Kertokaa kuulumisia

Hei kaikki uudet ja vanhat Valtin kirjottajat.

Olen kirjoitellut tänne 3 vuoden aikana muutamia kertoja ja lukenut usein kaikkien tarinoita. Luin myös omani kun olen ollut pohjalla.

Tilanteeni vuosi sitten oli vielä toivoton eikä loppua näkynyt. Olin hankkinut 25 000 € velat ja olin musertunut.
Oli surullista lukea millainen olo minulla silloin oli.

Olen monta vuotta kärsinyt veloista ja jatkuvasta pelaamisesta. Kun vuosi sitten velkani oli 25 000€ kerroin kaikille läheisilleni tilanteen ja menin psykiatrille. Otin lainakiellon, muutin vanhemmille eli luovuin vapaudesta, luovuin myös autosta, ja ennen kaikkea luovuin pelaamisesta…Tein budjetin jolla lyhensin lainoja 2000€ kuussa.

Palasin siksi nyt kirjoittamaan,että tänään maksoin viimeisen erän veloistani. Olen nyt pelivelaton. Vuosi on ollut todella raskas. Muutama repsahdus tuli mutta se ei kaatanut kaikkea. Mikään ei voita tätä tunnetta, mutta silti tulevaisuus pelottaa kun tiedän miten voin kusta taas kaiken hetkessä.

En tullut kirjoittamaan siksi että hehkuttaisin tilannetta, tiedän että olen edelleen peliongelmainen. Tiedän että kykenisin pelaamaan monta tonnia illassa jos olisi pankkitunnukset omissa käsissä.

Kertokaa mitä teille kuuluu? Halusin ehkä kertoa kaikille niille epätoivossa rypeville että kyllä se valo on tunnelin päässä.

Tsemppiä meille kaikille ongelmaisille ketkä tietävät millaista helvettiä peliaddikteilla on päivittäin…

2012 vuodesta asti ongelmallisesti uhkapelejä pelattu, vipit astui 2013 kuvaan. Pyörittiin n. 5000e lainassa aina 2016 saakka, kunnes alkoi summat nousemaan. 2017 Keväällä toisen vanhemmman luokse muuttaminen 25 000 velkojen kanssa. Eihän tuo siihen loppunut, rytistiin tasaisesti 2-3kk välein uuteen tilttiin ja jokainen kerta maksoi 5 numeroisia. Pelirajat’on ryhmä 2017 ja 2018 alussa läpi (2 kertaa siis). Pelit poikki ohjelma kesällä läpi. Nyt 5 kuukautta ja 14 päivää pelaamatta. Velkaa yli 60k, muutto uuteen asuntoon juuri ja pankkilaina pienellä korolla velalle takauksien kautta. maksan 520e/kk + ylimääräiset lyhennykset. En kestänyt enään tunnetta vanhempie nurkissa asuneena, olen aloittajaa 3 vuotta vanhempi ja tämä järjestely sopii mielellisesti paremmin. Velkoja tulen maksamaan vielä monta vuotta, mutta haluan myös elää ohella. Pelaamattomuus on tien onneen, tsemppiä muille myös. :mrgreen:

Hyviä asioita on tapahtunut huomattavasti enemmän heti kun pelit on olleet taas pitkään poissa, mutta myös 5 viikon sairasloma ja muuta mahtunut tuohon pelittömään aikaan. Ei se silti kukkasilla tanssimista ole

Muista peliaddikti93 pysyä nöyränä nyt kun olet velkasi maksanut ja toivottavasti olet sisäistänyt, että sinulla -kuten meillä kaikilla muillakin- on peliongelma aina.

Esimerkki omasta elämästäni:

2008 lopussa itselläni oli pelivelkaa n. 35 000€, maksoin 2012 pois viimeiset erät. Vuoden verran olin ihmisiksi, kunnes aloin taas kokeilla pienillä panoksilla ja homma pysyi aika pitkään hallussa. Loppujen lopuksi tämän vuoden maaliskuussa oli pelivelkaa 28000€ ja säästötili nollilla (14000€ lähti sieltä Maltalle).

Nyt pelaamatta yli 8kk, velka lyhentynyt n. 5000€ tässä ajassa. Suurin muutos edellisiin lopetuskertoihin on juuri tuo nöyryys eli ymmärrän nyt vihdoin, että en voi koskaan “pelleillä” tämän asian kanssa, vaan on noudatettava täysin nollatoleranssia. Olen myös erittäin varovainen kaiken kanssa: olen mm. katkaissut välini niihin kavereihin, joiden kanssa pelasin paljon. Sain tästä paljon kuraa niskaan kylillä ja huhut ovat lähteneet täysin lapasesta kun sana kiertää suusta suuhun. En tästä jaksa välittää, vaan olen tyytyväinen, etten ole samassa kelkassa heidän kanssaan pelaamassa lasten ruokarahoja, pilaamassa avioliittoja jne… Tiedän itse, mikä tilanteeni on ja pystyn olemaan täysin rehellinen niille ihmisille, jotka elämässäni ovat tärkeitä.

Ole itsestäsi ylpeä nyt, kun kaikki on hoidettu. Monet meistä arvostavat panostasi suuresti ja onnistumisesi auttaa meitä muitakin uskomaan kykyihimme :slight_smile:

Vau peliaddikti93!

Upeita uutisia! Hienoa, että olet saanut maksettua velat pois!
Toivottavasti elämäsi alkaa nyt järjestyä kuntoon. On varmaan hyvä
löytää jonkinlainen oivallus ja valaistuminen pelaamisen syvimmästä
syystä tai syistä terapian avulla, että pystyisi olemaan pelaamatta
päivän kerrallaan koko loppuelämän ajan.

Mulla on kaikki pelivelat olleet jo kauan ulosotossa. En ole saanut
lainattua rahaa enää pitkään aikaan mistään. Vaikka välillä olisi
ollut hyväkin saada, että olisin saanut ostettua ruokaa. :slight_smile:

Ulosoton kokonaismäärä vain on ollut mulle arvoitus ja outo
epämääräinen möykky, jota en ole masentuneena jaksanut
selvittää. Nyt ihan äskettäin (olikohan se eilen vai oliko se
toissapäivänä, en muista) luin täältä Valtista minulle todella
tärkeän uutisen. En tiennyt asiasta, mutta ulosotto on tän vuoden
helmikuussa aloittanut nettipalvelun, josta voi nopeasti katsoa
oman tilanteen! Mulle oli todella helpottavaa saada tietää, että
mulla on ulosottoa jäljellä 58230€! Se on siis lyhentynyt jo paljon!
Oli hyvä siis vihdoinkin saada selville kokonaistilanne ja myös se,
että summa ei enää ole se noin 70 tonnia, jonka tiesin sen
suunnilleen olevan joskus reilu vuosi tai parisen vuotta sitten.
Onhan se toki edelleen paljon, mutta saan maksettua sen pois
työssäkäyvänä 7-8 vuodessa. Sitten helpottaa! :slight_smile: