Mä oon ollu kolme kuukautta a-klinikalla lopettelemas oppareiden käyttöö,lähinnä panacodien,mistä se kaikki alkoi,…homma on menny tässä käsistä,ottaen huomioon,et lähimenneisyydessä on leikitty niin konttien,kuin teinintappolaastareidenkin kans…jos kerron tämän siellä,saanko kenkää? Vai saako kenkää vain,jos tulee kännissä/ kamoissa sinne? Haluan apua edelleenkin,oikeasti. mutta mun on mahotonta olla kuin avohoidos,…hoidan vanhaa äitiäni,muunmuassa.
Ai saatko kenkää katkaisuhoidosta, jos käytät aineita, mistä yrität päästä eroon?
Eikös ne jo tiedä siellä, että käytät huumeita?
Niinpä,…mut jos aineet ois koventunu,…suboxone hoitoo esim.ei käsittääkseni voi alottaa avona.ja ku en tie näistä ennestään,…jos sen raittiuden ois pitäny alkaa heti,ja retkahduksesta pihalle?
Siis ei multa vielä mitään seuloja oteta,enkä ole edes codeissani ollu siellä ikinä.jos olen selvä siellä asioidessani,myös mahd.huumeseulan,jos ottasivat,pysynkö hoidossa?come on,on täällä tietoa asiasta.olen siitä myös kiitollinen.
Siis millaisessa hoidossa sä nyt siellä olet??
Jos oot ihan “vaan” avohoidossa, niin eihän tossa ole mitään syytä pois potkimiseen. Ihmiset retkahtelee ja tilanteet muuttuu, jos ja kun sulla on aito halu päästä doupeista eroon, klinikan tehtävä on auttaa sua. Ei vierotushoidossa voida olettaa, että ihmiset on nipsnaps kerralla “parantunut”, eikä takapakin sattuessa todellakaan voida näyttää ovea.
Rehellisesti vaan kerrot asiasta, sillä eihän sua voida auttaa, jollet oo rehellinen. Tsemppiä!"!!
Toivon todella niin,…tilaan aikaa huomenna paikan lääkärille,…se on kyllä maailman mukavin lääkäri,mitä ikinä oon nähny,…mut saan olla onnellinen,jos saan ajan tän vuoden puolel…no,mulla ei oo mitään apteekkisopimuksia,et voin kyl hätäapua saada vakituiselta yksityiseltäkin…ehkä.
Miks mä en pääse tommosee vierotushoitoo? Pitääpä kysyä joltain klinikan tädiltä. Se lääkäri on kyl päättäny et katkolle
Mä olin joskus -90 luvulla Leppävaaran a-klinikalla 3 kertaa avokatkolla, mutta ei se toiminut, liian vähän lääkkeitä ja olin sen verran kipeä, että pikku tasoittavaa (mopoa) oli pakko ottaa aina kun meni ne pamit hakemaan, kun siellä piti levätä 3-5 tuntia joka päivä. Onneksi sai sentään neulat korviin, auttoi. Neljännellä kerralla eivät enää mua ottaneet, sanoivat että katkolle vaan. Ainoa hyöty koko avokatkoista oli että toleranssi laski, kun en ottanut kuin sen aamutasoittavan.
Juu,sain ajan paikan lääkärillle,ja reilusti tän vuoden puolelle,et ei hätää…se mies ei ainakaan potki mua mihinkään … pitää nyt vaan ruveta tekern vähä muistiinpanoja,et sit tulee kaikki asiat puhuttua,sen lääkärin vastaanottoajat on yhtä harvinaisia,kuin mitä se mies on ammattitaitoinen.
Todella moni käyttää, vaikka eroon pitäisi “päästä”. Mikäli kertoo totuuden, niin kunnioitetaan enemmän; hoito kun perustuu luottamukselle. Jos saat esim. kodeiinia tai tramboja niin niitä tuskin saat päällekkäin… Väkivalta on syy josta joutuu pihalle pääasiassa…
Jos miedot toimivat niin kannattaako vaihtaa kovempiin, kontitkin aiheuttavat niin mukavaa riippuvuutta eikä tarvitse kovin kauaa edes vetää putkeen…
Mukavat lääkärit saattavat tajuamattaan tehdä karhunpalveluksen kun omat lääkkeet tulee vedettyä väärin ja siihen päälle vielä kaikki muu + vaihtarit… Mä näen näitä tapauksia jatkuvasti… Ei se muuten suuremmin vituta (omatkin asiat on hoidettava), mutta lapsien ollessa kyseessä; tekisi mieli raahata ne sossuun niissä “lekurin määräämissä + kadulta hankituilta sekä alkon yms” jälkeen… Saahan sitä opparit näkyä positiivisena vaikka menisi alle viikossa 100kpl liikaa lapsen nähden; vaikka trambot eivät näyt oppareina ja ne ovat respalla… Asia on onneksi tulossa käsittelyyn ja toivon että tarjoavat keppiä ja porkkanaa oikeassa suhteessa; lapsen ei tule silti kärsiä aikuisten sekoiluista…
No kontit oli täysin satunnainen tuttavuus,…tuskin toistuu kovin usein,ehkei koskaan enää,panacod se mun piru on…ei kovin usein nääs tee mieli katuhintoja maksaa,eikä tulla etunimitutuks sellasis piireissä.mut oli vähän sellanen “sulo vilen” tyyppinen tilanne,ja heikko hetki…
Ei tullu kenkää nauroivat vaan, et jos retkahduksesta sais kenkää, ni heidän pitäis antaa kenkää kaikille heidän asiakkailleen.
Voisi kyllä antaa joillekin kenkää. Ennemmin annetaan enemmän lääkkeitä ja laitetaan korvaukseen. Seurauksena että klinikalla ei ole työntekijöitä eikä resursseja… Säälittävää… Korvauksestakaan ei lennä pellolle… Auttaisiko 45min kuten teki siinä stadin tapauksessa??
Erittäin näkyillä paikoilla huumekauppaa kuitenkin käydään…
Mä sain lemput kipupolilta ja tuli allekirjoittamaton kirje jossa todettiin että hoida omalääkärin ja psykiatrin kanssa itsesi, soitin heti ettei teidän lääkkeet auttanut ja ite lähetit psykiatrille voiko mulle kirjoittaa opiaatteja ja se kirjoitti. Hienoa hoitoa koska samalla menetin lähes ilmaisen kuntoutuksen.
Itseäni viskelty paikasta toiseen aivan turhaan… Onko respojen lähettäminen postissa laitonta?? Kun ei ole lääkäriä, eikä sairaanhoitajia ketkä kirjoittaisivat esim. poissaolotodistuksen… Terapiaa ehkä 1krt/kk…
Antaisivat edes niitä ryynejä kunnolla sitten ettei tarvitse kadulta hankkia!!
Malibu mitä sinä sekoilet? Olet ollut tähän asti ainoa täysjärkinen tällä palstalla. Reseptejä saa lähettää postitse…
Mulle tulee kohta 100 ug/h laastareita, eikä niitä määrätä turhaan. Ei mene hyvin minullakaan… Tilanne kääntyi ihan nurinkurin yhdessä viikossa ! Luuletko, että noi Xanorit määrättiin mulle ihan vaan viihteilyyn?
Jokeri
Miksei reseptejä sais lähettää postitse?! itse vaan pelkäisin Itellan jakavan ne väärään paikkaan ja jäis respa saamatta. Olis vaikea lääkärille selittää. Tosin meidän klinellä respat menee suoraan apteekkiin tai sit saa käteen ne - riippuen tapauksesta ja tilanteesta.
Ei ole lääkäriä… ketään ei voi siirtää ennenkuin saa lääkärin. Ei saa sairaustodistusta koska on lääkkeenjako… Enää ei oteta ihmisiä, kenellä lievä päihdeonglma. Ei ole resursseja, onko se oikein?? Respat jos ovat myöhässä, niin venaa vko… Ei ole “ylläpitopotilaita” tai “korvaushoitopotilaita”. Jokainen saa päättää lopettaako hoidon vai ei… Onko järkeä siirtää ihminen jolla hoitoa olisi ollut vuosi jäljellä ja aiempaa hoitakaan ei ollut kuin 1½v takana? Jos kaksi kolmannes lääkkeistä jo pudotettu?? Kun 95% piikittää ja käyttää muutakin kuin omia lääkkeitä. Porukkaa päässyt hoitoon keinoilla jotka kielletään laissa…
2v. subua I.V …nyt 30 päivää kuivilla .Lopetin seinään.ja tiedän. a Priori,että se on loppu,forever.ei ees mielitekoja,vaik kaverit fixais vieres.Toivon,että kaikki,jotka yritätte,myös onnistutte.se on sen arvoista. -tämä viesti alkup. me lopettajat osastolla.