Kesähelteistä kehittämiseen

Loppukesä ja alkusyksy ovat mitä otollisinta aikaa tehdä päätöksiä oman itsensä kehittämisen suhteen. Esim. kesällä pitkään jatkunut juopottelu on pantava poikki, ja miksi siitä ei voisi seurata vaikka kokonaan uusi alku: päihteetön elämä ja oman itsensä kasvuhaasteen vastaanottamine.

Olen itse aloittanut ihan uuden jutun joka on minua kiinnostanut oikeastaan koko ikäni; haitarinsoiton opettelu. Nyt olisi mukava kuulla minkälaisia ajatuksia itse kullakin on tulevan kuulaan, kirkkaan ja mahdollisuuksia täynnä olevan syksyn hyödyntämiseen; mikä on seuraava kehittämiskohde?

Ja sitten varalta; yhtäkään toista halventavaa, alistavaa, vähättelevää tai pilkkaavaa kommenttia ei sallita. Tai muuten lopetan koko ketjuun kirjoittamisen itsekkin :smiley:

Huoh :confused:

Mitenkähän klassinen kitaransoitto ja haitarimusiikki mahtaisivat sopia yhteen. Ajattelin vain Me Lopettajat -bändin perustamista :smiley:

Mä osaan soittaa bassoa, kitaraa, ihan pikkusen rumpuja, koskettimia ja laa laa laulaa. : ))

Syksy on ihanaa! Syksyllä on jotenkin synkkä tai surullinen maine, mutta syksyhän usein juuri merkitsee uutta alkua. Koulut alkaa syksyllä, ihmiset muuttavat usein syksyllä, vaihtavat työpaikkaa, alottavat opiskelun jne. jne. Syksy on oikeeta uusien alkujen aikaa.
On hauskaa kun yhteiskunta oikein yhtäkkiä pörähtää eloon ja täyteen hyörinään elokuun aikana; keskikesän lämpimän seisahtuneisuuden jälkeen.

Loppukesä on myös katkaisuhoitoloiden sesonkiaikaa. Liekö mitenkin moni raitistuu tänäkin loppukesänä katkon kautta. Ei liian moni, mutta kuitenkin joku aina. :slight_smile:

Mä aion syksyllä jatkaa tai oikeestaan alottaa uudelleen keväällä lupaavasti alkaneen kuntonyrkkeily-harrastuksen. Mätkiminen ja muksiminen on ihan parhautta! Tosi terapeuttinen harraste.
Lisäksi sellanen kevyt, tosi tavis-tantta-laji kuin sauvakävely vois olla hupaisaa kirpeässä syyssäässä. :smiley: Sauvojen lisäks vois ostaa sellasen oikein kahisevan tuulipuvun!

Lisäks mä voisin alkaa aktiivisemmin käymään AA:ssa ja AAL:ssa. Monestakin syystä. Aina on hyödyllistä tavata IRL -toipuneita päihdeongelmaisia. Harmi, että NA:n kaikki paltsut on kai suljettuja.

Mutta Me Lopettajat bändi on sitten asiaa oikeasti opettelevien bändi. Ei minkäänlaisten jo kaiken valmiiksi osaajien :smiley:

Millä tavalla koet siitä hyötyväsi?

Et halua luopua alkoholista, mutta et myöskään vertaistuesta (AA)?

No en mä mikään virtuoosi oo sentään. :smiley: Laulua ja kielisoittimia lähinnä harrastanu vaan. Voishan mut vaikka laittaa rumpujen taakse, niin tulee tosi “oho, hups, töks, pam pam” -tyylistä rumpubiiittiä välillä.

Bändin nimeksi The Quitters?

Hyvä, ois toi varmaan parempi nimi monien mielestä kuin vaikkapa Terminators. : ))

[size=85]terminate = lopettaa[/size]

Syksy on aina toivoa täynnä Itse keskityn taas opiskeluun. Lisäksi ajattelin opiskella huonekalujen entisöintiä. Amnestyssä olen myös mukana. Järjestöstä löytyy monenlaisia rymiä ja paikallistoimintaa, jos ihmisoikeusasiat kiinnostavat :smiley:

Älä välitä. Olihan siinä jo neljä viestiä ennenkuin alkoi :smiley: Jatka vaan kitaransoiton harjoittelua niin saadaa bändi pystyyn ja soitetaan niin kovaa, ettei pienet sivuäänet kuulu :smiley:

Tuo huonekalujen entisöinti on mielenkiintoinen juttu. Meillä on kotona kaksi kulahtanutta tuolia mummoltani, eli jostain 1900 luvun alkupuolelta. Yksinkertaisia ja suoraviivaisia, kaipaisivat kunnostusta mutta en ole uskaltanut ryhtyä kun pelkään niiden menettävän alkuperäisen ilmeensä. Mistähän löytäisin entisöijän?

Joop,en :slight_smile: Tuli vain jonkinlainen, en tiedä mikä?

Tuli tossa mieleen tuosta sun restaurointijutusta, että voisit esim.käydä kysymässä suoraan jostain restaurointioppilaitoksesta (Onkohan se Muotoilu-ja taideinstituutti vielä) ottaisivatko harjoituskappaleeksi.
Yleensä oppilaitoksissa on lähes pakko tehdä priimatavaraa ja opettaja on tietysti valvomassa työn kulkua.

Joo, ehkä ei kannata entisöidä mitään arvokasta työväenopiston entisöintikurssilla… Kysy facebookissa :smiley: Joku tuntee aina jonkun nikkarin jne

Näinkös pieniin ne meidän kehittämisajatukset jäivät? Mutta esille tulleet ovat suuria. Ja kiitokset entisöintivinkeistä; tuolit on jo hoidossa :smiley:

Olen päättänyt opetella jonglööraamaan. Se kehittää kuulemma aivoja, ja on muutenkin erittäin
hyödyllinen harrastus. Haluan oppia sitä siksi, koska minusta se olisi kivaa.

Mulla on hakusessa uusi työpaikka syksyksi, ja kyseessä olis oikein vakituinen työ suht tunnetussa ja arvostetussa paikassa.
Laitoin jo hakemuksen menemään, ja oon ihan täpinöissäni jos tulis kutsu edes työhaistatteluun. :slight_smile:

Siis nythän mulla on vaan kesätyö oikeestaan, ja syyskuussa ilman uutta työpaikkaa olis luvassa joko työttömäksi tai päätoimiseksi opiskelijaksi ilmottautuminen.
Rahasta en oo lainkaan huolissani; rahaa se vain on ja aina sitä jostain käteen tai lompsaan tai tilille työntyy kun käyp vähän tuol jossain asioit toimittelemas… : )
Mutta kyllä sillä työllä on paljon muutakin merkitystä kuin vain rahan tienaaminen. Työllä on merkitys nimenomaan siihen itsensäkehittämiseen, mikä onkin ketjun aihe. :smiley:

:smiley:

^ Kirjastot on tosi hyviä paikkoja… parhaita asioita joita meille verovaroilla kustannetaan. Ja lukeminen kannattaa aina! Yleensä ihmiset jotka lukee paljon, osaavat myöskin kirjoittaa ja ilmaista itseään kirjallisesti. Kyllä sulla siihen ilmiselvästi on taipumuksia, Mies.

Mä luen itse lähinnä joko jotain helppotajuista tietokirjallisuutta, tai jotain ns.“kepeää” kotimaista proosaa. Mun lempikirjalijoita on mm. Anna-Leena Härkönen, Kjell Westö, Miina Supinen ja monet uudet naispuoliset kirjoittajat.

Tuo oli hyvin sanottu työstä, että ihminen tarvitsee jotain tekemistä, ja on mieluummin lähempänä suorituskyvyn ylärajaa kuin alarajaa. Virikkeet, ja mielekkään aikaansaamisen tunne; luovuuskin. : )

Minäkään en välitä maallisesta mammonasta enkä materiasta. Mulla ei ole omaa autoa, ei kesämökkiä, ei taulutelkkaria, ei hienoja kalusteita. Olisin voinut tietty noita haalia, mutta avoliitossani kyllästyin tavaran paljouteen.
Ja lapsenakin minulle jo hyviteltiin materialla aika paljon kaikkia laiminlyöntejä vanhempien taholta.

Vaatteita mulla on kyl aika paljon, musiikkilaitteita ja muutamia soittimia kyllä… levysoitin ja tietokone. Keittiössä perustarvikkeet yksinkertaseen kokkaamiseen ja leipomiseen, keittiön pöytä. Ja sänky! :bulb:
Kyllä noilla sinkku pärjää, oli sitten poikamiestyttö tai poikamies. : )

Sisältörikas elämä on se kaikkein arvokkain aarteemme.