Kirjoituspyyntö: Kokemuksia pelaamisen hallitsemattomuudesta

KIRJOITUSPYYNTÖ :

Onko sinusta alkanut tuntua että rahapelaaminen hallitsee tai on hallinnut elämääsi?

Hyvät Valtti-keskustelupalstan käyttäjät

Teen pro gradu -tutkimusta siitä, miten rahapelaaminen alkaa hallita elämää, tutkimuskohteena nuoret miehet. Tutkimukseni valmistuu Lapin yliopiston sosiaalityön laitokselta ja ohjaajanani toimii professori Anneli Pohjola.

Pyydän tutkimustani varten kirjoituksia 18 – 29-vuotiailta miehiltä, jotka ovat huomanneet, että rahapelaaminen tuottaa omassa elämässä vaikeuksia ja mahdollista riippuvuutta.
Kirjoituksista tulisi ilmetä, miten pelaaminen hallitsee tai on hallinnut arkeanne.

Voit olla jo vanhempikin, mutta toivon kirjoituksesi paikantuvan pelikokemuksiisi silloin, kun olet ollut nuori alle kolmikymppinen mies. Kokemuksistasi voit kertoa vapaamuotoisella kirjoituksella.

Kirjoituksesi toivoisin sisältävän seuraavia teemoja:
• ensimmäiset pelikokemukset
• mikä rahapelaamisessa houkutti sinua
• mitä rahapelejä pelasit useimmiten
• miten huomasit pelaamisen olevan ongelmallista
• miten huomasit olevasi pelaamisesta riippuvainen

Olen myös kiinnostunut kuulemaan ajatuksiasi siitä, miksi rahapelaaminen kiinnostaa juuri nuoria miehiä.

Kokemus siitä, että rahapelaaminen hallitsee elämääsi, voi olla tuore tai osa elettyä historiaasi. Keskeistä on, että olet tunnistanut pelaamisen tuottavan ongelmia elämässäsi ja olet siitä valmis kirjoittamaan. Jokainen tarina on tutkimukseni kannalta merkittävä.

Kirjoitukset lähetetään minulle sähköpostilla. Kirjoituksia käytetään vain pro gradu -tutkimukseni aineistoksi. Voit käyttää kirjoituksessasi myös nimimerkkiä. Nimimerkki ja sähköpostiosoitteesi jäävät vain minun tietooni. Kaiken aineiston käsittelen luottamuksellisesti ilman nimiä ja tunnistetietoja, kirjoitan tutkimukseni niin, että siitä ei pysty tunnistamaan yksittäisiä vastaajia. Katkelmia saamistani kirjoituksista tulen julkaisemaan tutkimuksessani ja esittämään ne anonyymisti.

Halutessasi voit antaa minulle mahdollisuuden tehdä sinulle lisäkysymyksiä kirjoituksestasi sähköpostilla. Tähän tarvitsen suostumuksesi, jonka voit ilmoittaa kirjoituksesi lopussa. Tässäkin tapauksessa voit luottaa siihen, että käsittelen tietojasi siten, että et tule tunnistetuksi.

Kirjoituksia toivon osoitteeseen:

milla.anttonen@ulapland.fi

Ystävällisin terveisin
Milla Anttonen