Kissatappelun katsomo

Fernettimetsässä näkyy kaatuvan puita kuin talvisodassa. Väliin ei oikein uskalla mennä, mutta kommentoidaan me muut täällä kumpi on voitolla. Lopulliseksi voittajaksi tietenkin julistetaan se, joka pyytää ensin anteeksi. Joka tapauksessa kyseessä on parasta nettiviihdettä pitkiin aikoihin. Ainoa asia, jota oudoksun on, että palstanpitäjän sensuuri iski sitten kuitenkin minuun (Mysticon palstalla) - mahtoi olla aika pahasti alatyylinen kommentti :blush: , kun se kerran tuomittiin illan pahimmaksi. Mielestäni Punaisen kissan raivokas ryntäys suoraan vastustajan kotimaastoon ansaitsee ensimmäisen eräpisteen. :smiling_imp:

On näissä nykyajan sisar-hento-valkoisissa aikalailla… :unamused: …no, jotain. :smiley: Nightingale mahtaa kieriä haudassaan. Aikuiset akat tappelee kuin pahaset teinit. :imp:

Punakissa ampuu ihan hyvin vaikka eipä metsän neitokaan sormi suussa seisoskele :laughing:
Tietysti olen puolueellinen ja katin puolella, lopettajissa kun ollaan :smiling_imp:

Pienimuotoinen nassun pesu saippualla, eiköhän se sitten taas siitä :smiley:

Tämä on ihan hyvä paikka kisailla. Onpahan aamulla paineet purettu, kun työpäivä alkaa. Itse saa rauhassa seurata kisailua kotisohvalta - kyllä tämä kymppiuutiset voittaa. :laughing:

Joo, en tiedä, ovatko sairaanhoitajia…, mutta itse lähihoitajana/lääkintävahtimestarina ihmettelen… eli en ihmettele, jos ovat sairaanhoitajia… niillä kun on kova tarve olla aina oikeassa :confused: oikein todella ihmetyttää… mutta tapelkoot keskenään… ei sitä muille tarvitse pätemisen tarpeessa julkituoda :smiling_imp:

^
Minä olen ex- hoitaja. En ole toiminut alalla enää vuosiin. Huomasin jo ajat sitten etten sovi sinne. En ole täällä myöskään siitä asiasta puhumassa. Edelleenkään.

Mä oon päihdetyöhön erikoistuva ja sen jälkeen kaikenlaisia tarjolla olevia päihdetyön täydennyskoulutuksia ja erikoiskoulutuksia hamuava lähäri kans, ja hiton usein ihan väärässä! :smiley: Kauheita sammakoita lentää suusta ja näppikseltä koko ajan, saa punastella jatkuvasti.
(arvosanat tutkinnon osista tähän mennessä KT: 5, HH: 4, KU 5 (nykyisen skaalan mukaan 3). Näyttötehtävinä tähän mennessä vanhustenhoito, perus-sairaanhoito ja päihdehoito)

Pitkällä tähtäyxellä haaveilen aikovani sosionomiksi, jolloin minusta tullee besserwisser!. :bulb:
Lisäxi olen entinen juoppo.

Pitkään aikaan en ole viitsinyt kirjautua mutta kyllän RC:n on asialla ja tsemiä vaan.

:smiley: :laughing:

…kukas se järkkää tälle hauskalle poppoolle virtuaali pikkujoulut “livenä”, niin saadaan reaaliajassa istua kaikki tonttulakit piässä, glögimukit (toivottavasti kaikilla alkottomat, niin ollaan samalla viivalla kaikki! :wink: ) hanskassa ja sydämet täynnä joulumieltä tunteitamme jakamassa…?! :wink:…nyt kun ilmaa on taas saatu hiukka putsattua. :smiley:

“Pahoittelen että jaakaus venyi taas kerran näin pitkäksi ja meni pitkälle, sillä yritin vain saada vastausta edellisellä sivuilla isolla tekstillä esille tuomaani kysymykseen.
Mutta antaa olla.”

Onko tässä nyt sitten sen verran anteeksipyytämisen makua, että RC pitäisi julistaa voittajaksi?

Naurettavaa, säälittävää… Miksi etsiä syyllistä, miksi kaikkien pitäisi pitää toisistaan. Ilmeisesti näillä kummallakin naisella on tarve kirjoittaa tänne. Ehkä heillä kummallakin on jonkinlaisia ongelmia, kerran toistuvasti riitaantuvat täällä milloin kenenkin kanssa.

Mutta… RC:n käytös ylittää minun mielestäni kaikki sovinnaisuuden rajat. Mikä oikeus hänellä on uhkailla ja kiristää Fernittiä jättämään Lopettajat rauhaan (siis koko palsta!!!). Omistaako RC tämän palstan??? Onko RC moderaattori???

Miksi ihmeessä Fernetti, joka ilmeisesti kärsii päihdeongelmasta, ei saisi hakea tukea Lopettajista ja tukea muita samassa elämäntilanteessa olevia. Vertaistukeahan täällä on tarkoitus antaa. RC taas on usein keskusteluissa tuonut ilmi, ettei minkään sortin alkoholisti olekaan. Nyt hän onkin ex-juoppo? :open_mouth: Ei kuitenkaan ilmeisesti alkoholisti? Onko RC:llä edelleenkään tarkoitusta tai aikomustakaan lopettaa alkoholinkäyttöä?

Oleellisinta kuitenkin jo aikaisemmin esittämäni kysymys: mikä oikeus RC:llä on riitaannuttuaan Fernetin kanssa, käskeä Fernettiä jättämään rauhaan koko Lopettajat? (Etenkään jos ei itse edes lukeudu lopettajiin… tai muutenkaan)

Tervetuloa keskusteluun mukaan. Olet varmaankin aikalailla oikeassa siinä, että jokainen voi itse määrittää, mihin keskusteluryhmään haluaa kuulua. Muutenkin kinastelussa olisi hyvä muistaa, että keskustelua saattaa seurata ihmisiä, joilla olisi tärkeämpääkin asiaa. Toisaalta jokaisella on myös oikeus ilmaista omia hieman kriittisempiäkin mielipiteitä. Emme ole täällä kuitenkaan ammatin puolesta toisiamme tukemassa. Höyryjä siis saanee laskea välillä epäammattimaisemmallakin asenteella. Erilaisia keskustelutarpeita on siis varsin moniulotteisesti. Koetapa siinä sitten sovitella. :smiley:

Kiitos kysymästä, ja toivotan hyvää viikonloppua, Alegria.
Minulla on oikeus käskeä Fernettiä jättämään MINUT rauhaan. Se ei vaadi moderaattorina olemista.
Lisäksi olen pyytänyt tai jopa vaatinut, ettei Fernetti tulisi jurripäissään enää Lopettajiin häiritsemään raitistumaan pyrkiviä tai raittiita ihmisiä, mutta tämän pyynnön totteleminen on hänelle toisinaan ylivoimaista.
Ou daa, saa kirjoittaa minne lystää, mutta jos minua alkaa enää häiritsemään henkilökohtaisuuksilla, häiritsen takaisin.

Ai hän hakee tukea! :laughing:
Nyt hei on aika paksuu. Tämmösillä jutuilla.

Tässä hän siis hakee vertaistukea kommentoimalla mun kuollutta isääni.

Lässytys sikseen, Alegria. Fernetti ei ole raitistumassa. Hän vierastaa ja kammoksuu raittiita ihmisiä, ja tähän voi vakuudeksi etsiä monta quotea hänen sanomisistaan viime päiviltäkin.

Ex-juoppo = vapautunut alkoholiriippuvuudesta. Miten on sinun laitasi, Alegria? Enkä kysy tätä suinkaan vinoillakseni, vaan rakentavassa hengessä. Olen nimittäin iloinen puolestasi, jos olet raitis.

Sama oikeus kuin Fernetillä on feikata omaavansa joku sos. terv. alan koulutus ja häätää sillä päsmäröimällä joku apua haluava kirjoittaja ulos Lopettajista, viitaten viime kesäiseen tapaukseen nimimerkki Debiili.

SIinä kaikki. Ja minä olen Lopettaja. Jos muuta kysyttävää, vastaan mielelläni.

Olisiko se mahdollista, jos joku vaikka nyt Fernetti pyytäisi entistä juoppoa ja tulevaa päihdehoitajaa- sosionomia, eli sinua jättämään tämän koko foorumin rauhaan, koska ilmiselvästi näytät olevan jonkin muun avun ja seuran tarpeessa, kuin mitä täällä kyetään antamaan.

Nykyisiä juoppoja ja tai alkoholisteja kiusaava tuleva ammattilainen ja ex juoppo on minusta kammottava yhdistelmä ja ilmiselvästi kun viestejäsi lukee, niin ei voi välttyä siltä, etteikö kaikesta paista läpi heikon itsetunnon omaavan ihmisen tarve vain päteä ja mitä kammottavimmalla tavalla.

Just tällaista vertaistukea mä oon aina Plinkissä arvostanut. Tulee niin kotoisa olo muistellessamme vaikkapa joukostamme ennenaikaisesti poistunutta mr. Vaeltajaa.

Mitä sulle muuten kuuluu, Rahvas? :slight_smile:

Tule selän taakse suojaan pikkukissa. Itse olet toki kylvänyt. Fiksuimmat hyökkääjät ryntäävät poltetulle maalle helpon saaliin toivossa. Näin minäkin olen opettanut niitä, jotka ovat moisessa asiassa neuvoa kaivanneet, :smiley:

Etkö sä pelkää että mä puren sua… johonkin. :slight_smile:

en :smiling_imp:

Tee minusta rauhasi välikappale; niin että sinne,
missä on vihaa, toisin rakkauden,
missä loukkausta, toisin anteeksiannon,
missä epäsopua, loisin yksimielisyyden,
missä erehdystä, osoittaisin totuuden,
missä epäilystä, auttaisin uskoon,
missä epätoivoa, nostaisin luottamuksen,
missä pimeyttä, loisin valoa,
missä surua, virittäisin ilon ja lohdutuksen.

Niin että, en yrittäisi niin paljon
etsiä lohdutusta kuin lohduttaa muita,
hakea ymmärrystä kuin kuin ymmärtää toisia,
pyytää rakkautta kuin rakastaa muita.
Sillä antaessaan saa,
kadottaessaan löytää,
unohtaessaan saa anteeksi,

No siinähän se. Nyt lintsaaminen ruuanlaitosta taitaa loppua kun vaimo kolkuttelee luokseen. Hyvää lauantai-illan jatkoa kaikille. Ja huomenaamulla aikaisin ylös sotiemme veteraanien haudalle ja kunniaa tekemään. :smiley: