Olen tässä kohta lähdössä kaverin syntymäpäiväjuhliin. Ei mitkään eeppiset tasakymmen-bakkanaalit vaan ihan vaan kaveripiirin illanistujaiset. Päivänsankari taitaa täyttää 34 vuotta tms. “ei niin merkittävän” vuosirenkaan.
Boolia on kuulemma tarjolla, ja kaffin ja pullakäntyn ja sipsien lisäksi tiemmä jokunen sihahtava juomakin. Empä usko noista kieltäytyväni, mutta mitään “perseet olalle” meininkiä ei ole odotettavissa. Sekin hyvä puoli tässä kohtuuden oppimisessa, että ei tarvitse roudata omia juomia juhliin ja olla huolissaan juomien loppumisesta kesken.
Uskoisin ettemme tule olemaan paljonkaan humalassa, huomenna ei ole kovinkaan pahaa krapulaa ja saatampa päätyä kotiin nukkumaankin tulevana yönä jo hyvissä ajoin ennen puoltayötä… tai sanotaan nyt ennen klo 2.
" Mä nautin siitä tunteesta kun sanon hyvää huomenta ja näen jotain riemua ohikulkijan ilmeestä
Mä tanssin yksin kadulla ja pidän ovet avoinna ja nautin joka hetken jälkeen lisää elämästä…" youtube.com/watch?v=f5UKLeMl9Uc
Korkkis, etkö ole kuullut viimeisimpiä uutisia? Juominen on syntiä ja kaikki päihteet ovat Saatanasta? Moni meistä on tullut uskoon ja juopuu nykyisin vain Pyhästä Hengestä! Mutta sinä se vaan porskutat vaikka maailmanloppu on käsillä?
Vettä! Kokeilin miten oikeasti vaikeaa on juoda 12 vesi lasia kuin olutta meneee mulla 30-40min sisään väh:12annosta nyt on vasta viides vesilasi menos ja on kulunut 47min :mrgreen: :mrgreen:
Vexi Salmi taisi kertoa kerran TVssä että hällä sellainen tapa että ryyppää 2 vrkta ja sitten korkki kiinni pariksi vkoksi
kunnesa taas 2vrk ottoa… jne
Hassua kyllä, että vaikka en itsekään ole raitis, niin jotekin sellainen kännissä olon mahtavuus ei yhtään puhuttele. Tulee mieleen vain vääjäämättä seuraava krapula, mielenpahoitus ja fyysisestikin romu olo. Hukkaan heitettyjä päiviä.
Korkkiksen ja Arkkiksen mainitsemasta synnistä kyllä toteaisin, että alkoholin juominen ei toki kristilliseltä kannalta ole iso synti, mutta vaarana on että sen vaikutuksen alaisena hairahtuu paljon isompiin synteihin. Ja vaarahan on todellinen, sen voinee vahvistaa poliisikin.
Juhlimisella toki on aikansa. Senpä takia Jeesuskin veden viiniksi muutti vanhassa tarinassa. Mutta jos koko elämä on pelkkää juhlaa, se ei ole enää mitään juhlaa.
Mutta koska ketjun otsikko on mikä on, enkä halua olla pelkkä nipottaja, niin voisin fiilistellä että pitkästä aikaa voisin siemaista lempparijuomani: irlantilaisen kuivan omppusiiderin.
Taitavat vähentelijät juoda salaa jossain ja vasta sitten kun ei ole enää kiva juoda, kömpivät he sammioistaan ihmisten ilmoille… Kuin keuhkokalat kuivalle maalle räpiköimään…
^ Tuon tähden tämä ketju sopisikin paremmin Saunaan, kun siellä ei tarvitse vähätellä, vaan voi olla ihan iloisesti perskännissä vaikka kaiket päivät ja hehkutella kännissäolon ihanuutta. Alkoholi kun on näemmä ainut huume, jota Plinkin ylläpidon mielestä on soveliasta hehkuttaa :mrgreen: .
Minä en taida juoda tänään. Ei se nyt tunnu kivalta idealta, mutta luultavasti mieleni muuttuu jälleen jossakin vaiheessa :mrgreen: .
Mulla jäi sitten eilen 25 litraa puolivalmista kiljua kaatamatta viemäriin. Nyt se värjöttelee parvekkeella ja odottaa sopivaa hetkeä iskeä, kuin Sormusten Herran Mahtisormus. Lisäksi jäi Antabus ottamatta aamulla, kun vähän hotsittaisi kuitenkin siemaista viikonloppuna kauhalla jumalten nektaria kitusiin, ihan vain huvin vuoksi. Ihqua tasapainoitella täysraittiuden ja huoppohulluuden hämärämaastossa…
^ Mitä on huoppohulluus? Jokin minulle tyystin vieras hulluuden laji ?
Ja raakaa kiljua, hyi saatana ! Olisit nyt edes käyttänyt ne kiljusi loppuun saakka, kun sitä kuitenkin päätit juoda. Sä nyt tosin olet tottunut kaikenmaailman oksetus-paskatus-litkuja kiskomaan.
Eilen meni 12 annosta siideriä, ja oli ihan kiva juoda. Harmittaa vaan noiden kuplajuomien kalleus, kun samalla rahalla saisi 40% kirkasta ja tanakamman humalan.
Siideri taitaa olla ainoa alkohoolijuoma, josta minä ihan oikeasti tykkään. Siis sen mausta. Ja nyt en TOD. tarkoita mitään päärynä/vanilja/mansikkavadelmabanaanipersikkaällötys esanssi-sokeri litku “siideriä”, vaan ihan oikeata siideriä. Omenaista siis ja ns. kuivaa eli happamahkoa mielellään.
Aidossa siiderissä on kirpeiden, vihreiden omppujen makuvivahde. Usein se tulee Brittein saarilta tai Irlannista.
Oikein melkeimpä odotan, että pääsen jonnekin rauhalliselle terassille (esim. Rotterdam Kampissa) istuksimaan koko päiväksi hyvän kirjan ja siiderilasillisen kanssa. Humaltumatta, verkkaisesti siemaillen, kirjaa lukien ja ohikulkevia ihmisiä katsellen. Siihen perustan vapaapäivänäni “toimiston”.
Sellaisia iloja minulla nykyisin on kesällä, ns. festari-iän mentyä lopullisesti ohi.