Kodeiini/Bubre

Koska uskaltais ottaa buprea ku on vuosikausia käyttänyt kodeiinia isoja määriä? Viimeksi kun otin tuli kauheet tärinät vaikka oli vajaa vuorokausi välissä viimeisestä kodeiiniannoksesta (20ard.). Haluaisin vaihtaa subun takaisin kun tota kodeiinia menee kymmeniä( n.30) ardinexeja päivässä. En haluis kärsiä refloja, mikä olis paras tapa vaihtaa takas?

Ois kyllä melkeen luullu että vuorokausi riittäis kodeiinin kanssa välissä mutta ilmeisestii ei kuitenkaan. Paljonko sä otit sitä subua sillon edellisellä kerralla kun tuli oireet? Jos alottaisit vuorokauden jälkeen pienellä annoksella esim. 0.3-0.4 ja alkaa siitä pikkuhiljaa nostamaan riittävälle tasolle, seuraavana päivänä 0.6-0.8 jne. Vois jopa välttyä ikäviltä reaktiolta kokonaan.

Btw. et kai sä oo ibuprofeenia ottanu 6g päivässä? :open_mouth:

Joo, mä mietin kans et jos alottais pienillä annoksilla ja nostais sit pikkuhiljaa. Pitäisköhä alottaa vaiks kielenalla vai heittää heti vedot? Mä luulin kans et vuorokausi riittäis, mut oon vuosia jo syöny monia kymmeniä päivässä ni kyl se yllättävän kauan kestää elimistössä. Muistaakseni viimeks vedin jotku 1,5-2millin vedot, mut siitäki on jo yli vuosi aikaa, en oo senjälkeen uskaltanu. Oon tosiaan ottanu ipubrofeinia sairaita määriä, yks syy vaihtamiseen on just se et vatsa ei kestä, mul on ollu mahahaava yms. :confused: Ja Panacod ei käy mul.

Syön kyllä vatsasuojalääkettä päivittäin mutta ei se tietenkään näillä annoksilla estä.

Kyllä mä alottasin kielen alta tai nenukkiin. Kuitenkin riski on että tulee jotain, ja jos tulee niin oireet on varmaan lievemmät koska pitosuus veressä ei hyppää niin nopeesti ylös.

Kyl mä välillä erottelenkin, mut ku pari kertaa päivässä ottaa, duunissa esim. ni ei aina ehdi/jaksa todellakaan erotella. Järkevämpää se tietty olis. Panacodit on helpompi ku on pehmeempiä. Ennen ku aloitin kodeiinin syömisen ni olin vuosia piikkikoukussa, nyt ku päässy siitä eroon ni ei mielellää alottais uudestaan vaiks tekis tietty mieli vetää pitkäst aikaa vedot. Jokatapaukses alotan kielenalla/nenään ihan ettei tuu sitä yhteisreaktiota, kattoo sitte ku vierotusoireet on loppunu tai jos hyvällä tuurilla selviäis ilman jos alottaa pienel määräl ja nostaa sit päivittäin vähän.

Ite oon käyttäny buprea onnistuneesti 0.3-0.4 samaan aikaan muiden opiaattien kanssa. Ei noin pienellä annoksella pitäis mitään järkyttäviä refloja tulla vaikka vetäisit kodeiinin kanssa. Toi 1.5mg IV nyt on jo ihan selkeesti liikaa jos muita opiaatteja systeemissä.

Offtopik mutta miten se on mahdollista, että saan enemmän oloja kodeiinista kuin bupresta? Kun eikö kuitenkin bupren pitäisi olla vahvempaa? Valaiskaa kun en noista hitaista oikein tiedä, kun olen enemmän nopeiden ja psykedeelejen kuluttaja. :unamused: Olen siis kokeillut buprea vain pari kertaa ja todennut erittäin turhaksi substanssiksi. Kodeiini sen sijaan on oikeastaan ainoa opiaatti mitä sillon tällön nautiskelen.

Karkeasti vois varmaan sanoa syyksi sen, että kodeiinista syntyvä morfiini on luonnollisesti täysagonisti ja buprenorfiini vain osittainen agonisti. Tästä voipi johtua se että kodeiinista irtoaa joillekin paremmat olot. Tosin buprestakin voi pienellä annoksella havaita täysagonistimaista vaikutusta, koska buprenorfiinin eräs metaboliitti on täysagonisti, joka pääsee pienellä annoksella vaikuttamaan ilman että itse buprenorfiini blokkaa sitä. Vähän kinkkinen juttu tuo. Mutta kyllä mullekin on kodeiinista paremmat olot irronneet, valitettavan lyhytaikaista hupia vaan.

Saitko siitä bupresta siis MITÄÄN oloja vai huonon olon? Jos sait huonon olon, niin se voi johtua nimenomaan siitä, että bupre on vahvempaa. Kaikille kun opparit eivät sovi ja näin ollen tietenkin, mitä vahvempi oppari, sitä huonompi olo. Se oksetusolo kun tulee niille oppareiden ystävillekin helposti alkuun, kun siirrytään vahvempiin oppareihin. Tietty tuo buprenorfiini myös on ihan oman sarjansa oppari, kuten jo mainittiinkin, joten saattaa johtua myös siitä.

Kodeiini olossa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta se on vain hetkessä ohi, joten siksi suosin pitkävaikutteisempia oppareita silloin kun niitä otan. Bupren hyviä puolia on juuri tuo pitkävaikutteisuus, se, että se ei kuitenkaan ole kovin vahvaa, eikä myöskään vaarallista, jos sitä ei mene sotkemaan ties minkä kanssa. Kodeiini toimii kyllä kipulääkkeenä mulla hyvin, mutta mä en nyt kovin pahoista fyysisistä kivuista kärsikään.

Ei oikeastaan mitään oloa. Ei edes huonoa oloa, vaan ehkä hieman jumittava ja laiska olo siitä tuli.
Ja buprea se varmasti oli, kun samasta subu napista otin muiden kanssa, niin ne kyllä oksenteli ja notkuili.
Annos oli noin vajaa 1mg ja sen pitäisi kuulemma jo sanoa jotain, kun ei mulla toleja noihin opiaatteihin ole.

Mites tuo panacodi tai tarkemmin, kodeiini eroteltuna toimii ja kuinkahan suuren määrän tarvitsisi ottaa sitä, että lähtisi nämä saatanan kivut edes hetkeksi. Tällä hetkellä menee Oxycontin 10mg kahdesti päivässä, sitä ennempää mennyt bupre, tramal 400mg/vrk ja aluksi panacodeja, eli about pari ja puolivuotta ilman päivänkään taukoa opiaateista. Vai tarvitsisiko syödä noita oxycontteja vain suuremman määrän? Ne on vaan niin pirun tarkkoja noiden oxyconttejen kanssa, ettei niitä viitsisi rouskuttaa.
Eli jos nyt ottaisin kodeiinia, paljonkohan sitä tarvitsisi ottaa, että kivut hellittäisi lähes kokonaan. se pari kertaa yleensä saa tuon täysin kivuttoman tunteen vain saa kun sairaalassa käy leikattavana ja lyödään fentalyyniä ja silloinkin alla oksikodoni + rivatrilit.
Nyt syötynä 2h sitten se 10mg oxycontin, 2mg rivatril ja 3kpl dolaneita.
Sais kerrankin oltua edes hetken kivuton tai lähes kivuton ja nukuttua yön ilman rimpuilua sängyssä kun joka asento särkee selkää + lisänä avohaavaa myös.

Kyllä tuo varmasti aiheuttaa hetken vieroitusoireita. Kuitenkin jos menee 30*30mg kodeiinia/pv ja siitä se 10% metabolisoituu maksassa morfiiniksi; 90mg morfiinia ja 810mg kodeiinia/pv. Riippuen tietysti elimistön kyvystä hajoittaa nuo aineet (vaihtelee).

Kuten sanottu, bubrenorfiini on antagonisti (blokkaa vain osan opiaattireseptoreista) ja kodeiini agonisti (blokkaa kaikki reseptorit). Reseptoreja tulee toleranssin kasvaessa enemmän ja osittainen agonisti toimii heikommin kuin agonisti. Varmasti kestää hetken että bubrenorfiini pystyy täyttämään tuon määrän ilman vieroitusoireita. Toisaalta bubre kestää todella pitkään elimistössä kun kodeiini puoliintuu nopeasti…

Kyllä itse tekisin aamulla kodeiini-annoksen valmiiksi… Bubrenorfiinista irti pääseminen on silti helvetin paljon vaikeampaa kuin kodeiinista. Osittain varmasti johtuen sen pitkän vaikutusajan tähden… Iv ei todellakaan kannata käyttää. Toiseksi suurin amputaatioiden aiheuttaja tässä maassa.

tolettomat ei kyl paljon kodee tarvi juu itellä toimi 90mg selvästi kun alla oli lyricaa ja bentsoja, ilman höysteitä 150mg on jo aikas hyvät harmi vaan että ei parii tuntia kauemmin humise.

Tuossa alkuvuodesta kun oli ollut oxycontit hetken olleet käytössä niin koitin ilman erottelua lätkällisen panacodeja, ja alla oli siis 10mg oxycontin ja 2mg rivatrilia. tulihan tuossa järjetön määrä parasetamolia (5grammaa. ja päivässä suositeltu max 3g, jaettunu tietty osiin päivässä), ja sitten 300mg kodeiinia, silloin ei ainakaan lievittänyt kipuja, kait se toleranssi on vain sitten kasvanut tässä 3 vuodesssa, nonstop opiaattien käytössä. Elikkä taitaapi olla turha lähtee koittamaan 15kpl vesierottelemaan, ei ne toleranssit tässä ainakaan tänä vuonna laskeneet ole. Voi olla että tuo 450mg sitten toimisi, mutta 300mg ei ainakaan sanonut mitään, tai sitten en osannut vaan käsitellä sitä, kipuja ei ainakaan vienyt.

Mun nainen ei suostu edes syömään tonnista panadolia, muutaman kerran syönyt panacodia ja tulee pahoinvoivaksi.
samaten kun määrättiin hänelle lonkkakipuihin kun jalka pettää alta välillä, kun jotain kalkkeumaa + kulumaa siellä, niin dolaneita lievittämään kipua ja lihasjumia mitä se säteili, määrättiin 1-2kpl 3:sti päivässä, söi muutaman kerran iltaisin viikon aikana ja aina kanttuvei alta puolentunnin (eikös tässä dolanissa ole samaa ainetta kuin norflexissa mutta vain 1/3 osa ja lisänä parasetamoli?). painoa vajaat 50kg, ja otti aina 1kpl eikä 2kpl.
sama homma panacodien kanssa, erehdyin joskus antamaan 2kpl kun hän oli erittäin tuskissaan eikä päässyt sohvalta enään liikkumaan kun lihakset vetivät niin kramppiin, helpotti kyllä, mutta meinasi oksennus lentää ja nukahtikin nopeasti, eli pisti ison väsymyksen. itsellekin toi nopeasti väsymystä sairaalassa kun pienillä toleilla annettiin oxycontteja ja oxynormia päällekkäin. Nyttemmin sairaalassa annettu fentalyyni oksikodinin päälle ei tuo oikeastaan edes haukotusta, mutta kipua vie kyllä hyvin pois.
Joo turhaan noita pannareita on mennä syömään, eipä niistä tunnu olevan apua. täytynee vain kokeilla joku ilta ottaa 10mg:n sijasta 30-40mg. 20mg:n tablettaja on jäänyt lojumaan pari laatallista kaappiin, ja 20mg ei ainakaan vielä vie kipuja pois, tai eihän ne varmaan koskaan 100%:sti lähde, paitsi sairaalassa kyllä sen fentan kanssa oli hetken lähes turtana selkä, ettei säteillyt kipu, tosin samalla oli myös epiduraalipuudutusta sun muita litkuja.

Moni on huomannut tuon saman asian ja kiroavat jälkikäteen syytä tähän… :unamused: Naiset ja miehet käsittelevät asioita eri tavalla. Monella on ollut nuorempana sh:tä tai on mt-ongelmia?? Englannissa 6/10 naisesta ei ole tyytyväinen vartaloonsa ja odotukset kodin ylläpidosta ovat enemmän naisten harteilla; poikkeuksiakin kyllä löytyy… Kyllä saa olla erittäin tarkkana että ei lähde itse mukaan laihduttamiseen huomaamatta… Naiset (tytöt) ennemmin salaavat ongelmansa kuin tappelevat tms. kuten pojat. Tällöin harvemmin kukaan huomaa suurempia ongelmia, ennenkuin on liian myöhäistä… Itse olen ainakin aikoinani esittänyt, että ei niin paljoa kiinnosta vetää; vaikka todellisuudessa odotin virallista lupaa=heikko sortuu jolloin voin tehdä juuri mitä haluan… Tuo asia ei liittynyt lääkkeisiin, mutta liian moni jää koukkuun laillisiin… Itse en nuorten mtk:sta saanut mitään rauhoittavia; en vaikka tiesin niiden auttavan… Pelkkiä masennuslääkkeitä…

Lääkkeet ovat lääkärin määräämiä ja laillisia, joten kynnys kokeilla on ehkä turhan matala monelle… Todella monelta käyttäjältä hävisi lääkkeitä/aineita naisystävän tähden ja miettivät aina että “mitä helvettiä, aluksi ei käyttänyt mitään ja nyt ottaa jo itse piiloista salaa”… Poistavat kuitenkin masennusta alkuun melko hyvin, itse tosin en ole koskaan kodeiinista myytävässä muodossa välittänyt… Reflojen poistoon auttoi jonkun verran…

Addie sinuna säästäisin varmuuden vuoksi kaapin pohjalle pannarit… Kontit kuuluvat siihen pieneen, marginaali-ryhmään joissa tulee olemaan toimituskatkoksia jatkossakin. Tästä ainakin annettiin varoitus, Suomi on niin pieni kauppamaa tietyille lääkeryhmille… On aina mukavaa kun menee apteekkiin hakemaan lääkkeitä ja kuulee että “ei löydy, lainkaan”. Oliko sama maahantuoja, koska useampi lääke täysin lopussa (kevään/kesän aikana) ja varastot ovat pienet?? Kuningaskuluttajassa oli toisesta lääkkeestä tieto, tosin viitattiin useampaan lääkkeeseen jotka taas löytyivät saman päivän lehdestä. On helpompi kertoa pahoinvointi-lääkkeen loppumisesta (sekä erittäin kalliista rinnakkaisvalmisteesta), kuin amfen tai mopon loppumisesta… :unamused: Apteekista sai lisätietoa myös…

malibu, juu huomasin, oxycodone ratiopharm mitä ennen käytin, niin oli lopussa alkuvuodesta 2-3kk loppu, mutta yhdestä apteekista löytyi vanheneva paketti, tosin 20mg joten halkaisin niitä… niillä meni sitten 96 päivää… eikä mennyt aikaakaan kun 3-4 kerralla hain lisää niin ei ollut enään lainkaan mitään kokoja enään, mutta oxycontteja on kyllä aina löytynyt. joten nyt mennään aina oxyconteilla, varmuuden vuoksi. olishan mulla niihin oxycodone ratiopharmin lääkkeisiin vielä respa jemmassa jos haluis hakea… perseestä kun ei voi vaihdella tuohon halvempaan jos sitä on saatavilla… Mutta eipä nuo contitkaan nyt maltaita maksa vrt esim lyricaan tjsp. Juu kyllä mulla on tuolla kaapissa jotain vanhoja (ei siis vielä pvm:ltä umpeen menneitä) panacodeja, 2mg xanoreita, 200mg tramaleita, panacod poreita, norspania jne jne.
Edit: Niin siis siksi kun tuli yleensä otettua 3kk satsi, vaikka saattoi kk:n päästä vaihtua lääkitys, ja sossu tuolloin vielä maksoi kaikki, sai lääkesitoumukset vain hakea suoraan ovelta ja mennä apteekkiin, nyt jälkeen päin on tarvinnut hakea aina kuittia vastaan. sai potkut tuo entinen soskun työntekijä kun oli pelkästään mulla, ettei tehnyt päätöksiä muut mulle. hyvin maksoi välillä jopa 1500e sähkölaskutkin + elämiseen 400-700e saikun päälle :slight_smile: harmi kun ei ole enään, nyt ei tule sossusta enään mitään kun muuttu eläkefenniaan ja alkoi vammaistuet yms tulemaan vielä lisäksi päälle.

Niin, siis elimistö ei metabolisoi enempää morfiiniksi, sen sijaan muita metaboliitteja muodostuu jotka nekin vaikuttavat asiaan. Just tän takiahan pelkällä kodeiinillakin voi henki lähteä.

Kun heittää texiä hihaan ilman filtteriä niin mihin se kaikki shitti kerääntyy?