Tein ehkä elämäni parhaimman päätöksen perjantaina… Tämä ei ollut ensimmäinen kerta, kun tein samaisen päätöksen. Oikeastaan ehkä noin 20 kerta. Siihen tarvitsisin teidän tukeanne. Ja sainkin sen jo, kun hiukan luin teidän tekstiä. Tuli havaittua, että narkkareiden puolisot on näköjään aina samanlaisissa tilanteissa, suhteissa samat kuviot jne. Se helpotti, tuli tuntuma suhteen ainutlaatuisuuden menetyksestä ja helpottunut olo että tein päätökseni…
Olin tosiaan naivi 17-vuotias tytön tyllerö, joka joutu narkkarin uhriksi… Hän iski minut siten, ja hän tuntui niin vahvalta ihmiseltä, joka osaisi käsitellä näinkin vahvaa persoonaa kuin minä. Hänen itsevarmuus, hauskuus, se kuinka hän piti minusta kiinni, jopa ystävien seurassa, puolusti minua ja ne tarinat ja sanat mitä hän päästi minulle suustaan. Uskon jokaisen sanan…
Kun minulle sitten jossain vaiheessa selvisi hänen myyvänsä huumeita, ajattelin, että okei. Ja olin järkyttynyt, mutta tässä vaiheessa jo niin pahasti hänen pauloissaan, että sivutin asian… Minä, joka ei huumeista tiennyt juuri mitään, elin kuin jossain satumaailmassa.
Ensi yö kun hän tuli minun kotiini yöksi, hän oli hurmaava olemukseltaan. Hänen charmi puri minuun ja tunsin olevani niin onnellinen. Kunnes tuli yö ja hän kysyi " saanko nukkua vieressäsi alasti" , siinä vaiheessa tyttö mietii tietenkin hetken että saako, ja kun annoin luvan siihen ja kömmittiin sänkyyn, hän sätki kuin viimeistä päivää ja nukahti ja rohisi ja häntä ei saanut mitenkään hereille, olin paniikissa ja luin huumeista, mietin soittavani ambulanssin, itkin ja kelasin, että jos hän kuolee tähän ja kaikkea…
Pikkuhiljaa minulle alkoi pimennosta valjeta, että okei tätä ja tätä huumetta hän käyttää, hänen kaverinsakin vetää, okei okei. Hän sai minut manipuloitua niin että olin oikeasti todella sokea ja naivi. Hän käytti lakkaa(gammaa), joka juuri aiheutti säpsimisen, ja jos jonkun muun kumppani on tietää millaista esim. seksi on silloin kun sitä on käyttänyt… piriä, lääkkeitä, subua joskus kokeillut kuulemma, liekö oikeesti käyttää sitä… essoja jne jne
Kaksi vuotta, ja otin hänet asumaan kanssani, uskoin että oikeasti ihminen pystyy muuttumaan. Hänessä oli kuitenkin paljon hyviäkin puolia, myös selvinpäin ollessaan… Ja jos toiseen rakastuu niin sille mitään mahda… Se mikä sai minut ajattelemaan,että hän pystyy olemaan ilmaan johtu siitä kun hän oli lusimassa pienistä rikkeistä, hän pystyi olemaan ilman sielläkin, joten miksei täälläkin. (nyt tajusin, että taisi hän sielläkin vetää:D)
tätä kirjoittaessani tajuan ehkä viimein asioiden todellisen kuvan, hänhän on ihan huumekierteessä, enkä minä pysty häntä pelastamaan. mietitte myös varmaan kuinka näin nuoren tytön vanhemmat hyväksyivät tämän, eivät he todellakaan hyväksyneet. salasin asiat. henkisesti niin tajuttoman raskasta, elää kuin jossain sumussa kaksi vuotta. mutta olen kiitollinen etten ole itse sortunut huumeisiin, vaikka hänen kaverinsakin monesti niitä tyrkyttivät. pidin oman elämäni erillään hänen kuvioistaan, se ehkä auttoi siihen aika paljon.
toivon että kokemuksestani on muille hyötyä, niinkuin täällä palstasta oli minulle… kirjoitan varmasti myöhemmin lisää, kuinka olen selvinnyt jne. jos on jotain kysyttävää niin kyselkää vain!