Ketamiinin yhteys väsymykseen?

Olen viime viikkoina käyttänyt pari kertaa ketamiinia tarkoituksena lievittää masennusta ja ahdistusta. Jätän arvailujenne varaan sen, onko tämä tapahtunut valvotusti hoitolaitoksessa infuusiona vai omatoimisesti nokittamalla. Annokset ovat olleet maltillisia, ei tripauttavia vaan hetkellisesti hidastavia, vaikutus muistutti pillerihumalaa tms.

Masennuksen taltuttamistarkoituksessa ketku tuntuu toimineen: kun pääni selvittyä olen ajatellut asioita, jotka aiemmin aiheuttivat tosi ikäviä tunteita, en vain ole enää saanut kiinni sellaisista tunteista. Olen oikein yrittämällä yrittänyt masentua ja ahdistua, mutta ahdistusimpulssi ikään kuin tukahtuu ennen kuin ehtii päästä edes liikkeelle. Olen kokenut aitoa iloa, osannut nauttia kauniista säistä, ollut itsevarmempi ja kaikkea.

Ketamiinin ottamisen jälkeen olen myös ollut väsyneempi kuin tavallisesti. Olen nukkunut ihan hyvin, mutta silti olen ollut väsynyt ison osan valveillaoloajastani. Olen hankkinut paljon tietoa ketamiinihoidoista, mutta en ole kuullut, että sivuvaikutuksena voisi olla väsymystä. Onko joku muu kokenut erityistä väsymystä ketamiinia seuraavina päivinä? Onko tiedossanne selitystä tälle?

Oisko virkistysvinkkejä, joihin ei kuulu stimulantteja (pirilaskut tms. ovat aika huono juttu tässä haastavassa elämäntilanteessa)?

Ketamiini on dissosiatiivinen eläinten ja ihmisten hoidossa käytettävä nukutusaine, jota käytetään erityisesti hevosten ja nautakarjan nukutusaineena.

Ketamiinin päihdekäyttö havaittiin jo 1960-luvulla – pian lääkkeen kehittämisen yhteydessä. Sen suosio päihdekäytössä kasvoi maailmalla vasta tekno-/ravekulttuurin myötä 1980-luvulla.

Toistuva ketamiinin käyttö aiheuttaa vaurioita munuaisiin ja virtsarakkoon sekä heikentää muistia. Virtsarakkoon kohdistuvat haitat voivat olla kivuliaita ja munuaisten vajaatoiminta voi olla jopa pysyvää. Myös taustalla piilossa olevat mielenterveysongelmat voivat puhjeta. Ketamiinin käytön jatkuessa käyttäjä alkaa hiljalleen eristäytyä maailmasta…