Ketipinorin lopettaminen

Moi,

Olen syönyt reilun vuoden verran 100mg ketipinoria iltaisin ja haluaisin lopettaa sen. Minkälaisella tyylillä se olisi vähiten rasittava?

Seinään ei missään nimessä. Esimerkiksi näin olen itse aikoinaan onnistunut:

1 viikko 75mg
2 viikko 50 mg
3-4 viikko 25mg

ja sitten viimeiset päivät - en muista tarkkaan monta päivää siinä meni - otin ihan puolikasta tabua 25 mg:n tabusta.

Tämä mun pudotusohjelma saattaa kyllä olla sulla liian nopea jos kerran olet syönyt jo vuoden annoksella 100mg. Itse kun olin syönyt ketipinoria vain muutaman kuukauden ja vikan kuukauden annoksella 100 mg.
Eli mun toleranssi ei ollut varmastikaan ihan niin korkealla kun sun; ehkä sen takia alussa pudotin nopeammin annosta kuin lopussa. Ja olisin varmaan voinut pudottaa vieläkin nopeammin ts. lähtenyt pudottamaan suoraan 50mg:stä tms.

Enivei, varaudu siihen, että tossa mainitut aikajaksot pitää kertoa jopa kahdella-kolmella sun tapauksessa.

Riippuu tapauksesta, monet voi lopettaa tuon kertaheitolla seinään ja kärsiä vuoteessa viikon pari ja vaikka oksennellakin välillä, toisilla saattaa pää hajota, toisilla ei mitään jos on vaikka joitakin muitakin lääkkeitä määrättynä tai saa respalla viekkareihin. Ite aikanaan lopetin alle vuorokauden 225mg kahden vuoden käytön efoxor nimisestä masennuslääkkeestä, viekkareihin pyysin 2mg xanor reseptin ja levottomiin jalkoihin oman lääkkeen, samalla vielä vaihdoin 6kpl/pvä panacodia tramaliin saman päivän pudotus/seinäänlopetus syssyyn ja uusien aloitukseen. Oksetti, huomasi, jalat ei pysynyt paikoillaan, silmiä kun yritti liikuttaa niin ajatus/tajunta katkesi 0.5sek - 2sek ajaksi yms. Ihmisiä on monenlaisia ja niin on myös refloja ja kuinka pahasti niitä kärsii ja loiventaako niitä millään muulla, 8kk olisi pitänyt lopettaa tuota 225mg annosta lääkärin mukaan. Mitä ketiapiiniin tuli, niin en käyttänyt kuin noin 5kk?? annoksella 50mg, sen lopetin suoraan seinään ilman mitään isompia oireita.

Olihan joku aika sitte semmoset viekkarit venlafaksista,ettei uskalla edes kuvitella seroquelin lopetusta.eipä silti on semmonen taudinkuva,et niitä saapopsia siihen asti kunnes kuolema meidät erottaa.Kannattaa tosiaan pudotella aika hitaalla aikataululla,jotennii on semmonen tunne,et jos seinää lopettas ni noutaja tulis.

ja serquugelin jälkeen jos muita päihteitä käytät niin saattaa tulla yllärinä kuinka ne potkii. eli varovaisuutta.

Nyrkkisääntöhän on ettei mitään PKV-lääkkeitä (pääasiassa keskushermostoon vaikuttavia) saa lopettaa seinään. Aina pitäisi tehdä jonkinlainen lopetusohjelma. Mulla menee Deprakinea ja Seroquel prolongia ja vielä korvaushoito-lääkettä. Sitten minulla loppui Deprakine sekä Seroquel. Pari-kolme päivää meni ihan hyvin, itsekin ajattelin että onko tämä näin helpppoa lopettaa. Sitten se alkoi. Ahdisti ihan helvetisti, en pystynyt olemaan ihmisten ilmoilla esim kaupassa tai bussissa. Hkoilin kuin pieni sika enkä pystynyt olemaan yhtään paikallani. Tämän jälkeen melkein juoksin apteekkiin hakemaan Seroquelit ja Deprakinet. En kylläkään tiedä mistä lääkkeestä oireet tuli, mutta 50% mahdollisuus että Seroquelista tai molemmista. Mutta sen opin, ettei mitään neuroleptejäkään saa lopettaa seinään. Mullä oli pahemmat viekkarit kuin jos olisin Xanorit lopettanut. Ei paljoa naurattanut. Heti kun olin lääkkeet hakenut, niin jo illalla alkoi helpottaa.

Nyrkkisääntöhän on ettei mitään PKV-lääkkeitä (pääasiassa keskushermostoon vaikuttavia) saa lopettaa seinään. Aina pitäisi tehdä jonkinlainen lopetusohjelma. Mulla menee Deprakinea ja Seroquel prolongia ja vielä korvaushoito-lääkettä. Sitten minulla loppui Deprakine sekä Seroquel. Pari-kolme päivää meni ihan hyvin, itsekin ajattelin että onko tämä näin helpppoa lopettaa. Sitten se alkoi. Ahdisti ihan helvetisti, en pystynyt olemaan ihmisten ilmoilla esim kaupassa tai bussissa. Hkoilin kuin pieni sika enkä pystynyt olemaan yhtään paikallani. Tämän jälkeen melkein juoksin apteekkiin hakemaan Seroquelit ja Deprakinet. En kylläkään tiedä mistä lääkkeestä oireet tuli, mutta 50% mahdollisuus että Seroquelista tai molemmista. Mutta sen opin, ettei mitään neuroleptejäkään saa lopettaa seinään. Mullä oli pahemmat viekkarit kuin jos olisin Xanorit lopettanut. Ei paljoa naurattanut. Heti kun olin lääkkeet hakenut, niin jo illalla alkoi helpottaa.

Juu eihän niitä saisi lopettaa seinään, eriasia on taasen kestääkö kroppa ja psyyke viekkarit, täällä on helvetisti ihmisiä ketä on lopettanut seinään pkv lääkkeet, isoilla annoksilla ja pitkään käytettyinä. Itellä oli pakko lopettaa 2vuoden masislääke suurella annoksella kun vaihdoin 400mg tramaliin aikoinaan panacodit, riskinä kun oli seretoniinisyndrooma jos molempia olisi syönyt, joten otin kivunlievityksen ja lopetin masislääkkeiden käytön kokonaan (Mikä oli loppujenlopuksi erittäin hyvä, koska nyt on todettu, että mikään masennuslääke ei sovi minulle), eli siis olen vähemmän “down” ilman masennuslääkkeitä kuin niiden kanssa vaikka revin aina vakavanmasennuksen pisteet terapiassa yms testeissä, pari kk sitten erehdyin kokeilemaan cymbaltaa noin niinkuin show mielessä 60mg aloitusannoksella. kuukauden jaksoin rouskuttaa ja totesin että lopetampa samantien näiden syönnin, eli kun paketti oli loppu niin uutta en hakenut enkä vähennellyt pikkuhiljaa, rahatilannekin oli tiukka joten laitan mieluummin vaikka ruokaan tuon rahan, sen jälkeen ehdotettiin vielä taas YLLÄRI YLLÄRI Lyricaa annoksella 300mg++ /vrk neuropaattiseen kipuun buustaajaksi oksikodonille. Silloin ärähdin ja sanoin, etten enään yhtäkään masennuslääkettä tai psykoosilääkettä ala rouskimaan, vaan jos kivut yltyy niin tuplaan oxyn määrän. lyrica olisikin maksanut jo likemmäs parisataa /kk ja oxyt maksaa inan päälle 20e puolitoista kuukautta. Helvetin puoskarit kun aina lykkäämässä ketiapiinia tai lyricaa, molemmat on saatanan keksintö, saisi lailla kieltää koko lääkkeet ilman erityislupaa tai esim huumereseptiä kuin oksikodonissa on. Nyt kuitenkin ollut kohtalaisen hyvin selkäkivut hallinnassa pari kk kun pääsi tramalista ja bubresta eroon ja sai tuon oksikodonin, leikkaushaavaan ei kyllä auta mitkään lääkkeet… sekin kun on jo ollut 14kk auki…

Edittiä hieman: siis kyllä mulle psykoosilääkkeitä saa antaa jos joskus joudun psykoosiin, mutta unettomuuteen,mielialaan yms en helvetti niitä ala syömään enään, lihosinkin melkein 30kg 5kk:n aika pelkästä pienestä annoksesta ketiapiinia… Lyrica ja Ketipinor pitäisi olla se viimeinen vaihtoehto ja sekin pätevällä syyllä, eikä joka vaivaan mitä esiin tulee, molemmilla saa pään melko sekaisin kun pitkään käyttää, syö rahat (no joillakin se ei ole ongelma ja tuleehan se lääkekattokin nykyään täyteen jo siinä ennen 700e/vuosi), lopettaminen voi olla erittäin tuskallista ja aikaa vievää, suosittelen jokaisen ihmisen kyseenalaistamaan lääkärin ketä on ensimmäiseksi kirjoittamassa lyricaa tai ketiapiinia… Mulla ollaan aina käyty kyllä läpi kaikki bentsot ja useita särkylääkkeitä ennekuin noita edes koitettu ottaa mukaan lääke komboon mukaan, tyhmyyksissäni erehtynytkin ottamaan ennenkuin tiesin mitä helvetin myrkkyjä ne olivat, vaikka yleensä otan aina selvää lääkkeestä ennenkuin menen lääkäriin joten osaan kieltäytyä k.o lääkkeistä ja perustella miksi.

Itse lopetin juurikin syksyllä seroguelin 200mg annoksesta (ylläri, pylläri) seinään ja hetken olin hiukka äksy, mut sit helpotti. Reilut puol vuotta ehdin sitä käyttää ennen lopetusta. Eli voi koittaa lopettaa seinään ja jos tulee oloja ni nappaa sillon yhden tai puolikkaan tai vaikka vaan 25mg siihen akuuttiin olooon. Hieman mulla oli myös pahoinvointia, mut tosiaan aika kivuton lopetus, kun vertaa panacodiin tai xanoriin.

Ite tutkin aika tarkkaan ja hartaasti kyseisen lääkkeen haittoja ja lopetusjuttuja ja kapaas kun wikissä luki, et tarpeeks kauan kun syö neuroleptejä ni pääsee tilaan, jossa lopetus käy mahdottomaksi. Eli jos tarve on vähäinen tai sitä ei ole niin äkkiä lopettamaan tällaiset lääkitykset, sillä ne eivät ole haittojensa arvoisia. Toki wikin tieto ei välttis ole absoluuttinen totuus, mutta mä en ainakaan halunnu kokeilla itselläni, et onko väite totta vai ei.

Ite söin 25-100mg 2 vuotta ja lopetin seinään, valvoin viikon. Pääsinpähän eroon.

Jep, eli niinkuin sanoin, ihmisiä on monenlaisia ja toiset kestää seinäänlopettamisen oireet toiset eivät. Tosin vanhuksilla ja heikkokuntoisille en lähtisi suosittelemaan minkään pitkään käytetyn lääkkeen seinäänlopettamista siltikään, mutta mitä nopeammin ketiapiinista sun muista lepteistä mahdollisimman pian pois, mieluummin seinäänlopettamalla ja vaikka muulla sitten tasoittamalla oloja jos tarve vaatii IMO.