut kun 3 vuotta niitä oli jo popsinut… Kirjoitusasu on jotenkin teinimäistä, tai että puuttuisi 1 kirjain aina joka paikasta, tiedä sitten miksi… linkki minkä pistän niin sisältää monen muunkin lääkkeen ja käyttäjien yms kirjoitelmia: http://ohjelmat.yle.fi/mot/arkisto/mot_bentsoa_suonissa/kasikirjoitus

Tässä katkelma jos joku jaksaa lukea:

“Elina”: “16-vuotiaana päivittäinen migreeni ja siihen sitten määrättiin tää Panacodia ja sit siinä oli migreenilääke täsmälääkekin ohella mut se oli niin kallis että sitten siirryttiin tähän halvempaan täyspäiväisesti.”

Juonto: Panacod sisältää parasetamolin lisäksi riippuvuutta aiheuttavaa kodeiinia. Elina käytti alkuun lääkettä valvotusti, muutamana päivänä viikossa. 18-vuotiaana hän muutti omaan asuntoon ja käytöstä tuli päivittäistä. Alkuun tabletteja meni muutama päivässä, mutta vähitellen annoskoot kasvoivat suuremmiksi ja suuremmiksi.

“Elina”: “Annosta nostettiin sen mukaan kun mä sanoin, että tää ei enää toimi, ett tarvis isompaa annostusta tämä lääke.”

MOT: “Kuinka monen lääkärin kanssa asioit?”

“Elina”: “Yhden. Että kesäsijainen on ollut ainut mikä on ollut sörkkimässä siinä välissä mutta sillähän on ollut kaikki tieto käytettävissä mitä niin kuin omallakin että ei tarvinnu vetää siksakkia missään yksityisellä koskaan.”

MOT: “19-vuotiaana sulle määrättiin reseptejä, joissa annosteluksi sanottiin 4-5 tablettia 3-5 kertaa päivässä eli olet lääkärin määräyksestä voinut syödä 25 tablettia päivässä?”

“Elina”: “Kyllä.”

MOT: “Teitkö niin?”

“Elina”: “Joo kuin on koukussa totta kai sitä vetää just tasan niin paljon kun resepti antaa periksi ja tietysti vähän yli.”

Juonto: Alkoholia tai huumeita Elina ei käyttänyt.
Elina passitettiin neurologille, joka totesi, että paitsi migreenistä, Elina kärsii lääkeriippuvuudesta, jota pitäisi nyt alkaa hoitaa.
Elina marssi sen jälkeen takaisin oman terveyskeskuslääkärinsä luo.

“Elina”: “Siinä vaiheessa lääkäri vaihtoi sen ylläpitohoidoks, siis kodeiinin ylläpitohoitoon mitä ei oo Suomessa olemassakaan ja tähän tarkoitukseen sit kirjoitettiin ensin kodeiinijauhe mutta kun sitä ei pystynyt syömään kun se oli niin pahaa niin se pistettiin kapseleihin ja sitten vedettiin kodeiinikapseleita.”

Juonto: Elinan mukaan lääkäri perusteli huumereseptillä myönnettäviä kodeiinikapseleita sillä, että näin hän välttyy syömästä maksalle vahingollista parasetamolia. Vierotukseen menoa Elina halusi lykätä koulunkäyntiin vedoten.

MOT: “Niissä kodeiiniresepteissä on myös aika hurjat annostukset että sinä reseptin mukaan olet syönyt parikymmentä kodeiinikapselia…”

“Elina”: “No siis sehän on… reseptissä on parikymmentä mutta todellisuudessa se kävi jopa 70:ssä. päivässä.”

Jatkuu tuolla sivulla pidemmälle lääkäreiden jne kommentteja asiasta. kuitenkin imho, jos tuon tytön maksa olisi tuosta poksahtanut, niin kyllä lääkärille (sama lääkäri kun oli aina, ei ravannut monesta paikkaa hakemassa) pitäisi jo tuosta reseptistä ja ohjeista repiä luvat ja heittää linnaan istumaan.

Mistähän mahtanee joutua, kun nykyään saan aika hyvät olot bupresta? Laatta ei ole siltikään lentänyt kertaakaan, joka on hyvä asia. Toisin kuin monellakin kaverillani lentää laatta jo puolet pienemmästä määrästä mitä minä otan, vaikka olen vasta ottanut buprea vajaat 10 kertaan, joten sietokykyäkään mulla ei ole.

Varmasti samasta asiasta kuin monella muullakin, on erittäin herkästi aineeseen koukuttuva… Itselläni lensi laatta vain ja ainoastaan laskuissa eli 10-24h viimeisen annoksen jälkeen; viekkarit alkoivat 3. päivänä kunnolla…

Turha koukuttaa itseään tuohon paskaan, ei siitä kauaa saa oloja. Lopuksi tulee otettua ainoastaan terveenä pysymiseen… :neutral_face: :unamused:

Itselläni ei toiminut myöskään kunnon piri. Mukana oli ihmisiä, kenellä piri ei toiminut enää lainkaan ja erittäin haluttua metaa oli. Jokainen ihmetteli kuinka olin ainoa rauhallinen siinä huoneessa. Tuossa porukassa kaikille eivät edes kädet riittäneet piikitykseen… Prkleen salakavalia aineita tietyt päihteet…

Kun tole kasvaa (luonnontole ollut aina valitettavan korkea, aloitinkin subun nokittamalla reiilu 2mg), olot tuntuvat paremmin. Harvemmin olen itse nuokkuja saanut, siihen tarvittiin muita aineita sekaan. Enemmän säätö-fiilikset… Sama kuin joillain ihmisillä pilvestä, tulee harjoitella saadakseen siitä mitään irti. En itse kokenut pilven toimivan kunnolla puolenkymmeneen kertaan.

Bubre poistuu elimistöstä hitaasti. Mikäli käyttö pysyy 1krt/kk tai harvemmin, voi pitää käyttöä kohtuudessa. En taida yhtään ihmistä tuntea joka olisi pystynyt pitämään käytön satunnaisena. Vaihtaneet takaisin pääaineeseen tai vaihdelleet ainetta… Itsekin kuvittelin olevani ilman mitään riippuvuuksia kun otin piriviekkareihin bubrea ja vaihdoin oppareita sekä nopeita + savut ja ryynit päälle… Tuosta ei saa kuin ongelmia itselleen. Ei ole mitään järkeä elää elämää, jossa tarkoitus on vain hankkia massit seuraavaan annokseen… Tuota kun aina on saatavilla… :unamused:

Luokittelisin bupren “käyttöni” kohtuulliseksi, koska aloin saamaan oloja bupresta muutamia kuukausia sitten ja sen muutaman kuukauden aikana on tullut otettua muistaakseni 5-6 kertaa. Ja tuo noin 10 kertaa sisältyy 2 parin vuoden sisään. Kokeneemmat kaverini ovat mua neuvoneet, että jos buprea haluaa ihan välttämättä “käyttää” niin kannattaa käyttää satunnaisesti, jos oloja haluaa että oon ottanut kavereitteni neuvoista vaarin. :smiley:
Mutta tuo perhanan piri välillä on riistäytynyt lievästi käsistä. Anteeksi sekava kirjotus tyyli olen vähäisen pihalla. :unamused:
Sulla on näköjään sama juttu pirin kanssa kuin mulla. Toimii kyllä mutta rauhoittaa aika paljonkin ja pystyy myös keskittyyn paljon paremmin. ADHD:ta ei ole diagnosoitu, mutta lääkärit olivat sitä mieltä että mulla on adhd/add lähes varmasti.

Voi voi, jos piri jo vie niin jätä bubre nyt kun vielä et koukussa ole lämmöllä suosittelen!

Et tiedä mihin paskaan astut kun olet piri & bubrenalkissa se ei ole elämisen arvoista “elämää”
ja lisäksi mm. sydänpysähdyksen riski nousee about kolminkertaseksi. Pahin kombo hermostolle on juuri kun ensin stimuloidaan käymään kovempaa ja sitten hetken päästä “jarrutetaan” niin se rasittaa sydäntä urakalla, että sanottu on ainakin.

Lisäksi sä et tahdo juosta loppuelämääsi bubren perässä vaan sen takia, että pysyt
terveenä. Tämä yleensä johtaa monipäihderiippuuteen jota tuskin tahdot sitäkään.
En puhu mutulla.

^ Täysin samaa mieltä, vaikak omakohtaista kokemusta ei olekaan. Ei nopeita ja hitaita samaan aikaan, eikä mieluusti edes parin päivän tauoilla, mieluusti sitten vaikka viikon välein jos noilla viihteilee…
Ei olisi ensimmäinen ihminen ketä kuolla kupsahtaa kun saattaa jopa illan aikana vetää nopeita ja sitten päälle vielä hitaita tai toistatietä…
Myöskin joillakin masennuslääkkeillä on muistaakseni jonkin aineen kanssa jopa fataaleja vaikutuksia pahimmassa tapauksessa ellen väärin muista…

Juu harvemminhan ketää ihminen ihan alusta alkaen alkaa periaatteella, että nyt meinaan ruveta sekakäyttäjäksi. Eikös se yleensä niin mene, että jos viikonloppuisin vain otan, enkä edes joka vkl, siitä sitten joka vkl ja siitä vielä, että jos sitä viikollakin voisi vähän ottaa…
Piristä yksi tuttuni pääsi melko helpolla ja kumman pienillä vierotusoireilla pois noin vuoden käytön jälkeen, ei siis ollut kumminkaan päivittäin, vaan about kun sitä oli saatavilla, samalla kyllä meni kannabis, koksu, essot, gamma jne kaikki muutkin vuoden aikana, mutta se piri oli siinä se suurin aine. Alkoa sitten menikin vähintään se 300päivää vuodessa, ehkä ylikin ja saikin vatsahaavan ja jonkun lievän maksa vaurion. Tiedon jälkeen tuosta vauriosta alkosta piti olla 3viikkoa ilman alkoa, mutta eihän se kestänyt kuin 3päivää kun oli pakko mennä baariin vetämään kännit, vaikka oli suuri riski pahentaa vauriota ja sanoi itsekin, että sattui helvetisti ensimmäiset juomat ja seuraavana päivänä.
Tuntuu tuo alkokin olevan helvetin kova ja paha koukuttaja, oikeastaan yksi pahimmista…