Kiireellistä asiaa!!!

En löytänyt topiccia i.v käyttöön liittyen, niin kysyn nyt tässä. Eli en ole aikasemmin ottanut mitään iv:nä ja nyt olis tarkoitus kokeilla ihan mielenkiinnosta miten se eroaa esim. nasaalisesti tai oraalisesti otettuna. Aion siis piriä ottaa iv:nä, mulla on kyllä useita käyttö kertoja piristä jo takana (nasaalisesti yleensä otan), mutta nyt kysynkin että miten paljon ensikertalaisen kannattaisi iv:nä ottaa, piri on laadultaan suht hyvän laatusta (ainakin usein aiemmin ollu ja samaa tavaraa näyttäisi nyttenkin olevan). Nasaalisesti otettuna usein on pöhissy alku illasta aamuun 0,2-0,3g määrillä. Eli onkohan 0,1-0,2g sopiva veto aluksi? Kiitos.

.

Kandee muistaa et lähestulkoon poikkeuksetta jos kerran vedät iv:sti jotain ainetta ni sen jälkeen tuut vetämään niin joka kerta! Lopettaminen oli ainakin mulla hemmetin vaikeaa… Useampi tuttu ketkä jääny piikki-koukkuun, on vetän kaikkea lääkkeistä alkaen ja kädet karsean näköiset sekä useimmat iv-käyttäjät saavat pelätä mm. amputaatiota ohi-lyönnin takia, joka on melko yleistä etenkin aloittelijoilla…

Tulipahan nyt tätä kokeiltua iv:nä. Monia kertoja jo pirin kanssa takana, mutta täytyy kyllä sanoa, että toimii ihan erinlailla iv:nä, kuin muilla tavoilla otettuna. :slight_smile: Täytyy vaan sit varoa, ettei tavaksi tuu. :open_mouth:

Joo no tuu vuoden päästä sit kertoon, kuin “ei tullu tavaks”. Ei vittu, että kaikki on pakko koittaa. Jos on pärjänny jo pidempään ilman piikkiä ni tarviiko se piikki nyt ottaa käyttöön? Näin niistä tavalisista ihmisistä tulee niitä “kunnon” narkkareita. Sä aattelit vielä hetki sit, että en minä, ei mulle voi käydä niin, mut vuoden päästä sä oot piikittäny ittees jo pitkään ja kätes näyttää kamalilta. Voit heittää käytännössä jo lyhythihaset roskiin, sillä ensi kesänä sä käytät pitkähihasia ettei käsivarret näy (no tietty voit piikittää jalkoihinkin ni sit ei tarvi heittää vaatteita meneen). Mut eihän mulle voi käydä niin, on sun ajatus, mut joo, tuudittaudu sä siihen. Malibu varotti sua ja silti oli pakko koittaa. Sä tasan tiedät riskit ja silti teit sen. Just noin ne muutkin on alottanu. Ei kukaan ala nistiks, vaan kaikki koittaa ja kukaan ei alota säännöllistä suonensisästä käyttöö vaan se lisääntyy pikku hiljaa niin, et alkuun harvemmin ja kohta joka päivä monta kertaa. Onnittelut elämäs pilaamisesta!

Äläkä suotta intä vastaan. Tuu vuoden päästä kertoon kuin kävi, koska nyt sä vielä luulet, ettet sä oo niin heikko, et alkaisit käyttään piikkiä päivittäin. Niin monet luulee, et se käyttö on heikkoudesta tai vahvuudesta kiinni. No näin ei oo. Ihminen hakee mielihyvää luontaisesti ja kun sitä jostain saa niin sitä halutaan lisää ja lisää. Et säkään luonnolles mitään voi ja kun nyt teit tuon kardinaali virheen niin tästä se matka pitkäaikais narkkarin elämään alkaa. Hyvää matkaa!

no ei se nyt ihan noin mene… mut se on totta niinkuin malibu sanoi että et tuu jatkossa enää piriä nokittamaan…
kun muutaman kerran oot nokkia vetänyt ja mietit et joku tästä nyt uupuu ja muistat miten vitun hyvin se toimi hihassa… niin sinne vitun räpylään ne jatkossaki tulee menemään… mut voi sitä piikkiäki harrastaa vain silloin tällöin ei se piikki narkkaria tee,vaan se miten paljon käytät. mut toi ei kuitenkaan ollut hyvä/viisas veto…
itse kun ekan kerran hihaan heitin niin ei tulisi kyllä mieleenkään käyttää vauhtia tai tekkeniä nasaalisesti…
jokin siinä vetojen ihanassa nousussa kiehtoo mitä ei nasaalisesti aikaan saa…
mut ei sun tipi tarvi alkaa heti piruja maalaileen seinille vaikka joku on ekan kerran jotain räpylään vetänyt…

Tiedän kyllä, että jo pelkästä piikittimäsestä voi tulla vakava ongelma ja sen seurauksena sitten alkaakin yhä enemmän käyttään esim. piriä, eikö? Toisaalta tiiän moniakin tyyppejä, jotka ei ole jääny millään tavalla koukkuun piikittämiseen. Taidan olla semmone " teen ensin ennen kuin ajattelen" tyyppiä, mutta nyt kun oikein ajattelee niin alko oikeen kuvottamaa, mikä ongelma piikittämisestä voi tulla. En tiedä onko liian aikaista sanoa, mutta ei edes tee mieli rännitellä jatkossa. Tuli nyt jotenkin vastenmielinen ajatus koko touhua kohtaan. Itse piriin mulla ei taida olla kuin lievä koukku, koska pystyn olemaan jopa useita viikkoja ilman sitä, vaikkakin viimeaikoina sitä monesti on tullut otettua (joka viikonloppu suunnilleen se on mulle monesti, koska en ole päivittäiskäyttäjä). Enkä myöskään melkeen koskaan vedä päivää tai kahta enempää putkeen. Mutta kiitos nyt kuitenkin kun vastailitte! :slight_smile:

[Poistettu haitallisemman käyttötavan suosittelua. -Päihdelinkin toimitus]

Viimeinen Hidas,
Please, me molemmat tiedämme ihan omasta kokemuksesta, että narkin elämä on paskaa. Ja paskemmaksi se muuttuu kun piikki tulee mukaan kuvioihin, se on ihan varmaa - kyse on vain aikajänteestä koska on lopullisesti pohjilla. Sormien amputointi on konkreettinen riski mutta vaikka siltä säilyisi niin narkkaaminen päätyy joka tapauksessa klassiseen bermundan kolmioon: vankila, mielisairaala tai kuolema. Sen tietää jokainen alalla tarpeeksi kauan ollut. Ja tuossa kolmiossa on pienimpiä murheita onko kaikki sormet jäljellä vai ei - elämä on paskana ja pirstaleina joka tapauksessa vaikka pystyisi sormensa säilyttämään - kaikki muu menee joka tapauksessa.

Minulla ja sinulla ei ole enää kovinkan paljoa menetettävää kuten ollaan aikaisemminkin todettu. Mutta siitä huolimatta (ja koska tiedän, että olet pohjimmiltasi fiksu ja skarppi kaveri) pyydän, että et rohkaisi ketään hyppäämään perässämme tähän kuiluun ja kaiken menettämisen autuuteen. On hyvä että puhut filttereistä mutta olisi huomattavasti parempi, jos kertoisit nuorelle kaverille mitä kama ja piikkiin siirtyminen tekee koko elämälle ja tulevaisuudelle. Koska tiedät totuuden tästä paskasta ihan tarkkaan, niin se mitä sanot tästä todellisuudesta voisi saada jonkun aloittelijan ihan oikeasti ajattelemaan vielä ennenkuin on liian myöhäistä. Ja tämä ei ollut mitään vittuilua sinulle vaan ihan aito pyyntö; olisin todella onnellinen jos tähän paskakaivoon ei putoaisi enää yhtään uutta ihmistä - ja ei ainakaan anneta vauhtia tai tyrkätä alas ketään joka vielä hoippuu reunalla. Jookos VH?

Itte olen saarnannut viimeisen kymmenen vuoden aikana kymmenille tyypeille, että: älkää aloittako, varsinkaan piikittämään.

Yksikään ei ole uskonut!

Jälkeenpäin kaikki on kyl sanoneet, että oikeassa olit.

Kukaan, ei kukaaan, ole spiguteltuja douppeja vahvempi. Sitäpaitsi pirin kohdalla ei ole korvaushoitoja yms.
Itse olen siis opiaattinarkkari ja k-hoitoon menossa, onneksi opiaateille löytyy kyseinen hoitomuoto. Muuten kuolisin varmaanki alta viidenkympin ja lusimiskierre, minkä olen saanut vältettyä, (en ole jäänyt mistään kiinni, onneksi) olisi varmasti edessä. Luottotiedot on menny ja velkaa useampi kymppitonni, lähes kaikki irtain omaisuus myytynä jne. jne. jne.

Vielä ehkä voisit heittää piikkisi roskikseen, kannattaa oikeasti miettiä asiaa.
Rappioromantiikka on perseestä. :imp:

Ja nistinä eläminen on täyttä työtä, kunhan tolet vähän nousee ja “kaveripiiri” kasvaa!

Taisi jäädä ensimmäiseksi ja viimeiseksi kokeiluksi tuo, vaikka tässä tuon jälkeen piriä olenkin ottanut. Ihan hyvin se sinne nokkaa tai pomminaki menee, en tarvitse piikkejä tai eikä oikeestaan edes tee mieli enään rännäillä.
Olenko nyt sitten yksi niistä harvoista joka vältti piikki koukun? :open_mouth:

Juurikin näin!

Eipä se silloin nuorempana paljon kummitellut järki taustalla ku alettii piikittelee.
C-hepatiitista en ollut kuullutkaan, eikä näinollen tiedetty et kukaan lähiringistä olis moista sairastanu . Mulla oli aina omat värkit, niin vain kumminki tuota sairastan ja olen ilmeisesti sairastanu kauan jos noilta ajoilta on lähtösin. Nykyään olen täysraitis. Ketään en tuomitse, ei ole minun asiani ja tulihan sitä itsekin aika pohjalla käytyä. Halusin vaan valottaa että niillä kokeiluilla saattaa olla pitkäkestosia vaikutuksia, verraten siihen hetken huumaan kun tukka nousee pystyyn ja fiilis on mahtava. :unamused:

puhun tipin ja malibun äänellä. ensimmäinen kerta oli ihana, toinenkin oli, ja kolmannella olin jo täysin syöksykierteessä. yks yhtä vastaan, piikki on 95% voittaja. äsken postasin vuoden raittiudestani “positiivista tänään” osastoon, ja mietin nyt, että olisinpa uskonut kokeneiden puheita ennen ensimmäistä omaa iv kokeilua. mutta niin vaan piti meikäläisen ainakin oppia kaikki molempien kantapäiden kautta.

jos jatkat tota iv-linjaa (niinkuin todennäköistä on), voin sanoa, että vuoden päästä peiliin katsoessa et enää tunnista itseäsi. muistelu ja aivan vitun kipeä kaipuu sitä aikaa kohtaan kun et ollut vielä kokeillut, pelkästään leikit ajatuksella… on kova. “TAHTOISIN OLLA SE JOKA OLIN SILLOIN, KUN KUOLLAKSENI HALUSIN, TULLA SELLAISEKSI KUIN NYT OLEN, NOIN TUHAT VUOTTA TAAKSEPÄIN” toisaalta, koskaan ei voi tietää. ehkä olet niitä joille kerta riittää. toivon sitä todella. jos joku osaisi kertoa tän niin, että saisi sanomansa perille, ei olisi narkkeja, holisteja, peliriippuvaisia… muista, että huumeet ei koskaan ole ensimmäinen ongelma. koska niin tulet uskottelemaan itsellesi. kohta keksit syyn mistä tahansa joka oikeuttaa vetämään.

oikeestaan ainoa mitä voin sanoa on se mikä pelasti mut. en ehtinyt niin syvälle, että omatunto olis hävinnyt kokonaan. lähellä se kyllä oli. voimia.

Vältitkö piikkikoukun? Ikävästi vastattu mutta jos olisit asiasta varma et kyselisi siitä foorumilla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita automaattista piikkikoukkua, piileviä ajatuksia jotka haihtuvat ajanmittaa kunhan tajuaa että kyllä ilmankin pystyy elämään ja pärjää.

Nopea vaihtoehto ja ohjeet täällä.
youtube.com/watch?v=pB5vr9ZUmuU

siitä kokeilusta tuli ainakin minulle aika pian ihan vuosien kestävää kokopäivätyötä. :neutral_face:

edit. mikään ei vain tunnu enää miltään, ellei se ole hihassa. vittu, en ole mistään muusta asiasta ollut elämässäni itelleni niin VIHAINEN kuin piikistä,

Tuosta iv kokeilusta on nyt yli 2kk ja voin ihan valehtelematta sanoa että ei edes ole käynyt mielessä uudestaan kokeilla, vaikka tuota vauhtia on tullu otettua useita kertoja tuon iv kokeilun jälkeen.
Löysin mukavemman tavan ottaa vauhtia, kapseleina. :smiley: