Kelle on Seroquellista ollut hyötyä

Mä oon näitä välillä syönyt, annostuksensa 50-100mg uneen. Niin aina ollut seuraavana päivänä vitun ok olo, ei ahdista, ei oo epämääräisiä ajatuksia, mieliala tasanen ja pystyy keskittyy paremmin, muutenki tosi jees olo. Kannattaisko hommata tähän resepti, kun näyttäs olevan ihmelääke mulle.

En sitten tiedä pitäiskö ton ruveta toimimaan heti seuraavana päivänä?
Tai no sehän vähentää dopamiinin ja serotoniin määriä aivoissa heti eikä niinknu SSRIT, dopamiini on mulla näköjään liikaa aivoissa, joka johtaa ärsyttäviin ja epäilyttäviin oireisiin.

Minä tässä viikon syönyt ja nyt 75mg illassa. Nukun paremmin ja ahdistus taitaa olla vähentynyt myös Seroquellin ansiosta. Minä en erityisemmin pidä Seroquellin tuomasta pökkelöolosta aamuisin ja päivisin. Mutta kyllä nyt toistaiseksi aion syödä. Eli on ollut hyötyä ja vaikutukset tuli kyllä jokseenkin heti. Syön lisäksi ssri:t ja opamoxit ja propralit jännittyneisyyteen. Olot nyt iltaisin lähinnä normaalit, joka on hyvä juttu se.

Ekan kuukauden nukuin ihan ok,unettomuuteen sain,sit alko se järjetön annoksen nosto: 25mg- 1200mg :imp: Lopulta olin turvonnut 27 kiloa,nukuin (1200mg seroquelia,2 stillnoctia, 50mg diapamia,6mg sirdaludia) 1-1h 30 min yössä,jos sain unta.Tunteet…no niitä ei ollut.Elämä oli PASKAA :exclamation: Ja tähän meni n.puoli vuotta. Lienee sanomattakin selvää,että minulla ei ollut yhtä psykiatria,julkisella puolella pompoteltiin lääkäriltä toiselle,joka vaan nosti annosta.Lopulta vierottauduin SEROQUELISTA a-klinikalla!!! Ei enää ikinä kyseistä “lääkettä” minulle,luokittelen sen vaarallisemmaksi kuin Heroiinin tai crackin tms,sillä olin tappaa itseni,kerran melkein onnistuinkin…Lopulta selvisi että unettomuuteni oli ELIMELLISTÄ ja koin tän helvetin Suomen julkisen terveydenhuollon saamattomuuden takia,annetaan neuroleptiä kouraan,eiköhän se siitä hiljene.Eli ennen kuin kehutte lääkettä maasta taivaisiin,muistakaa,että tolet kasvaa vauhdilla,tunteet kuolee,paino kasvaa reilusti ja hyvällä säkällä olette kuin minä jolle aine ei sopinut ollenkaan sekaisin kuin seinäkello,eikä hyvällä tavalla :cry:

En ole muuhun käyttänyt, kun unettomuuteen väliaikaisesti. Siihen oli erinomainen, kun haluin lopettaa viinaputken.

Seroquel ei ollut niin jumittava, kuin muut neuroleptit aikanaan. Truxalit olivat todella ivalidisoivia: seroquelit vain siedettävissä määrin. Ikinä en ole pidempiä putkia vedellyt. A-klinikalta olen saanut itsevieroitukseen, kun on ollut tarvis. Ja toimi ainakin mulla.

Itsellä nostettiin noin kuukausi sitten 300mg 600mg harhasuuden vuoksi. Itsellä ainakin toimii hyvin, ei ole harhoja enään. Aluksi oli hieman aamu unisuutta mutta sekin katosi noin viikon käytön jälkeen. Enkä ole lihonnut lainkaan. Jees lääke minun mielestäni.

Mulle.

Seroquel on minullakin toiminut aina hyvin, tasaajana ja nukkumiseen.

Ja vaikka ne aamuzombeilut on tuossakin haittana, ei Truxal-aamujen ja päivien voittanutta ole. Se on kamala lääke, lääkäri vielä määräsi psykoottisuuden takia ottamaan 200mg Truxalia illalla ja 200mg AAMULLA. Jonka kyllä lopetin nopeasti, kun en pysynyt ikinä missään hereillä. Nukahdin mm. ex-anopin jouluruokapöytään tuosta vain. Koulussa tuli usein sanomista kun nukuin luennoilla ja tunneilla, en välttämättä edes huomannut nukahtavani.
Hyi olkoon, ja se suun kuivuminen. Yök yök yök.

Nukkukapaas ilman niitä sitten, kun lopettatte, voi mennä monta yötä nukkumatta.

ihan noin lainaukseksi, oma kirjoitukseni tossa sero toisessa ketjussa. http://www.paihdelinkki.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=1&t=23802
Tiivistettynä ihan paska lääke, pelkästään viimeisen kahden vuoden trendi jokapaikan lääke…
Lihottaa aivan törkeästi, tolet nousee allmost päivittäin.
Ja irvikissa, mulle määrättiin jopa joskus syömään aamulla päivällä ja illalla… koitin sitä 4 päivää ja olin jumissa 4 päivää, ei mikään mahtavin fiilis näin kahden lapsen isänä…
Sitä on koitettu mullekin ja myös kirjoitettu melkein lääkkeen kuin lääkkeen VAHVISTAMISEEN, eli siis en ole henk. koht. koskaan koittanut pelkästään ketiapiinia. Tälläkin hetkellä menee päivässä 400mg tramal, 8mg sirdalud, 2mg xanor, 2-3 x ponstan 500mg, 2-3x 1000mg panadol forte, halcion 2x 0,25mg. eikä noistakaan viemään kipuja edes siedettävän tasolle, eilen yöllä meni sairaala käynniksi hakemassa lisäksi pari piikkiä suoraan lihaksiin kun ei riitä mikään. panacodet käyty x8kpl päivä yms.
Eli näin bentsoriippuvaisena ja kroonisessa kivussa elävänä en ainakaan voi sanoa mitään positiivista kyseisestä aineesta / hyötyväni mitään siitä misssään eri vaiheissani elämää.
Pitämällä tolet nollissa ketiapiiniin niin 1-2kertaa kahden viikon aikana kun ottaa ~200mg ennen nukkumista PIENEN alko määrän kera auttaa uneen. näin siis VAIN OMALLA KOHDALLANI

Addie,sama mulla,suunnilleen samat dropit selkään meni ennen ku sain Temgesicin,aina sanottiin ,että tää boostaa näitä kipulääkkeitä"periaatteessa selviät puolella annostuksella",sanoi yksikin lääkärinkuvatus.Kai sitä selviää ku omaa nimeensäkää muista,ja sukulaiset viemässä klinikalle,että nyt lopetetaan sun juominen.Oli siinä suupielet kierossa puhallettuani nollan ja soperrettuani,että tää johtuu siitä uudesta hyvästä kipulääkkeestä…Vanhemman puoleinen äitinikin oli jo paniikissa kui meidän pojasta tällanen juoppo tuli.Tähän yhdistettiin vielä psykiatrin "lievät rauhoittavat,Truxalit,jotka jeesaa nopeesti tilapäiseen ahdistukseen,niinkuin diapameja,mutta turvallisempia…"Sanomattakin selvää,että nykyään katon netistä kaiken tiedon uudesta lääkkeestä jota määrätään.Meinasin tulla huijatuksi taas,löytyi hyvä kipukynnystä nostava lääke joka sopii bupren kans,Nozina.No hölmö ostin sit samalla apteekkireissulla,olis pitäny tietää jo farmaseuttien ilmeestä…Nozina on Levozinin esiaste= antiikin aikainen neurolepti.Roskiin.Älkää vittu uskoko lääkärien puheita neuroleptien erinomaisuudesta,ne on täyttä paskaa. :imp:

gepacod, saitko siis temgesicin LISÄKSI? vai korvattiinko sillä sun muut lääkkeet? itte yritin ehdottaa tuota tramalia pois koska ei vaikuta enään tuo 400mg päivä annos, niin sain kaikkien muitten paskojen lisäksi vain ponstanin ja panodol forten. Erittäin fiksu lääkäri, siis oikeasti mitä tässä nyt on joutunut hyppimään missä milloinkin lataamoissa yms, sanoi ettei ole muka vahvempaa enään kuin tramal + nuo mun muut lääkkeet yhdistettynä -_- Itse asiaa vähän kummastelin enkä kyllä vieläkään usko tuota asiaa, haluaisin tiputtaa ainakin pois tramalin ja panadolin, mahdollisesti myös sirdaludin ja ponstan JOS vaan löytyisi yksi tarpeeksi tehokas lääke pitämään kivun edes yhtä siedettävänä kuin nyt, vaikka ei tämäkään ole kyllä mitään herkkua, ei lapsiaan pysty edes yrittää nostaa vaikka välillä olisi melkeinpä pakko :confused: Olisko kenelläkään ehdottaa jotain korvaavaa tuolle mun setille?
ELI:
2x 200mg tramal, 2-3x ponstan forte 500mg, 2 x 4mg sirdalud, 2-3x panadol forte 1000mg, Xanor pitkä 1x2mg, stifrolia 1-2kpl pari tuntia ennen nukkumista jalkojen levottomuuteen (alkoi efen lopettamisen jälkeen), halcion 0,25mg ja tarvittaessa menee propral 40mg 1-3x päivässä. josain vaiheessa tossa oli vielä lisäksi lyrica + ketipinor (lihottaa muuten parissa kuukaudessa keskimääräisesti 10kg…) ja miranax 550mg. Niin ja kivut vain pahenee, sairaalassa lyödään ton setin lisäksi vielä lihakseen norflexiä eli lihasrelaxantia ja voltarenia myös lihakseen.

Btw: Ehdotin josain vaiheessa oxynormia tai oxycontia mutta väitti ettei ole niin tehokas kuin nykyinen setti :unamused:
Pitäiskö sitten ehdottaa tuota temgesic:ia seuraavaksi tai uudestaan oxyjä? vai Palladonia? Jotain tässä on pakko alkaa tekemään, ei tuo keskellä yötä sairaalassakaan ravaaminen ole lapsiperheen isänä mitään herkkua… kuvauksiin vielä pitäisi odottaa huhti-toukokuuhun asti vaikka silloin ollaan jo rikottu lakiakin aika räikeästi 6kk hoitotakuun merkeissä… Sen jälkeen viimeistään tulee uusi lääkitys, ja suunnitelma leikataanko vai mitä tehdään…

Miul unilääkkeeksi ollu ok. Johki päläpälämielentasaukseen kirjotettu, mut kun mul on hiukan matala verenpaine -yläpaine korkeintaan 100- en voi päiväl syödä tota lääkettä, jos meinaan jaloillani pysyä. Eikä mun mieltä ny lepteil lähdetä tasailemaan, tunteet kuuluu elämään! Toki annos ei sieltä suurimmast päästä, max 75 mg/d. Tai siis mul Ketipinor, mut eikse ole sama? Jos herään ajois aamul ja väsytän ihtiän liikunnal ja toiminnal, en tarvi ku 25-50mg ja mirtazapiinin 15 mg. Oishan se ihan vänkää viel nukkua k o k o n a a n ilman lääkkei. Maal olen joskus nukkunu kyl, kun siel on niit ulkotöitä ym piisannu, mut en ole pitkiin aikoihin käyny, kun ei oikein kestä… Mut muutaman päivän päästä on sekin edes. No jaa, voi kai siel ihan kivaaki olla, heh heh. Ja ohviksi män :smiley:

Aika paljon negatiivista palautetta tästä lääkkeestä. Mut mä koen että jopa muutaman päivän syönnit tätä vaikuttaa positiivisesti, aamulla herätessä on hyvä olo ja jatkuu yleensä tasaisena iltaan asti. Ehkä on placeboa tai ei, mutta kiva että auttaa jotenkin.

Itelläkin on noita 5 lätkää, sekä seroquelia että ketipinoria (sama asia) 5 lätkää 25mg tabletteja, keskimäärin kerran viikossa otan 25mg unensaantiin ja silloin kun otan niin nukun kyllä erittäin hyvin ja aamuisin ei oo yhtään sekava olo kun vertaa 25mg levozineihin, silloin on päivälläkin vielä ihan pöhnässä. Onneks melatoniini ja tenox ja joskus jopa ilman niitäkin saa nukuttua, ilman kipulääkkeitä ei kyllä saa…

Mulle hyvä vaan kun tulee kova nälkä, kun on muuten aika hoikka.

Hmm, mistähän vois johtua että aamulla herätessä kaks-kolme ekaa tuntia on tosi jees olo, sen jälkeen ikäänkuin menis pää ihan sumuun, mikään ei kiinnosta, eikä oo voimaa yhtään.

Unet on näis kyl niin kivoja, et aamulla kun herää nukkuu mielellään lisää, jotain 12h vähintään.

Seroquel ihan hyvä ollut piri- ja essolaskuihin. Sittemmin psykoosinkin kokeneena on noi neuroleptit sillon ihan paikallaan. Ny menee itel vaa 5mg olatsapiinia eli Zyprexaa iltasin ja tykkään siitä koska se lisää univalmiutta, suurin haitta on vaa mun mielestä se et tekee törkeet mässyt aina öisin.

Olen syöny tätä erittäin satunnaisesti n.2vuotta. auttaa meinaan nukahtaa muiden yöpillereiden
kans mut en menis sanomaan et itse uni olis jotenki pidempi, ku normaalisti. saatan heräillä öisin.

jos vaikka illalla tuntuu, et kovin ahistaa ja ajatukset vilisee päässä, ni tällä saa kyllä suht tehokkaasti
sellasen kohtalaisen zombi-tilan. monta vesituoppia on tippunu yöllä kädestä ja hajonnu, ku oon menny
tän vaikutuksen alasena hakeen vettä janosena. tää kuivaa meinaan suuta aika veemäisesti. jopa vielä
seuraavana päivänä.

monesti mulle riittää 12,5mg eli puolitan ton 25millisen jos en halua yber- kuivaa suuta ja pökkyrää
seuraavaks päiväks. jos kovin ahistaa, 50mg tipauttaa kirjaimellisesti ja nukun vielä samassa asennossa
koko yön. väittäisin, et tää lääke sopii mulle jopa paremmin ku oikeet nukahtamis tai unilääkkeet.
tätä kun ei voi käyttää väärin.

tiivistelmä: on ollu todellakin hyötyä, auttaa nukahtamaan, pahan tripinki voi katkasta tällä ku annos on
kohillaan. tosin silloin puhutaan jo 100-200mg annoksista. olen tekstannut :blush:

Weird, taas olen poikkeustapauksena ilmeisesti, 200-300mg nolla tolella (2-4viikkoa ottamatta lainkaan) ei vaikuta yksinkertaisesti mitenkään, ei edes halcionin kanssa. Ainoa miten saan tosta unta voimistavaa irti on muutama alkoannos :unamused:

j

Mulle määrättiin kerran bentzon korvikkeeksi seroa unettomuuteen. Kyllä se jotenkin toimi, mutta aamut olivat usvaisia kuin hernerokkasumussa. :unamused: Olen kokeillut efexoria, remeronia ja cipramilliä, mutta aina bentson tuella. Seroquel on kait kovin henk.kohtainen, kun meillä ihmisillä on niin erilainen aivokemia.

Tunteiden katoaminen liittyy moniin lääkkeisiin, koska ne tasaavat elämän tunneskaalaa. Mulla löytyi tasaisuus zyprexan avulla. En oo aikoihin miettiny mikä mulla mättää ja missä huipputunteet on. Oon tyytyväinen päivärytmiin ja tähän “slippin & slidin” fiilikseen. :mrgreen:

Seroquel oli kyllä kamala kun painoa pukkas ja olo oksetti ensimmäisen kuukauden. Ehkä 300mg oli mulle liikaa…