Kitutunnit

Tämä on minulle se hankalin aika päivästä: iltapäiväkahvin ja kotiinlähdön välinen aika. Juuri nyt on vaikea nähdä mitään syytä, miksi en hakisi pullollista valkkaria tai näin kesäpäivän kunniaksi kuplivaa roseeta. Kotiin päästyä ja koirat ulkoilutettua olisi kiva grillailla ja syödä ulkona (siis kirjaimellisesti ulkona) siemaillen samalla kylmää viiniä. Sen jälkeen voisi istuskella vielä lukemassa nautiskellen hieman lisää ja viimeiset tipat sitten tv:n äärellä. Sen jälkeen ei unta tarvitsisi houkutella mutta ei huomisaamukaan olisi ylivoimaisen raskas; yhden pullollisen jälkeen ei tarvitse yleensä kärsiä mainittavasta krapulasta.

No miksi sitten ylipäänsä yritän vastustaa kiusausta? Koska minulla ei olisi varaa. Tässä vaiheessa tilinväliä ja ennen kesälomaa kannattaisi säästää joka sentti. Ja ne kalorit + jos juon niin tulee helposti syötyä tavallista enemmän. Ja kolmanneksi: kun ei se sitten ole yhtään sen helpompaa olla huomennakaan “sortumatta”. Yleensä, jos saan su-ma vietettyä ihan tipattomana niin ti-ke menee jo helposti, jolloin vain to-la tulee otettua. Mutta jos aloitan jo alkuviikosta niin joka ilta menee jonkin verran.

Miten te muut selviätte näistä kitutunneista?

Buukkaamalla illat mahdollisimman täyteen kaikkea muuta ohjelmaa kuin alkoa. Ystävien tapaamista, liikuntaa, leffaa, mitä vaan muuta. Toimettomuus/ilman suunnitelmia oleminen on pahinta. Tsemppiä :slight_smile:

Kiitos, Katten. Nyt ei enää ole mitään ongelmaa, kun olen jo kotona. Enpä muista milloin olisin kotiin päästyäni jaksanut lähteä pelkän alkoholin takia uudestaan kaupunkiin, tai edes lähimmälle ostarille. Nuo kitutunnit ja kotimatka ovat se kriittisin hetki. Mutta hain tänään vain jätskin ja päätin että jos huomenna tekee mieli niin sitten on sen rosén aika :slight_smile:

Mä jätän tarkoituksella lompakon kotiin. Kun himot iskee, en voi vain piipahtaa kauppaan tai baariin kotimatkalla. Täytyy vaivautua kotiin asti. Kotona on aikaa uudelleen arvioida tilannetta. Harkita, ja harkita, onko tässä nyt taas yhtään mitään järkeä. Joskus käy hyvin ja olen niin väsy etten enää viitsi lähteä hakemaan juomista.

Hei toi lompakko-vinkki oli aika hyvä!

On tuo TYÖ kauhea alkoholismin-himogeneraattori :frowning: :angry: Mullakin on joka repsahduksen himonostatus alkanut aina töissä… viina-niksa-mittari menee ihan punaiselle ja yks kerta käsi vaan väkisin hamus puhelinta…"heiiiii… voiskos nyt ottaa MA-pekkasen? :laughing: :laughing: Kun töitä oli tuossa aiemmin vähemmän, Mandagvapaita tarjoiltiin ahkerasti. Onneksi kuitenkin osan niistä sain oltua juomati… Olen huomannut että ainakin AA.sa raitistuu 1kerralla just ne jotka tulee sinne ilman työvelvoitetta, suoraan puskasta tai katkolta

Katson peilistä karvaista läskimahaa ja kysyn, tätäkö lisää? :laughing:

Ja toki jätän pankkikortin duuniin, mutta kesälomalla se ei ole validi vaihtoehto.