kela ja apteekki

Moi,

Mitä tapahtuu nyt kun kelalta tuli selvityspyyntö liikaa ostetuista tramaleista ja kahdelta lääkäriltä haetuista respoista??
Pyytävät siis selvitystä.
Mitä jos en vastaa siihen ja olen ilman korvausta? Ilmoittaako Kela jonnekin joksus, aina vai ei koskaan???
Imloittaako Kela apteekkiin? Pyysivät myös ilmoittamaan lääkäreiden nimet selvityksessä!!

Mitä nyt? Uskallanko enää apteekkiin tai lääkäriin uusimaan respaa???!!!

Auttakaa joku…

:open_mouth: Lähetä se selvityspyyntö Kelalle, kirjoita siihen xxxxxxx, no mitä kirjoitatkin. Se on ainoa vaihtoehto. :wink:

Kannattaa ylimääräisistä napeista ihan suosiolla maksaa sen koko hinnan, eli siis ilman kelakorttia. Mä hain joskus parikin vuotta rivoja kolmella eri reseptillä, mutta käytin vain yhden respan kanssa kelakorttia. Ei ongelmia.

:mrgreen: Snow; se on tässä tapauksessa myöhäistä…

Jos tuo on ensimmäinen selvityspyyntö kelalta, niin voit tietääkseni vain unohtaa sen. Jatkossa ÄLÄ KÄYTÄ kelakorttia tramaleita hakiessasi. Jos pystyt, niin vältä myös näitä kahta lääkäriä. Mutta jos jatkat tuota touhua entiseen malliin, niin hyvn nopeasti kelalta tulee uusi kirje, ja silloin MENETÄT KELAKORTTISI KOKONAAN. Sen jälkeen joudut aina hakemaan korvauksia lääkkeistä jälkikäteen postitse, ja niitä syynätään suurennuslasilla. Lääkäreillekin tulee ilmoitus, etkä varmasti saa heiltä enää lääkkeitä…

Niin, siis ei mulle ole mitään väliä saanko korvauksia lääkkeistä vaiko en. En siis itke rahojen perään vaan sen miten ylipäätään toimisin, jotta saisin edelleen Tramalia apteekista.
Eihän kela mistään tiedä lääkäreitten nimiä, jollei pyydä apteekista reseptien tietoja. Täytyy toivoa, että eivät pyydä vielä.
Miten voin Tramalia hakea ilman kela korttia? Eiks ne ihmettele apteekissa, kun en anna kela korttia vaikka pyytävät??

Yleensä kela korttia muutenkin vain vilkaistaan eikä sitä aina esim. lueta koneen kortinlukijalla. Onko tämän syy se, että olen aiemmin käynyt kyseisessä apteekissa, jolloin heillä kela tietoni kortista jo on.

Menee noin 4-6 retard (pitkävaikutteista) 200 mg Tramalia/päivä. Ei oikeataan muuta oloa ottaako 10 tai 5 kerralla. Siks vaan esim 4 kerralla on ok, mutta jos yritän olla ottamatta yhtään niin kauhee olo tulee!! Hiki, tuska ja kaikkee…
Näihin oikeesti jää koukkuun…
Mitä jos marssin lääkärille ja tunnustan koko jutun. Auttaako ne silti mua eroon Tramalista? Mulla pahat selkä vaivat, joihin ei buranat auta. Panbacod on ok ja sitähän saa kai ilman kela korttiakin hyvin, kun ei ole korvattava lääke…

Kiitos jos joku vielä osaa jotain infoo antaa ja ajatuksia tästä tuskallisesta tilanteesta vaihtaa :slight_smile:

no kun meet apteekkiin ja ne kysyy sitä sanot vaikka, että se jäi kotiin tai on hukkunut viikonloppuna jne syitähän riittää…

PANACOD jota ilmeisesti tarkoitan,normaalit tabletit ovat nykyisin kelanperuskorvaukseen kuuluvia.Poretabletit ei.

TEE niille se selvitys tai olet kelan lanssa kusessa, itse hain muutaman kuukauden aikana melkei 900Tenoxia, ku noi perkeleen kotirosvot vie niitä, tee rikos ilmoitus tai sano ainaki KELAAan et ne varastettiin, tai hävisi, miten siinnä sitten on käynnykkää :wink: ja jouduit hakee lisää.

ei tarvii korttii, sanot, että ei ole, tosin sitten ne maksaa enemmän, muttamieti tuota mun yhtä viestiä…

Mulla tuli toukokuun alussa kelalta kirje. Piti kirjoittaa selitys, kun olin hakenut 4 kk aikana 800kpl 200mg tramaleita ja kaikki samalta lääkäriltä. ei oo vielä tullut kelalta vastausta :laughing:

ei sieltä mitää vastausta tuukkaa takas, koska ei mullakaa tullu, tai vaihtoehtoiseseti käy paikanpäällä kysyy, onko asia selvä, kyl ne sen sanoo…

Kirjoitin nyt vastauksen myöhässä ja pahoittelin sitä. Saas nähdä viekö ne mut linnaan ny…

Onko Lyricalla mahdollisuutta siis pärjätä Tramal viekkareiden kanssa. Auttaako ne siis Tramal vieroitusoireisiin. Jos ei, niin mikä lääke olis paras vieroitukseen, Ilman mitään ei kyl oikein onnistu.

Panacod taitaa pitää yllä samaa pöhnää… Pääsisköhän sillai, että ottas aina pahoissa oloissa vaikka kaksi panacod poretta, niin pääsis eteenpäin jotenki. Kuinka kauan nämä Tramal vieroitusoireet ylipäätään voi kestää sietämättöminä?

No jos pystyt vähentämään vähän ennen lopetusta, niin se jeesaa. Jos et, niin panacod kyllä vähän auttaa, mutta kannattaa sitten ottaa sitä mahdollisimman paljon. Samoin, jos sulla on buranaa, 600 tai 800mg, niin se vie sitä kuumeilua vähän pois. Paljon tekemistä ja ei tabuja, joita ottaa, niin kyllä se muutamassa päivässä menee ohi. Lyricaa en ehkä ottaisi, voi olla, että olosta tulee vielä hirveämpi…

en tainnut dark magus viestiäsi täysin ymmärtää, eli kysyn: miten oksatsepaamista tuli oxycontin?
5
Kaiken kaikkiaan apteekissa katsotaan ihmetellen, kun hakee isoja määriä “vahvoja” lääkkeitä, kuten minä. Huono juttu ainakin minulle oli se, että kerralla sai esim. satoja oxycontineja. Sama juttu oli esim. tramboissa, jos ei ottanut reseptiä tyhjäksi, olisi osa mennyt hukkaan. Lääkäri tykkäsi kirjoittaa paljon lääkkeitä, jottei lopu kesken…

Joo sori, mulla ei ilmeisesti tällä hetkellä leikkaa kovin hyvin. Toi oksikodoni on kyllä ihme ja pelastus, ja on myös ihme, että samalla tasolla on lääkkeinä vain metadoni, morfiini tai fentanyyli, eikö noista saisi jotain lievempää tavaraa!?!

Kiitos dark magus kattavasta vastauksesta. Mulla menee nyt panacod x8 tai tramal 400mg/päivä ja lyricaa nyt kokeilen uudelleen. Noista kummastakaan ei mainittavaa apua. Kesällä vedin temgesiciä periaatteessa annoksella 0.4mgx3, tuostakaan ei oikeastaan apua. Oxycontin on ainoa, joka on auttanut, mutta koska konttien kanssa ollut ongelmia, niin olisin halunnut jotain muuta samantasoista kuin oksikodoni. Ilmeisesti fentanyylilaastaria on vaikea saada? Tiedätkö, onko se kuinka vahvaa oksikodoniin verrattuna?

Kun oon vasta 3kk ollut kuivilla konteista, joten en haluaisi aloittaa sitä uudelleen. Ajatuksena on tällä hetkellä, että jos sitä ekaa kertaa 10 vuoteen olisin pidempään ilman jotain riippuvuutta. Oxycontiniin jää toki koukkuun normaalilla käytölläkin, mutta kunnon kivunlievityksen tarvitsen tämän kituutuksen jälkeen.

Soitin eilen Kelaan ja ainakin minulle kertoivat, että vastaavat kyllä minulle, kunhan päätös asiasta on annettu. Nyt vaan pitää odotella mitä he vastaavat… :sunglasses: Jos ei ala kuulua, niin soitan uudelleen ja kyselen.
Voihan olla, kuten Bale kirjoitti, ettei ne vastaa silloin jos asia on ok! Jos asiasta seuraa jotain, niin kai ne silloin haastaa mut oikeuteen ja joudun kiipeliin, putkaan, siperiaan ja kaikkiin näihin vastentahtoisesti! :cry:

Soitin myös apteekkiin ja kysyin, saako lääkkeet ostettua, jos ei ole Kela-korttia. No problem, sanoi täti siellä. Lääkkeet saa aina, kunhan on rahaa :unamused:

:open_mouth: 12 Tramalia ja muutamia Panacodeja jäljellä :open_mouth: Otin juuri 3 kpl Tramalia 150 mg. Tänään aika lekuriin ja mietinkin, mitä lääkettä voisi pyytää (anoa)…

siitä mitää linnaa tuu…

Siis siinä kirjeessähän vaan uhataan kertoa lääkäreille.

Mä olen saanut tuon kirjeen kolme kertaa ja joka kerta kirjoittanut anteeksipyynnön ja lääkeriippuvuuden ja vielä että koitan skarpata jatkossa.

Ei oo koskaan tullut mitään. Viimeisimmästä kirjeestä on pari vuotta. (Sen jälkeen käyttö kohtuullistunut olosuhteiden pakosta)