Kevyesti vähennystä

No niin, olen ollut jo kaksi päivää selvinpäin. Tai vähän useammankin päivän, mutta lasken vain tämän vuoden selvät päivät! Viime vuonna ei tapahtunut mitään ihmeempiä, ainakaan raitistumisen osalta. Juomassa ja juomatta, vuorottelua. Eikä se todellakaan ollut mitään vuorotteluvapaata!
Jospa nyt olisin juomatta tuon 100 päivää. Kaikkihan ovat ilman viinaa tuon ajan, jopa Nykäsen Mattikin. En nyt kuitenkaan ilmoittautunut Ylen palstalla makaan tähän niin suureen media juttuun. Ei, en minä, vaikka kaikki muut.
Minä vaan olla möllötön, kartan pubia ja Alkoa. Ja tollotan televisiosta “Sata päivää ilman viinaa” ohjelmaa. Jos nuo matit ja mariat pystyvät olemaan ilman saunakaljaa ja oopperan väliajalla ilman kuoharia, niin kyllä minäkin siihen pystyn!
Taidan kuitenkin lupautua pitämään ensin tipattoman tammikuun, jos se onnistuu, jatkan siitä. :mrgreen:

Viisi päivää ilman alkoholia. Olo ei ole kummoinenkaan. Unettomuus kiusaa ja väsymys vaivaa. Huimaaminen on sentään jo lakannut. Eli onkohan vieroitusoireet jo lievenemässä? Onneksi ei ole kaipuuta kapakoihin, vielä. Ketään tuttua en ole tavannut pariin viikkoon. Yksinäisyys kuuluu tähän “tipaton tammikuu”- pakettiini! Kas kun kaikki tutut ja ystävät istuvat pubissa tai ovat vielä joululoman vietossa!
Hiisi vieköön, kun iski taas suklaan himo. Pitääkö ihmisellä olla aina himo johonkin sellaiseen, jonka määrää on vaikea hallita? Kaksi palaa suklaata ei riitä, koko levy on hotkittava heti! Yksi tölkki kaljaa ei riitä, koko sixpäkki on juotava kerralla! Onneksi minulla ei ole nyt suklaata eikä kaljaa kotona!

Vesiselvänä 11 päivää! Ihmeellistä. Enää 20 päivää jäljellä, ja nenä on valkaistu.

11 päivää selvänä on jo ihan kova saavutus. :astonished:

Pahoittelen topicisi vähäistä huomiota, mutta tämä juoppo pysyy tutkalla. :sunglasses:

Onnittelut 11 päivästä. Onko nyt jo 14 täynnä? Minä ole harvoin todella humalassa, mutta en muista koska olisin ollut kaksi viikkoa juomatta. Ei taida olla kuin raskausaikana.
Tuo juomattoman yksinäisyys on kyllä kurja juttu. Sosiaalinen elämä pyöriin vain alkoholin ympärillä. No onhan sitä elämää muuallakin, mutta ryypätessä se kaikki on vain niin paljon helpompaa varsinkin, jos kaveri on baarissa. Pitääkö löytää uusi kaveripiiri vai palaanko heidän joukkoon juomaan, kun aika kypsyy. Tätä minä mietin.