Kertokaa viisaammat mitä tehdä

Miksi on niin vaikeaa erota alkoholisti miehestä? Ahdistaa oikein. Selvinpäin ollessaan ei osallistu perheenä mihinkään, ei siivoa tai tee muutakaan. Olen huomannut että ei pysty edes keskittyä leikkimään 1,5 vuotiaan tyttärensä kanssa, kuin hetken. Ja en edes viitsi tässä mainita, jos jotain tekee kun on niin pienistä asioista kyse. On semmoinen hermoheikko selvänä. Töitä tekee kyllä kuin joku hullu ja on illat ihan poikki. Muuten on kyllä luonteeltaan kiltti selvinpäin. Kännissä on mitä ärsyttävin ihminen, joka haukkuu kaikki muut ja haastaa riitaa. Leuhkii sillä miten paljon juo ja voin kertoa että harva pystyy juomaan niitä määriä, mutta en silti ylpeilisi. Yhdessäolo aikana, eli kolmeen vuoteen pisin aika jonka ollut selvänä on 4kk,tyttäremme syntymän jälkeen. Sitten alkoikin 4 kk putki.
Olen koko ikäni katsonut juoppoja. Olen 24-vuotias. Äitini on niin kauan kuin muistan juonut viikonloput ja lomat. Isäni juo kerran pari vuodessa muutaman viikon putken. Ja nyt mieskin pilaa elämääni ja silti minä en osaa erota!! mikä mua vaivaa? olen kaiken tämän paskan jälkeen valmis yrittämään uudestaan ,jos se vaikka muuttuisi. Tiedän että se on epätodennäköstä.
Sen haluan vielä mainita, että mulla on maailman huonoin itsetunto,jos liittynee asiaan.

Katso tuolta Tietopankki-kohdasta 415 Läheisriippuvuus. Se voi selittää ongelman.

Itseäni (vaikka olenkin siis mies) ja siskojani vaivaa mm läheisriippuvuus ja ainakin meillä se on seurausta siitä miten molemmat alkoholistivanhempamme lapsiaan hoitivat.

Kiitos neuvosta! Tuntuu tavallaan epätodelliselta edes kertoa muille koko alkoholismista vaikka se on ollut osa elämää aina. Eihän se pois katoa vaikka kuinka haluaisi.

Hei,

alkohomistille tyypillinen käytös, ja pahenee vain. Ihan samanlaista itsellä, ja nyt sitten ero.
Moni viisas on täällä kirjoittanut, että sekä hänen että sinun läheisenä on löydettävä oma pohjansa. Mikä se kullekin on. Joillekin vasta kuolema.
Synkkä sairaus, en kyllä olisi ikinä voinut arvata, miten kamalaa voi olla seurata alkkiselämää.
Älä anna itsesi ja lapsesi kärsiä. Säästä edes lapsesi, jos et itseäsi…

Kiitos vastauksesta! Kaipaan ulkopuolisen kertomaan minulle miten asiat on.
Pelko on minulla suurin este erolle vaikka tiedän kuinka paljon paremmin kaikki olisi ilman tätä sairautta. Nyt sain ajateltavaa, kun mainitsit tuon pohjan… Pelkään mikä Se minulla tulee olemaan ja mitä Se vaatii, jos asiat ei muutu.