Kieltolakitoivomus

Otsikossa ihan uusi yhdyssana :laughing:
Laadukasta maria ja kannabista Alkoon.
Viinalle täyskielto. Miltä kuulostaa?
En itse ole pössytellyt mutta olen varma että väkivaltarikokset vähenisi kerralla.

En kannata viinalle kieltoa. Sillonha kannabiksen ja alkoholin paikat vaihtas vaan paikkaa keskenään.

anajuhani, sehän on hyvä asia. Mokoma pölvästi.

^ :laughing: Niinpä: alkoholi = PAHA, kannabis = HYVÄ.

(Anteeks anajuhani, en tarkoita et oikeesti olisit pölvästi. Olipahan vaan hauskasti tokaistu Countyltä.)

Ei taida tuo kannabis olla se joka väkivaltarikoksissa on mukana. Eiköhä se oo alkoholi ja siihen mahdollisesti bentsot.

Oha näistä kait tilastoja, joku kaivakoon esille…

Edit: hmm… korjannen virhettä, sillä käsittääkseni olitkin pajarin kannattajia, tuo teksti on vähä väärin tulkittavissa, etenkin jos ei lue koko tekstiä.

Peace out, olen pahoillani…

oon miettinyt asiaa että voiko mielenterveys ongelmaisella kannabiksen ongelmakäyttäjällä ja agressiivisella käyttäytymisellä olla yhteys. pari tällaista tyyppiä tiedän millä vähän nupissa viiraa ja bajauttaa nii käyttäytyy agressiivisesti(kymmenittäin tällaisia alkoholinklanssa), myös ite olin ennen aika äkkipikainen ja arvaamaton ku paljon hiisas, nyt kun polttaa vain sillointällöin nii meno rauhottunu. mielestäni mitään päihteitä ei pitäis laillistaa muttaa omasta käytöstä ei rangaistaisi ja sallittaisi myös valmistus omaan käyttöön (10l ponupannut,parit puskat,sieniterraario parin neliön oopiium-penkki… ns maalaisjärjellä) olis ok

Hei hunsvotti ! :slight_smile: Kyllähä sitä viinaa liikkuis kadulla kuitenki, ja veikkaan et aika paljon. Mutta oma mielipide on että alkoholia ei tulis kieltää. Ennemmin vois, tai ainakin aluksi vois mietti osto rajotuksia Alkoon ja marketteihin, Tyylii joku passi mihi merkataa aina ostokset. Ja se passi olis tietty henkilökohtanen. Meniskö siruttettu kuvallinen passi liian överiks? Kuhan ajattelin.

En kannata alkoholin kieltoa enkä myöskään kannabiksen laillistamista. Kyllä pitelee paikkansa että paljon pössyttelevät ihmiset saattavat olla arvaamattomia koska hatsi aiheuttaa muutoksia serotoniini tasoihin ja kun masennus lisääntyy, vitutus lisääntyy. Kun armottomasti vituttaa tulee tehtyä ehkä tyhmyyksiä, ja suattaapi joutua virkavallan kanssa tekemisiin ja kierre jatkuu ja jatkuu. Jos alkoholi kiellettäisiin niin veikkailen että jengi ei sitä sulata ihan äkkiä, eli viinatrokarit alkavat kukoistaa. Poliisi kokee tässä ns. vaihtoehtoiskustannuksen. Kun kannabis laillistettaisiin, ei tarvitse sitä enää jahdata, mutta alkoholia taas sitten tarvitsee koska se on laitonta. Eli molempi huonompi. En usko siihen että rikokset vähenisivät kannabiksen laillistumisen myötä, on naivia ajatella asiaa niin mustavalkoisesti. Mielenterveysongelmat tuskin ainakaan laskisivat myöskään jos hiisailu olisi OK.

^ Ite uskon että pidemmäl aikavälil tietyn sortin mt. ongelmat lähtis laskuun jo pelkästään sen kuumottelun takia mitä hatsin poltto/kasvattaminen jollekki aiheuttaa. Tiiän muutamanki tyypin jotka o flipahtanu, tai flippailu saanu alkunsa siitä, että kun esim. poltat himassas pilveä -----> savua ympäri kämppää, et joku haistaa sen ja soittaa poliisit paikalle. Sit ku yläkerran jamppa tulee töistä kotii, aletaa panikoimaa jotai Karhu-ryhmää ala-ovella.
^ Toi oli esimerkki noist kuumoilust.

Peace :sunglasses:

Ja tietynsortin ongelmat lähtisivät nousuun.

Kerro mitkä ? Mistään ei voi olla varma ennen kun näkee. Monissa maissa joissa kannabiksen käyttö on laillistettu jollain asteella, vahvempien huumeiden käyttö on käsittääkseni laskenut.

oon luppiksen kanssa siinä mielessä samaa mieltä että varmasti kannabiksesta johtuvat mielenterveys ongelmat ja muut myssystä johtuvat ongelmat voisivat hetkellisesti nousta. MUTTA olen myös vakuuttunut että se taas vähentäisi alkoholista ja muista päihteistä johtuvia ongelmia… muistuttaisin vielä että kannabiksen isoin ongelma on kiinni jääminen(sakot, työpaikan menetykset, syrjäytyminen, narkkariksi leimaaminen).

Miksi ihmeessä ei voisi? Vaikka ne fanaattiset kannabiksen puolestapuhujat eivät suostuisi näkemään ko. “luonnonlääkkeessä” mitään pahaa, niin omasta puolestani voin ainakin kertoa, että vaikka kannabis ei olekaan aiheuttanut mulla väkivaltaista käytöstä, niin sen käyttö on saanut mussa aikaan voimakasta ahdistusta, pelkotiloja ja harhaisuuttakin. Edellä mainitut oireet ovat joskus muuten saaneet mut käyttäytymään väkivaltaisesti, itsetuhoisesti ja hyvin arvaamattomasti sekä menettämään tyystin kontrollini, joten kannabiskin olisi voinut tehdä mulle aivan samaa, jos olisin sitä enemmänkin hiisaillut :confused:

En mitenkään erityisesti kannata kannabiksen laillistamista, mutten myöskään vastusta sitä. Ainakin kipupotilaille, jotka hyötyvät parhaiten kannabiksesta sairautensa oireiden lievittämiseksi, olisi ehdottomasti tehtävä helpommaksi kannabiksen saaminen täysin lailliseen ja vapaaseen käyttöön. Myöskään käytöstä, pienien, omaan käyttöön tulevien määrien hallussapidosta/kasvatuksesta ei tulisi rangaista, vaikkei kyseessä olisi edes kipupotilas. Tämä toki koskee muitakin huumeita, eli käyttö ja pienet määrät hallussa pitäisi dekriminalisoida IMO.

Edit: En kannata alkoholin kieltämistä lailla. Se ei vähentäisi väkivaltarikollisuutta, mutta lisäisi muuta rikollisuutta, jonka myötä myös väkivaltarikollisuus saattaisi lisääntyä, kun sitä laitonta viinaa trokattaisiin. Kyllä mä saisin alkoholia hankittua myös laittomasti, kuten saan hankittua muitakin huumeita niin halutessani. Uskoisin, että alkoholin laiton hankkiminen olisi vielä helpompaa ns. taviskansalaisellekin, kuin niiden muiden huumausaineiden, sillä tässä maassa porukka on niin alkoholinkäyttöön orientoitunutta, että laittomat markkinat alkaisivat suorastaan rehottaa, mikäli alkoholi kiellettäisiin. Pitkällä tähtäimellä tuo aloittajan ajatus siitä, että ihmiset siirtyisivät alkoholin käytön sijasta enemmän kannabiksen käyttöön, voisi toteutuakin, mutta se veisi todella paljon aikaa ja sillä välin ehtisi tapahtua jo paljon tuhoa. Olen tosin sitä mieltä, että monelle ihmiselle hallittu pajauttelu olisi parempi vaihtoehto, kuin se hirveä perjantairähinäkänni :confused: . Kohtuus on kuitenkin avainsana kannabiksenkin suhteen ja ne jotka eivät pysty pysymään kohtuudessa, eivät siihen pysty, olipa kyseessä mikä tahansa päihde. Itselleni ei kannabis sovi ja olenkin sen käytön jättänyt, mutta eipä mulle taida tuo alkoholikaan sen paremmin sopia :confused: . Tässä mä näpyttelen ranteet nätisti tikattuina viimeisimmän ryyppyreissuni jäljiltä :blush: :frowning: . Onneksi eivät pistäneet mua tällä kertaa pidemmäksi aikaa huilaamaan itsetuhoisuuteni vuoksi, vaan sain puhuttua asian “vain” kännin piikkiin… Krapula on jo kärsitty, mutta morkkis on edelleen valtava :cry: .

^ Voi Winston!! Lohdullista että sentään vielä näpyttelet sinä. Etkö pystyis olee alkoholista erossa antabuksen avulla?

En minäkään alkoholikieltoa kannata. En usko et siitä mitään hyvää seuraisi, vaan kuten jo todettu, alkaisi vaan sama touhu senkin kanssa, ku näiden nykyisten laittomien päihteiden.

Noh, paniikkihäiriöt ja masennus nyt ainaki tälleen äkkiseltään tuli mieleen. Harhat → skitsofrenia?

Ei tietenkään voi olla varma. Ei myöskään positiivisesta vaikutuksesta mt-ongelmiin.

^ Tämä on varmasti tuhannes kerta, kun kerron täällä taannoisesta Antabus-kokemuksestani, josta kyllä on jo vuosia aikaa, mutta kerronpa vielä uudelleen: Olin siis Antabus-kuurilla, koska halusin saada juomistani jotenkin hallintaan. No, eihän se pelkkä Antabus mitään auta, jos kunnolla juotattaa. Mua alkoi sitten juotattaa ja päätin kokeilla, onko siitä nyt niin suurta vahinkoa, jos otan vähän alkoa. No, olihan siitä :mrgreen: . Join 2-3 olutta, enkä uskonut varoitusmerkkejä, vaikka mulla ilmeni huonoa oloa jo melkein heti ensimmäisen hörpyn jälkeen :unamused: . Sitten tätä tyttöä vietiinkin lanssilla ja lujaa, kun sain sellaisen Antabus-reaktion, etten pystynyt enää lainkaan hengittämään :open_mouth: . Ihme, että selvisin hengissä siitä. Tuo tapaus on saanut mussa aikaan todellisen kauhun Antabusta kohtaan, juu, ja valitettavasti juuri niin päin, että mieluummin ryyppään, kuin otan Antabusta :blush: .

Olihan mulla tuossa jokin aikaa sitten päällä se Antabus-vaikutteinen antibioottikuuri ja se sai mut kyllä pitämään korkin kiinni kuurin aikana ja vielä pitkään sen jälkeenkin. Sen verran mua pelotti se Antabus-reaktio ja tahdoin kuitenkin syödä lääkekuurini kiltisti, etteivät nämä mun leegoni enää yhtään huonompaan kuntoon menisi. Muita päihteitä mulla tosin meni silloin, enkä puhu nyt vain omista lääkkeistäni ja niiden yliannosteluista. Eivät ne muutkaan päihteet mulle hyvää tee, paitsi opparit nyt lienevät ainoa substanssi, joka ei saa mua käyttäytymään jotenkin arvaamattomasti, huonosti, itsetuhoisesti tjtn., mutta mä tiedän, että niidenkin kanssa nousee se seinä jossakin vaiheessa pystyyn ja lopulta olen kusessa korviani myöden :confused: .

^ Niin muistelinkin, että sulla oli joku juttu, mikset antabusta voi ottaa. Mut kuten itsekin totesit, ni tuosta on jo vuosia aikaa, ja jos sen antibioottikuurin aikanakin pystyit, ni josko nyt tänä päivänä se juomattomuus jo onnistuisi…? Aika riskialtista tietysti silleen “kokeilumielellä” lähtee testaamaan, et josko tällä kertaa pysyisi hengissä. Ja jos sit jokatapauksessa korvaat alkoholin muilla päihteillä, ni onko sekään sit parempi?

Ok, koitan hyväksyä, että sä et vaan pysty olee selvinpäin. Ja koitan muistaa olla tuputtamatta sulle enää antabusta. Älä suutu, jos en näissä onnistu. En vaan haluis et sä lähtisit täältä koskaan kokonaan pois.

:frowning:

^ En tietenkään suutu :slight_smile: . Pelkkää hyväähän sä vain tarkoitat ja mähän harrastan itsekin täällä sitä, että vaahtoan muille kaikkien mahdollisten päihteiden vaaroista ja kehotan ihmisiä pysymään erossa niistä ja sitten kiskon itse mitä nyt milloinkin kiskon. Mä toimin varoittavana esimerkkinä, katsos :smiley: . Käytän päihteitä, jotta muiden ei tarvitsisi :mrgreen: . No joo, näitä varoittavia esimerkkejä nyt on maailma pullollaan.

Siinä antibioottikuurissa mua sentään motivoi se, että saisin hammasongelmani hoidettua kerralla kuntoon, mutta kyllä se aika kärvistelyä oli. Jos mun ainoa motivaattorini olisi se, että mä en nyt kerta kaikkiaan vain voi juoda, niin eipä se pitkälle kantaisi :confused: . En taatusti ottaisi alkoa Antabuksen kanssa, se on varma juttu, mutta mun Antabus-kuurini saattaisi loppua hyvin lyhyeen, jos vain hampaat irvessä kelailisin sitä, että olen tällaisenkin lääkityksen järjestänyt ihan vain “kiusakseni” :confused: .