Olen lukenut teidän kirjoituksia ja nyt on mun vuoro!
Alku on aika sama ku monella muullakin.
Olen 37v sälli ja pelit vieny jo 20vuotta!!!
Tavallaan en kadu häviämiäni rahoja peleihin, kaikki palkat, pankkien luotot, vipit ym! Eli siis hävityt summat on ihan jonkummoinen kasa rahaa!
Se ahdiatus ja kaikki muu paska mitä pelit tuo mukanaan on se pahin!
Velkaa oli pahimmillaan 27tuhatta euroa, vuosia jatkunut selviytymis kamppailu laskujen ja oman elämän kanssa kuinka selvitä eteen päin!
Se masennuksen ja ahdistuksen määrä kun ei meinaa enää voimat riittää vaikka kuinka sätkii ja rimpuilee vastaan!
Ajan matkassa kaikki kaverit on hävinny, mitään ei oo aikaan saanu pitkiin aikoihin.
Töissä olen jaksanut käydä ja kaikesta huolimatta saanu laskuni maksettua, aivan vitunmoisella työn määrällä!
Sain keväällä uuden mahdollisuuden ja sain kaikki velkani maksettua ja alottaa puhtaalta pöydältä… mutta ei!
Pelit vaan houkuttaa mukaan.
Miten ihminen voi olla niin saatanan tyhmä et opi!!!
Millä tää piru päästää irti ennen ku on liian myöhästä?
Vituttaa ihan pikkusen ku aina on pakko yrittää, “ihan vaan jos kokeilen” , “pakkohan sen on joskus antaa”
Vaan ku ei anna niin ei anna!
Paljon voimia kaikille ultimaattisille gamblereille, betsimiehille ja slottinaisille!
Ps: Jos linjoilla muita ongelmaisia Joensuusta niin antaa kuulua!
Olen varma että teitä siellä jossain on
Tutulta kuulostaa. Viimeisin vuosi ja miinusta betseihin 25000€. Olen ollut betsaamatta nyt 1.5kk. Säästöjä pelattu ja nyt työttömänä. Vaimolle piti antaa nettipankkitunnukset ja tunnustaa kaikki. Kerrostalo osake pelattu ja säästöt, jokohan riittä perkele. Tsemppiä kaikille, ite olen Kuopion läheltä.
Miten olet muuten ammentanu voimia eteen päin?
Itsellä kaikkein pahinta tappio putken jälkeen masennus ja tietenkin rahattomuus, ilman sitä kun ei selviä!
Läheisiä on jonkun verran pitåny “kusettaa” et saa vähän rahaa elämiseen!
Oletko miten paljon pelannut velaksi?
Itsellä oli tosiaan pahimpaan aikaan 27tuhatta velkaa ja elo niitten kans aika vaikeeta ja siihen muu elämä!
Luottotietoja en ole menettäny…
Velaksi en ole koskaan pelannut, mutta kaikki mitä on tullut palkkoina tai yrittäjänä ollessa on pelailtu Maltalle. Tappioiden jälkeinen yö on pitkä ja viikko on mennyt, että elämänilo löytyy taas. Olen ollut pelipoikki ohjelmassa ja viikon olin sospedin kuntoutuksessa, jossa oli pelureita ympäri Suomea sieltä sai hyvin vertaistukea. Nyt ammennan voimia lapsista ja luonnossa liikun paljon. Vedonlyönti, pörssi olleet mun tuho ja koko ajan pyörii kertoimet ynm päässä. Tunnukset annettu pois, muuten palaisin kaikki pois viimeiseen euroon asti. Pelit tuhonneet koko ihmisen.
Miettikää miksi olette pelanneet liikaa. Pelaaminen saattaa olla oire jostakin… esim. on olemassa lääkkeitä/huumeita mitkä altistaa pelaamaan.
Eilen katsoin Katiska-sarjan 3 ekaa jaksoa hurahti pari tuntia nopeasti. Siinä puhuttiin huumeriippuvuuksista ja, miksi vanha narkkari alkaa tekemään huumekauppaa. Raha ei ollut syy huumekaupan käymiseen sillä oli jo rahaa tarpeeeksi.
Hyvää pohdintaa… Itse olen pelannut kun omanarvontunne on 0 ja kuvitellut kun rikastuisi niin saisi arvostusta, lisäksi se on ollut pakoon juoksua tätä elämää kohtaan. On voinut sulkea kaikki asiat jalkapallo pelien ajaksi ynm.
Omalla tapaa tuo on totta että rahalla saa arvostusta ja tietenkin kaikkea muuta mukavaa!
Mutta jos miljoonaan kertaan oot pelannu kaikki rahat ja saanu tuntea sen masennuksen niin miks sen haluu kokea kerta toisesa jälkeen uudelleen!?
Osakseen olen miettinyt omaa pelaamista et miks, sillä saa kyllä hetkeks ajatukset muualle esim puolison sairaus ym…
Mut välillä miettiny et kaikki se stressi mikä tulee tään ongelman mukana voi ehkä sairastuttaa vielä pahemmin!!!
Niinku täällä joku kirjotti et sit ku sattuu se iso voitto niin kenellä se pelaaminen loppuu ja toisella pahenee…
Täälläkin velaks pelatut summat niin isoja et pitkään menee maksamisessa ja ennen kaikkee se ELÄMÄ SINÄ AIKANA KU MAKSELEE VUOSIA!? Ei paljon naurata…
Gampler1983. Minulla on aivot mennyt jo niin solmuun, että tuntuukuin jo aivot kaipaa tätä tunnetta kun häviät isosti ja sen jälkeistä karmeaa oloa. Tuntuu kuin olisi ansainnut tämän nöyryytyksen, en tiedä miten muilla? Tulevaisuus näyttää muuten hyvältä paitsi taloudellisesti jos vain nyt lopettaminen onnistuu. Puoliso tietää näistä ongelmista, tämä viimeinen retkahdus tosin johti siihen, että hän otti nämä minun pankkitunnukset, eli olen siis 41v holhouksen alla ja nöyryytys on kova. Hoidan nyt poikaani ja kuntoilen sekä ulkoilen ja yritän aloittaa uuden elämän ilman vedonlyöntiä, pokeria, ynm turhaa. Karkuun juokseminen elämän edessä loppuu nyt.
Kun kirjotit tuosta höviämisen tunteesta ja siitä että aivot on solmussa niin itekin ajatellu samaa ja todennut että kova häviö putki antaa tunteen että on elossa, silleen kierolla tavalla!
Itsekin olin ja olen edelleen “holhouksen” alla puolison toimesta mut se ei ihan onnistunut, peluri keksii kyllä keinot!
Pahinta on et aikamoinen selittäminen on ku ei oo rahaa mihinkään muuhun!
Jotenkin pitäs löytää ratkasu pelaamattomuuteen!
Se on ainut millä tästä selvii!!!
Kyllä ollaan aika samalla tavalla ajattelevia otuksia, se tunne kun ennenkuin veto osuu tai ei osu isolla panoksella on kun tuntee olevansa elossa ja sitten kun vero menee ohi ja lähetään jahtaamaan niitä tappioita takaisin ja nekin menee pieleen niin se tunne on sellainen, että haluan kuolla nyt. Siitä sitten masennuksen kautta eteenpäin kohti elämäniloa. Pelurit on myös mestareita valehtelemaan ja näyttelemään, että hyvin menee vaikka juuri hävinnyt 10000€. Pelit pitäisi kieltää ulkomaille kokonaan, minulle nettiaika on ollut kuin pirunsilmä, joka katsoo minua ja lietsoo pelaamaan.
Joo kyllä peluri on mestari näyttelijä ja valehtelija…vaikka samaan aikaan rotta syö sisältä päin!!!
Miten sulla tuo pörssi homma tuli kuvioihin, työn kautta vai muuten?
Mie oon varovasti laskenu et täå mun pelaaminen on maksanu yli 300tuhatta, omat palkat, lainat, saadut ja kusetetut!
Varastanu en oo kuiteskaan!..
Järkyttävää oli loppu ajasta se työn määrä millä yritti pitää paletin kasassa!!!
Ja kaikki turhaan!
Jos ois osannu elää ihmisiks eikä ois ajanu itteesä kuseen taloudellisesti/henkisesti niin ei ois ihmis raunio tänä päivänä!!
Gampler1983. Kävin mustikassa ja metsässä samoilemassa tässä illalla ja ei pyöri pelit mielessä. Tein töitä yrittäjänä 2006-2009 hulluna ja koin työtapaturman sain vakuutusyhtiöltä korvauksia. Ostin omakotitalon ja lopuilla rupesin pörssissä harrastamaan päiväkauppaa. Noin 3 vuotta meni, että elin sillä hommalla kunnes koitti 2015 Elokuu ja 7 kuukautta eteenpäin niin hävisin 66000€,pörssi pelit loppuikin siihen ja tilalle tuli taas vedonlyönti. Veikkaisin, että mullakin elämän aikana tullut hävittyä noin 3-400000€. Koen kuitenkin, että tämä kuului meidän osaan tässä elämässä ja kaikella kuitenkin joku tarkoitus on. En olisi se ihminen mikä nyt olen ja on tässä kasvanut henkisesti aika tavalla ja olen kyllä mestari ihmisasiantuntija omasta mielestä. Kiva olisi tavata sinut gampleri? Haetaanko samalle kurssille ensivuonna sospedin järjestämälle? Viikon on jossain kylpylässä aina ne, tänä syksynä ne on Peurungassa, mutta en pääse kun pitää olla lapsenvahtina nyt, mutta ensi keväänä voisi onnistua.
Elämä on velkojen suhteen saanut uuden käsityksen. Jotenkin kaikki tuntuu tahmealta ja epätoivoiselta sen suhteen, etten saa mahdollisuutta hankkia mitään mistä olen unelmoinut, vaikka teen kokopäivätyötä niska limassa.
10v minimissään menee, että saan maksettua velat pois ja se tuntuu hyvin pitkältä ajalta.
Myös koko asian hyväksyminen ja ymmärtäminen on ottanut aikansa ja ottaa edelleen, se että minä tein tämän kaiken ja elämä on nyt hyvin erilaista toipumisineen ja raha-asioineen.
Muuten asiat on hyvin, kun on työtä, terveet lapset, puoliso ja ihana koti.
Kunhan olen pelaamatta, se sai minun täysin tähän suohon.
Hyviä puolia tässä on se, että minusta on tullut ja tulee kärsivällisempi ihmisenä ja rahankäytössä viisaampi ja säästeliäämpi.
Ymmärrän myös ihmisiä paremmin ja läheisiäni joilla on sama/joku toinen riippuvuus.