tuli uuden vuoden aikaan vedeltyä mämmiä ja nyt on aivan sellanen olo että seinät kaatuu päälle ja ahdistaa!! kestääkös tämmöinen olo kauankin ja onko se normaali?!
Siis Mdma:ta? Riippuu varmaan paljonko otit. Kyllä siinä jonkin aikaa menee että serotoniinivarastot palautuu ennalleen. 5-htp saattaa jeesata…
En ottannut kun yhden ainoan pillerin mutta mistään vahvuudesta ei ole tietoa! Mitä se 5htp on? onkos mahdollista että se aiheuttaa jotain pysyvämpiäkin vaikutuksia? tosin nyt alkaa jo olo hieman helpottaa Oli kyllä viimeinen kerta kun tuollaisiin myrkkyihin kosken!
http://fi.wikipedia.org/wiki/5-Hydroksitryptofaani
Mdma:n itsessään ei käsittääkseni ole todistettu aiheuttavan mitään pysyviä negatiivisia vaikutuksia, jos sitä kerran tai pari kokeilee, mutta nykyään ekstaasina saatetaan myydä ihan mitä tahansa (tutkimus)kemikaalia joten on sinänsä aika mahdotonta tietää mitä otit. Vaikka tabletissa olisikin ollut mdma:ta, siinä erittäin todennäköisesti oli myös jotain muuta. Koita levätä ja nukkua paljon, liikkua, syödä terveellisesti jne ja ehkä tärkeimpänä olla vetämättä mitään aivojenpesuainetta niin eiköhän se olotila hiljalleen normalisoidu. Jos olo ei ala paranemaan parin viikon jälkeen niin suosittelen tota 5-htp:tä, sitä saa luontaistuotekaupoista (tai halvemmalla ulkomaisista nettikaupoista…) ja ainakin itselläni se on jeesannut masennukseen ja ahdistukseen, vaikka en sitä ole ikinä varsinaisesti minkään essolaskujen hoitamiseen käyttänyt.
Olen erimieltä, ettei aiheuta pysyviä haittavaikutuksia, itse en ole sen enempää kuin kokeillut aikoinani. Läheltä seuranneena olen nähnyt muutaman “ystäväni” saaneet riesakseen mm, paniikkihäiriön tai muun sosiaalisen paikan pelon, nämä lievempiä. Sitten opn niitäkin jotka ovat kyseisestä myrkystä vieläkin “kerrososastoilla”.
Jos “normaalista” töissä käyvästä ihmisesta tulee täysin kykenemätön sosiaaliseen kanssakäymiseen, niin en kyllä niele sitä, ettei haitat olisi pysyviä.
Se olki minun mielipiteeni
No, mä tarkoitin sitä että jos ainetta kokeilee kerran tai kaksi niin todennäköistä on, ettei mitään pysyviä haittavaikutuksia ilmene. Mutta ei se tietenkään riskitöntä ole, enkä suosittele kenellekään, etenkään sellaisille ihmisille joilla on taipumusta masentuneisuuteen ja/tai ahdistuneisuuteen - varsinkin kun nykyään myydään ties mitä tutkaria tai pcp:tä “ekstaasina”
mä en saa minkään näköisiä laskuja yhdenillan essoilusta.ehkä sit jos annos nousee illan aikana yli 400mg niin saattaa hiukan olla tympeä olo. saattaa tuntua hiukan leuoissa et on essoiltu.
mut toi 5-htp on on hyvä serotoniini varastojen täydentäjä. mut se kannattaa ottaa samaan aikaan kuin nami, tai vähän ennemmin. ja sit jos haluaa et voi buustailla essoja pitempään esim vaikka kahtena päivänä putkeen niin aloittaa 5-htp syönnin 12h ennnen nameja ja ottaa niitä välillä niin säästyy laskuilta ja essot toimii myös sit seuraavana iltana oikestaan yhtä hyvin ko ekailtanaki.
En kyllä lähtis suosittelemaan 5-htp:tä yhtäaikaisesti nipsujen kanssa, voipi tulla serotoniinisyndrooma aika helposti. Pitäisin ainakin 24h väliä ennen mdma:n ottamista varmuuden vuoksi, eikä ehdottomasti mitään SSRI/SNRI/MAOI -juttuja siihen enää mukaan!
Komppaan, lisäksi olen kuullut monelta, vaikka epäloogiselta kuulostaakin, että ennen/samanaikaisesti ekstaasin kanssa otettu 5-htp on laimistanut kokemusta.
PCP:tä ei varmasti löydy Suomessa naksuista, tuskin muuallakaan maailmassa, sen verran harvinainen kemikaali on nykyään. Tutkarit sitten ovatkin asia, tosin viimeisen parin vuoden aikana naksut ovat Suomessa sisältäneet useimmiten juuri sitä itseään (huhujen mukaan MDMA:n maailmanmarkkinahinta olisi syystä tai toisesta pudonnut). Kaikkein “varmimmalla” pääsee, kun hankkii MDMA:ta suoraan kidemuodossa. Hehkutus kun on tällä palstalla kielletty, niin tyydyn sanomaan, että useimmiten MDMA:n vaikutukset ovat olleet ihmisillä positiivisia myös pidemmällä aikavälillä, kunhan käyttökertojen välin pitää tarpeeksi suurena (kuukautta pidän itse ehdottomana miniminä, mieluummin kuitenkin yli kaksi kuukautta).
mitä mahtaa olla “tutkarit”?
käyttäjät saavat itse tutkia miten aine toimii,sillä ei oikeen kellään ole tarkkaa tietoa miten toimii, mikä on annostus, minkä kanssa voi kombottaa. eli hiukan varovaisuuttaa näiden kanssa.
mut tosta 5-htp:stä vielä. eipä ole itsellä lannistanut vaikutuksia. toki noi nipsut ei niin kovin hyvin ole pelkiltään koskaan toiminut. en siis välitä ihan pelkästä essosta hirveen paljon.
Tutkarit l. tutkimuskemikaalit, enkuksi research chemicals tai designer drugs. Erowidista löytyy paljon tietoa. Näitä tulee koko ajan lisää, ovat monesti kemialliselta rakenteeltaan hieman erilaisia kuin tunnetut huumeet ja täten jonkin aikaa lainsäädäntöä edellä, eli niiden käytöstä ja hallussapidosta ei rangaista. Aika nopeasti käsittääkseni kuitenkin menevät Suomessa lääkeainelistalle.
Näin, paitsi (ainakin lääkeainelistan) aineiden hallussapidosta päästään mutkan takaa rangaisemaan, ei lääkerikoksena (joka siis tarkoittaisi itse tilaamista) vaan laittomaan tuontitavaraan ryhtymisenä.
meikäki veti madmaa hihaa
eka tuli myrkyn maku suuhu
sit puolikas paniikkihäiriökohtaus
ja siit tippuki hoteisiin
sain käsiteltyy sen avul yht traumaattista psykoosikokemusta pikkasen
ja sit tuli aika kammo laskut…
Aika normaaleja taitavat todellakin olla tuollaiset olotilat MDMA:n nauttimisen jälkeen, etenkin, jos on muutenkin vähän vajausta siellä serotoniinipuolella. Itse olen selkeästi masennukseen taipuvainen ja ahdistunut ihminen ja omasta puolestani voin kertoa, että olen ihan kertakäytönkin jälkeen ollut ko. aineesta psyykkisesti todella paskana ja todella pitkään. Eipä ole tuota sitten kovin useasti tullut otettua ja tuskin, toivottavasti, enää koskaan otankaan. Käy aivan liiaksi mielenterveyden päälle mulla. Siitä en tosin osaa sanoa, onko se mulle jotain pysyviä haittoja aiheuttanut, kun pää on ollut aina aika sekaisin. En voi aina tietää mikä johtuu mistäkin. Mun kokemukseni on, että pirilaskutkin ovat vielä melko helposti kestettävissä tuon aineen laskuihin verrattuna ja pirilaskujen vuoksikin olen sentään ollut aika huonossa kunnossa joskus. Välillä olen päässyt niistä kyllä yli yllätävänkin helposti. Summa summarum; ei siis MDMA:ta, eikä mielellään sitä amfetamiiniakaan masentuneille, vaikka toki nuo aluksi kovastikin hyvää tuntuvat tekevän .
Mdma:han tulee helposti tämmönen rakastumisen tunne, siis itse aineeseen.
Toki myös itse aineesta tulee rakastumisen tunne.
Mutta kun kuherruskuukaudet on vietetty, jää jäljelle semmoinen olotila, ettei essot enää toimi, muuten kuin paranoiaa aiheuttamalla vaikka olisi sitä itseään: mdma:ta.
Niin ja tuon kuhertelukauden jälkeen aivoihin jää kyllä jälkensä siitä, se on varma.
1-10 käyttökertaa ei todennäköisesti aiheuta vielä ongelmia. Mutta kun essoihin rakastuu, tulee niitä vedeltyä niin kauan, että ne aiheuttaa ainoastaan paranoidisia tuntemuksia. Yleensä essonvetäjät siirtyy siitä piriin, koska ihminen on silloin enemmän oma itsensä, ja essoista ei sesongin jälkeen saa muuta kuin piristävän vaikutuksen, johon tosiaan monesti liittyy juuri ahdistusta/paranoiaa, jo yhden illan kuurilla. Kun taas nopeeta, varsinkin jos hyvää, voi vedellä useita vuorokausia, kunhan muistaa syödä ja juoda, ilman ahdistuksia.
Mutta sitten ku piriä on pariv takana siitäkään ei saa kuin panikointia.
SItten onkin seuraavana vuorossa rakastua opiaatteihin ja bentsoihin, ja niihin kun on rakastunut vaikka pari-kolme vuotta, esim oxyihin ja muihin “oikeisiin” opiaatteihin, niin sittempä ollaankin kusessa.
ELi essot tuo paranoian, samoin piri, samoin koksu, ja opiaatit ei enää oikeastaan toimi: oikeatkaan. Silloin ruvetaankin vetämään subua, koska se on halvempaa.
kohta huomataan, ettei niistä pääse omin avuin pois → katkolle.
Ja ystäväpiirin/maiseman vaihto, nimittäin jos katkon jälkeen ootte vaik puol vuotta vetämättä, siihen yks 40mg oxy hihaan ja ralli alkaa alusta.
Siitä pari vuotta niin voikin jo tällä palstalla keskustella vaikka nyt sit mun kanssa korvauhoidon hyvistä ja huonoista puolista.
Hyvä puoli on se, että voi alkaa rakentamaan uutta elämää; edellyttää edelleen kaveripiirin vaihtoa. Muuten voi olla aika varma että entiset “kaverit” ruinaa jemmaamaan pillereitä ja näissä porukoissa monesti ryhmäpaine on melkoinen.
Toisaalta aika monelta kaverilta on väkivallan uhalla viety kotilääkkeitä, jolloin he on itse ehdottaneet palaamista klineltä hakemiseen parin päivän välein.
Sitten onkin naimisissa subun kanss, noh sen viis vuotta nyt ainakin.
Elämän nimittäin pitää olla täysin erilaista, kuin korvaushoitoa aloitettaessa.
Muuten niistä ei pääse ikinä eroon, vaan se 4-8mg kummitteleekin sitten mukana suht pitkään…
näin siinä monesti käy.
Ei aina. Mutta liian monesti.
Sitten vituttaa, kun meni se asia, jota ei takaisin saa, eli nuoruus, elämän parhaat vuodet ja monesti ne ainoat “oikeat” ystävät ja toki esim. vanhempiin ja siskoksiinkin menee välit poikki, siitä syystä, että kun opparikoukussa on ja vaikkapa oxyä tai smackkiä yms vetelee: se ei ole halpaa, annokset on aivan hillittömät ja sitten alkaa varastelu/huijaus/petkutus/oman maallisen omaisuuden myynti/luottotiedot/terveys/hampaat, impotenssiin ja loppuiän psykoosilääkityksen sapi sitten samalla.
Ainoa, mikä monesti tuosta alusta ihmiset pelastaa on toiset päihteet lähinnä alkoholi ja kannabis.
Kannabispiirit on monesti se vähiten paha vaihtoehto, mutta sittenkin saa varautua aikamoiseen aktiivisuuden laskuun. Ts susta tulee ns. hampuusi, sohvaperuna, joka saa aikaan just sen verran, että jaksaa ruokaa ostaa, sossussa käydä, lannoittaa kasveja ja kattoa tietokoneelta simpsoneita aina vaan alusta.
Kohta sitä onkin 4-50 ja siinäpä se, monet tekee tossa vaiheessa ratkaisun johonkin suuntaan.
Monesti se on mullan alla!!!
Saarnamies jos oisin, da da da da da da daa.
Itse tulin uskoon! Niin käy joskus ja se on vaihtoehdoista houkuttelevin.
opanistille niitä on kolme, jos korvaushoitoon ei pääse tai sieltä potkitaan aina pois.
- Kuolema
- Vankila
- Uskonto
Semmosta taas tällä kertaa!