kela ja apteekki

Sano jotain muuta kuin “En anna!”. :smiley:

Eihän? Kai tiesit että ne on opioideja?

En kyl kertois totuutta, tosin sekin on ihan lekurikohtaista. Ehkä vähän tunnustelisin uskaltaako asian todellista laitaa kertoa, tai sit vaan vaatisin niitä selkäkipuihin. Vaihto panacodeihin vois olla ihan fiksua, se jeesaa niihin tramalviekkareihin samalla.

Tiputa ne tramalit ekaks veke, pikkuhiljaa (esim jos syöt herättyäsi 400mg, tiputa 100mg pois, sit muutaman päivän kuluttua uus tiputus), riippuen kivun/tuskansietokyvystäsi, kun annoksesi on 25-100mg päivä, ei tramalin seinään lopettaminen pitäisi tuntua juuri missään. Pameja voi syödä tuskaisiin oloihin, mut ei joka päivä, muuten jämähdät niihin koukkuun. Viekkarit kestää alle kaksi viikkoa kai. Se että kuinka sietämätöntä se on, se taas riippuu ihan ihmisestä ja millaista tuskaa on jo joutunut kestämään. Itse olisin varmasti itkenyt itseni uneen tramalikitkuissa 10v sitten, mut nykyään se on mun mielestä semmonen lelulääke et en edes juuri kehtais kitistä jostain viekkareista.

En usko että Lyrica auttaa, mut ei voi tietää ennen kuin kokeilee, mulla ei ainakaan auta.

^hehe, ovelasti teit omasta viestistäsi “faktaa”. Oletan et noi sun 5x tramalit on 50mg? Siis yhteensä 250mg.

Tiistaina kävin uudella lekurilla yksityisellä puolella. Sain Tramal retard 100 mg x2 ja Lyrica 150 mg x 3.

No menin apteekkiin ilma kela korttia ja ei se ongelma ollut yhtään. Tyttö kysyi, että otanko nämä kaikki ja vastasin että juu otan mä. Sit kysyin hintaa satsille ilman kela-korttia ja tyttö sai summaksi noin 350 euroa !!!??? :open_mouth:

Sanoin, että ehkä otankin vain Tramalit kaikki ja yhden paketin vain Lyricaa (99e kpl). Summaksi tuli tällekin satsille 166,69 euroa !! :frowning:
Siihen päälle tietty ensin maksamani lääkärilasku 58,50 euroa. Yhteensä siis 225,19 euroa meni eilen :mrgreen:

Tramalia ja Lyrikaa otin sitten tiistaina ja eilen kumpaakin muutaman ja olo oli tosi kiva. Iloinen ja täynnä energiaa jotenkin.
Selkää ja jalkaa särkenyt nyt viikon verran taas sillai kunnolla. Tämä hermosärky on pahinta ja kiristää hermoja. Yksittäiset puukon piston lailla vihlaisevat kipupiikit selässä vielä kestää, mutta inhoittava tykyttävä hermosärky reidestä jalkaterään asti on ÄRSYTTÄVÄÄ!
Tänä aamuna olen ottanut pelkästään Lyricaa yhteensä 4 nyt. Herättyä 2 ja äskettäin 2 lisää. Lääkärin ohje oli viikon verran 1 x päivä ja sitten nosto 2 x päivässä…
Tuntuu, että Tramal jää nyt sivummalle, kun Lyricallakin pärjää ja pahoja oloja ei tuu, vaan olo on jotenkin toimeliaan pirteä. :unamused:

Mukava keskustella täällä asioista…

Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia Lyricasta?

Yöllä sekavaa käytöstä… puhetta ääneen oudosti (vaimo vieressä pelkää mun seonneen) ja raapisista ympäri kehoa jotenkin unessa, etten itse tajua mitä teen, mutta ei kuitenkaan sikeässä unessa.

:unamused:

Oletko miettinyt että kopettaisit sen käytön? Kertalaakista. Mulla 5. pvä menossaa. En pistä enää koskaan hemmetin tramaldolia suuhuni!

Joo, mut ei kuiteskaan hirveen paljon nopeemmin, kyl täs silti joutuu varmaan eläkeikään asti kituuttaa, ellei kuole övereihin tai väkivaltaisesti.

On kokemusta. Jos iltapäivällä/illalla vedän lyricaa, niin yöllä ja vielä aamulla törmäilen seiniin kävellessäni ja muutenkin tasapaino ja koordinaatio ovat hukassa. Jos istuu paikallaan, niin ei pyörrytä tms., mutta auta armias kun nousee ylös. Silti tykkäsin tota joskus ottaa, mutta vain paremman puutteessa.

oksatsepam on kylläkin Benzo, ei mikää kipulääke,oksikodoni taasen on noita contteja…

Ei siinä muuta väitettykkään.

Pistä selvitys menemään, äläkä ikinä käytä apteekissa kelakorttia kun yhden lääkärin määräämissä respoissa. Tos oli kuitenki niin vahvoja lääkkeitä että kela tarkkailee niiden käyttöä. Frendille kävi niin että kun käyttänyt kela-korttia ja hakenut unilääkkeitä useammalta lääkäriltä niin kaverilta lähti oikeudet kelakorvauksiin koska kelan tyypit katsoivat tytöllä olevan unilääkkeitä vähintään vuoden tarpeiksi.

No ite kävin puol vuotta sen selvityspyynnön jälkee käymää muissa merkeissä KELAssa, nii virkailija mainitsi; täällä on tälläi lääke selvitys, johon tokasin, että palautin sen jo niin ja niin kauan sitte, sitte virkailija sano, että juu,se on käsitelty jo… eikä mitää paskaa oo niskaa tullu.

En huomanu, siitähä se johtu. iter ter.

Moi. [Poistettu sääntöjenvastaista -Päihdelinkin moderaattori]

Älä ole tyhmä.

Miksi se sinun kaveri ei hae nappeja ja anna niitä sitten sinulle? Ethän pöllinyt reseptiä kaveriltasi :mrgreen: ?

Jokeri

Itse olet tyhmä.

Kaverini ei ole ikinä edes kokeillut bentsoja. Sai lekurilta respan betsoihin vaikkei pyytänyt. Hän opiskelee toisessa kaupungissa aika pitkän matkan päässä ja harvoin tulee nähtyä. Nyt siellä käytyäni heitti respan mulle kun ei tarvitse sitä ja molemmat kelattiin ettei ongelmaa mun hakea sitä. Aloin nyt kuitenkin pohtimaan asiaa ja haluaisin saada varmistuksen ettei mitään ongelmia synny farmaseutin kanssa.

Ai MINÄ olen tyhmä? Hah! Mietippäs nyt ihan uudelleen tämä sun homma. Oikeesti. Hakisit siis toisen ihmisen reseptillä sille toiselle määrättyä lääkettä ja koukuttaisit itses siihen, saisit ehkä jonkun allergisen reaktion, ihan mitä vaan. MIelipiteeni on että älä tee sitä. Kysyit mielipiteitä, ja jos joku muu kuin ennaltahaluamasi vastaus sanotaan, vedät herneet nenään niinkö?

Lisäksi:
“Toisen puolesta asioivan henkilön tulee kuitenkin osoittaa esim. potilasohjeella tai potilaan Kela-kortilla, että hänellä on oikeus vastaanottaa lääke.”

kuka on niin niin vitun tyhmä että maksaa jostain melatoniini johdannaisesta [Poistettu hintatietoja -Päihdelinkin moderaattori]… lisäksi on paljon parempi kun hypoloc oli sellainen et piti ottaa joka aamu mut propraali on sellanen tarvittaessa…

Näin on! DARK MAGUS on Plinkin Kunkku! Kirjoittajien Numero Uno!