Kiristäminen buvidal hoitoon

Muutin uudelle paikkakunnalle ja täällä ihmisiä kiristetään buvidal piikille, siten että kotilääkkeet lähtevät ja kotilääkettä voi saada ainoastaan viikonloppuisin.

Onko tämä ihan laillista touhua? Itse en ole koskaan käyttänyt päihteitä iiveenä ja en tosiaan halua että ketään tykittää mun läskeihin ruiskulla mitään kamaa.

Omasta mielestä tämä toiminta kuulostaa pirun väärältä. Onko täällä ketään Ammattilaista joka voisi kertoa tästä minulle.

Kiitos mikäli joku ottaa kantaa ja ensimmäinen viesti palstalle :smiling_imp:

Mä en tajunnut tätä juttua tai sitten olen tajunnut Buvidal-hoidon päin mäntyä. Eikös Buvidalin idea nimenomaan ole se, että kotilääkkeet jäävät tyystin historiaan, kun se injektio haetaan 1 vko.- 1kk. välein, sillä sitten on tarkoitus pärjäillä, eikä muuta (bupre)lääkitystä tule? Kotilääkeasian puolesta lopputulos siis on aivan sama, hakee sitten Buvidal-injektion tai käy sulattamassa Xonet klinikalla, paitsi Buvidalilla pääsee toki paljon vähemmällä klinikalla ravaamisella. Jos neulakammo/-vastaisuus on kynnyskysymys, niin se on sitten tietenkin asia erikseen.

En ole ammattilainen, ei ole omakohtaista kokemusta korvaushoidosta, enkä tunne tarkoin korvaushoitoa koskevaa lainsäädäntöä, mutta noin yleensä lääkehoidossa potilaalla on kyllä oikeus päättää, haluaako lääkkeensä alkuperäisenä valmisteena vai ottaako rinnakkaislääkkeen. Potilasasiamieheen kannattaa olla yhteyksissä, sieltä varmaankin saa asiasta edes jotakin tietoa :wink: .