Kerro ideasi uusista kirjoittajastatuksista & viestirajoista

Saimme toimitukselle-palstalle ehdotuksen, että voisimme muuttaa “miedosti panostava”- ja “vahvasti panostava” -kirjoittajastatuksia vähän raflaavammiksi sekä laittaa niitä useampia. Meistä se oli hyvä idea. Pallottelimme erilaisia teemoja (esim. urheiluteema: tulokas-kapteeni-manageri-sikariporras ym.) , mutta ajattelimme, että teiltä tulisi varmaankin joku kekseliäämpi. Heitelkäähän siis tähän ketjuun ajatuksia siitä, mitkä sopisivat teistä uusiksi Plinkin foorumin kirjoittajastatuksiksi. Huumoriakin saa olla, mutta hyvällä maulla silti, kiitos. :slight_smile:
Viestirajoiksi kaavailimme seuraavia:
0-30
31-100
101-300
301-500
501-1000
1001 -

Henkilökohtaisesti en oikein ymmärrä tuota, että jonkun viestirajan ylitettyä saisi jonkin toisen statuksen pelkästään sillä, että on kirjoittanut tietyn määrän viestejä. Eikö statuksen saisi määritellä ihan itse tyyliin: aloittaja - junnaaja - vahvasti raitistunut tms.?

Ei kai tuo nyt oikein toimisi :confused: . Eiväthän läheskään kaikki Plinkissä kirjoittelijat ole lopettamassa tai vähentämässä juomista. Täällä on paljon erilaisia osioita, esim. Sauna, Kotikanava, Vilpola ja Lataamo, joissa keskitytään enemmän erilaisiin aiheisiin. Siksi noiden arvonimien tulisi olla yleispäteviä ja näin ollen niitä on hankala määritellä oikein muuten, kuin kirjoitettujen viestien määrän perusteella. Toki eri osioissa voisi olla eri arvonimet, mutta se taitaisi mennä jo turhan hankalaksi. Tietysti jos arvonimensä saisi päättää itse, kuten nickinsä ja paikkakuntansakin, niin mikä ettei, mutta se ei tainnut olla tässä se pointti, vaan idea oli nimenomaan se, että ylläpito antaa ne arvonimet.

Itse mietin hetken, ihan vitsillä siis, että arvonimet voisivat olla porttiteoriatyyppisiä :mrgreen: :laughing: .

Tyyliin:

Pilvenpolttaja
Piripää
I.V.-nisti
Korvaushoitopotilas

Mutta ymmärrän kyllä erittäin hyvin, että a) tuo ei olisi kovin hyvän maun mukaista ja b) tuo sopisi korkeintaan Saunan puolelle, joten se siitä :blush:

Hei,
kiitos teille ideoistanne. Oodillakin on ideaa tuossa ehdotuksessaan. Sitähän voisi sitten vaikka vaihtaa tilanteen mukaan. Mietitään vielä.

Winstonin ehdotus voisi toimia periaatteessa, vaan ei ehkä käytännössä. :slight_smile: Tarvittaisiin tosiaan vähän yleisempää teemaa (kaikille alueille sopivaa), jota laaja käyttäjien kirjo ei kokisi provosoivaksi tai muuten epäsopivaksi.

No, jos ei keksitä hyviä niin jatketaan eteenpäin samoilla vanhoilla. Saa brainstormailla tähän threadiin edelleenkin, jos kuningasidea tulee mieleenne ja haluatte jakaa sen meille, Plinkin foorumien yhteiseen hyvään.

Mulla pyörii mielessä jotain sellaista, että statuksien pitäisi kertoa nimenomaan kirjoittajan kirjoittamien tekstien määrästä…etteivät ne siis liittyisi mitenkään päihteisiin, näin samat nimitykset sopisivat kaikille foorumin osa-alueille, täällähän on paljon muutakin, kuin suoraan päihteisiin liittyvää asiaa.

Kaavailin jotain tällaista:

0-100 viestiä = pöytälaatikkorunoilija

101-300 viestiä = runoilija

301-500 viestiä = esseisti

501-1000 viestiä = novellisti

1001-> viestiä = prosaisti

Ei nuokaan nyt kovin hyviltä kuulosta, mut jotain tuonnepäin kuitenkin ajattelin…

Itse olen kuvitellut, että statukset ovat paikkakohtaisia. En käy missään muualla kuin vähentäjissä, siitä erhe. Mutta mikseivät ne voisi ihan hyvin olla pelkästään Sauna tai Vähentäjät kohtaisiakin, tuskinpa tuo kovin suuria operaatioita vaatisi. Status vaihtuisi aina paikan mukaan. Mutta jos kerran ideana on vain mitata viestien määrää, niin nykyinen käytäntö on minusta ihan hyvä. Itse mieluiten antaisin statuksen kertoa jotain asenteestani, en siitä kuinka paljon olen kirjoittanut viestejä. Mutta sitä ei tässä taideta tavoitella.

Youtube tyylinen peukuttelu ei varmaankaan toimisi. Ihmiset ovat niin herkkänahkaisia.
Olisiko mahdollista kehitelllä systeemi missä omasta mielestä hyville viesteille voisi antaa pisteitä. Jos jonkun nimerkin viesteille tulee paljon positiivista palautetta niin siintä lätkäistään sitten joku arvonimi.
Turhan monimutkaiseksihan tuo menee.

Musta Mustikan idea oli jotenkin hurmaavan hassu, mä ainaski tykkäsin :slight_smile: . T prosaisti (tosta tulis sana-assosiaatios mieleen poronpaisti tai psoriasisti tai prostata tai…)

täältä lentää, aloittelija, viihdekäyttäjä, ongelmakäyttäjä ja rapanisti :laughing: joku 1-5tähteä vois toimia kans toimis vähän niiku joka alueella. ja sensuuri vois olla tiukempi pariviestiä kirjoittaneelle kuin jollekkin vuosia kirjoitelleelle ei ois näit super-maunoja ja pikkupöksy-kaleveita, mietin myös mils just viestien määrä vaikuttaa joku voi kirjoittaa 1000 viestiä vuodessa toinen sen viidessä joten nimimerkin ikä vois vaikuttaa myös, tässä nyt pari ideaa ilmoillle.

Jotain tälläistä ehdottomasti tänne. mielestäni tuo facebookin peukuttelu
tsydeemi vois olla ihan hyväkin juttu. vaihtoehtoina: peukku per kirjoittelija, tai ei ollenkaan. siten esim. uudet kirjottelijat voisivat käsittää, onko viestin sisällössä
(haittojen vähentämisestä) mitään järkeä vai onko joku kyseinen postaus nk. trollausta.
eli shaibaa.

0-30 Etsikkoaika

31-100 Herätyksen tilassa oleva

101-300 Uskoon tullut

301-500 Julistaja

501-1000 Saarnaaja

1001 - Krapula

Tässä on minusta ihan ideaa. :slight_smile: Joillain foorumeillahan tällainen peukkusysteemi on, ja peukun voi tosiaan antaa sekä ylöspäin että alaspäin. Voi tosin olla että tuota peukkua alaspäin käytettäisiin myös henkilökohtaisista syistä jos jonkun ns. nettipersoona ärsyttää, eikä vain viestin sisällön vuoksi.
Positiivisen peukun mahdollisuus voisi kyllä olla hjuvakin juttu. :slight_smile:

Moikka
mä kaipaan apua noihin Kela-papereihin. Miten, mitkä ja mitä niihin laittaa? Täällä Kelan sivuilla on ainakin niin hirvee määrä kaavakkeita ja sitten Kevan sivuilla myös. Onko kokemuksia kellään?

:imp: ES :mrgreen:

:sunglasses: :laughing: :angry: :blush: :question: :exclamation: :unamused: :neutral_face: :arrow_right: :smiling_imp: :imp: :bulb: :smiley: :slight_smile: :frowning: :astonished: :open_mouth: :mrgreen: :neutral_face: :unamused: :wink: :exclamation: :blush: :stuck_out_tongue: :angry:

Kuinkas tämä etenee. En muuten kysyisi mutta kun tämänkin yli joutuu rullaamaan jos haluaa lukea ihan oikeita ketjuja, missä keskustellaan.

Hei

Hyvä kysymys. Jos teillä on vielä ehdotuksia, laittakaa niitä toki! Keräämme ne sitten tästä ketjusta ja katsomme löytyykö vallitsevalle käytännölle voittajaa. Tämän voisi tehdä vaikkapa sitten kun uudistettu Päihdelinkki avataan. Eli tämän syksyn aikana.

terkuin
toimitus

irtolaisen ja duudsonin ehdotukset kuulostivat järkeviltä.

Hyvä Ylläpito, mukavaa että palstaa kehitetään.

Viestimääriin perustuva kirjoittajastatus on mielestäni ehkä hieman jähmeä ja aikansaelänyt. Jouheampi lähestymistapa olisi antaa käyttäjän itsensä määritellä sen minkä hän kokee itse olevansa. Elikkäs seuraavanlaisesti:

Arkkitehti
Antabuksen armoilla

Korkinkadottaja
Born to be drunk

SoiKannel
Puutarhuri

Idea olisi hieman sama kuin allekirjoituksessa, mutta vieläkin lyhyemmin. 30 merkkiä max voisi olla sopiva. Tämä tulisi sinne profiilitietojen kohdalle muokattavaksi allekirjoituksen viereen.

PS.
Sekä tietenkin kannustan kehittämään palstaa jatkossa myös siihen suuntaan että oman nimimerkkinsä VOISI vaihtaa, mutta sitä ei kukaan voisi ottaa käyttöönsä uudelleen ELLEI sille saa kyseiselle vanhalle nimimerkikille rekisteröidystä sähköpostista hyväksyntää. Tämä estäisi mukavasti vanhojen nimimerkkien identiteettivarkaudet. Vaati hieman lisää nimimerkkihistorian tallennusta kantaan, ja enemmän koodimuutoksia, mutta lopputulos olisi miestäni erinomainen! :slight_smile:

Komppaan Arkkitehtiä. Kirjoittelijoiden luokitteleminen arvojärjestykseen sen perusteella, että paljonko spämmää kaikenmoista soopaa forumille on tosi hoopoa. Itse kunkin olisi saatava olla mahdollista määritellä oma statuksensa: juova alkoholisti, AA-fanaatikko, tuurijuoppo, sekakäyttäjä, subunisti, pirittelijä, pamipää, koohoolainen jne.