Kauanko antabuksen vaikutus kestää?

Olen ottanut antabusta kuutisen viikkoa. Kaksi kertaa viikossa (ma ja pe) yhden poretabletin. Viimeisen otin toissa maanantaina. Eli viikko ja yksi päivää sitten. Kerran olen vuosia sitten saanut voimakkaan antabusreaktion, enkä halua sitä enää kokea. Koska uskallan juoda seuraavan kerran? Klinikalta sanottiin, että vaikutus kestää kaksi viikkoa. Mieli jo tekis…
Kiitos jo etukäteen.

Itse ainakin odottaisin vähintään sen pari viikkoa.

Oispa oppareillekin vastaavanlainen lääke. Välillä käy kateeks alkoholisteja.

^ Metadoni :laughing:

Ainakin kolme päivää…

Odottaisin sen 2 viikkoa ja sitten kokeilisin varovasti ensin yhdellä bissellä, sitten toisella jne., että tuntuuko mitään kummempaa vaikutusta. Ei siis ainakaan mitään vodkapulloa huikalla :smiley: . Antabuksen kanssa se on kovin yksilöllistä, jotkut pystyvät juomaan ihan normaalisti(mikä sitten kenellekin on normaalia), vaikka vetäisivät Antabusta koko ajan, jotkut taas ovat saaneet lievän reaktion jopa nuuhkaistuan jotain alkoholipitoista deodoranttia Antabus-kuurilla ollessaan. Antabuksen kanssa en suosittele leikkimään ja kokeilemaan niitä omia rajoja, varsinkin, jos olet noinkin pitkällä kuurilla ollut. Se voi tosiaan olla tappava kombo “parhaassa” tapauksessa. Itse sain joskus vuosia sitten niin pahan Antabus-reaktion, että en saanut henkeä, sairaalareissu seurasi ja olisi voinut käydä todella huonosti. Tosin silloin olin ollut vain päivän ilman Antabusta, enkä yhtään muista kuinka pitkä kuuri oli ollut(tuskin kovin pitkä, eiköhän mun kaljahammasta kolotellut sen verran pahasti, että aika lyhyeksi jäi :laughing: ), mutta pari kaljaa riitti ainakin mulle silloin saamaan tuon reaktion aikaiseksi. Jos ei ole varma niistä raittiuspyrkimyksistään, niin kannattaa jättää Antabus suosiolla ottamatta.

Joo mitä sitä turhaan antabusta syömään jos tekee mieli ryypätä, tai toki se sitä juomista vähentää kun jos niitä vetelee ja ei pysty juomaan. Itellä on pariin kertaan määrätty tiettyä antibioottia, millä on kindalike samanlainen vaikutus kuin antabuksella, en viitsinyt silloin kokeilla juoda edes ilta olutta kuurin aikana, sen verran lääkäri pelotteli siitä, sanoi jonkun koittaneen juoda 2 kaljaa kuurin aikana ja oli kipeenä likemmäs viikon, ekana päivänä oksentelua, kuumetta ja mikään ei pysynyt sisässä, vähän huono antibiootti kuurillekin se jos ei pysy mikään enään sisällä ja tarvitsisi syödä kuitenkin lääkkeet saadakseen X vaivan kuntoon. Onhan toki noissa muissakin lääkkeissä maininta, että ei alkoholia jne, mutta se on taas asia erikseen kuin myös vaikutuksetkin.

Naloksoni. Sitä kun vetelet, niin johan alkaa reaktiota pukkaamaan :smiley: .

Ei muutakuin vetämään esim heroiini överit niin eiköhän aleta lyömään naloksonia ja äkkiä :smiley:
Tosin onko mitään lääkettä, millä saisi pidettyä ns. väkisin opiaatit pois kehosta, samalla tavalla kuin antabuksella alkon? Tai onhan niitä jotain lääkkeitä mitkä sisältävät naloxonia? vai muistanko väärin, ainakin jotakin joku sisälsi mikä esti, ettei sitä käytettäisi i.v:nä…

Olen itse asiassa harkinnut naltreksonia joka on naloksonia vastaava mutta suun kautta toimiva, en tosin ole vielä varma saanko sitä reseptille. Enkä myöskään ole varma sivuvaikutuksista tai paljon muustakaan, mutta voi olla että tulee kokeiltua jos saa mahdollisuuden. Tietenkin pitää olla opiaateista tyhjä elimistö mut kyl mä siihen vielä pystyn. Vituttaa vaan kun alotan aina uudestaan :neutral_face:. Mut tosiaan ton naltreksonin pitäs riittävällä annostuksella estää kaikki opioidien tavoteltavat vaikutukset joten käyttö olis yhtä tyhjän kanssa jos on nappulaa mennyt naamariin.