Oon nykyään satunnaiskäyttäjä(otan bubree about kuukauden tai kahen kuukauden välein), viikonloppuna tuli taas pitkästä aikaa otettuu; perjantaina meni 1mg, lauantaina 1,5mg ja sunnuntaina 0,5mg nenän kautta. Aikamoiset kuumotukset päällä, ku yhtäkkii ilmotettiin, että pitäs mennä seuloihin. Yritän niitä tässä nyt viivytellä, millon luulis olevan puhtaat seulat?
Itse olen korvaushoidossa ja xone näkyy max pari viikkoa, riippu käyttö määrästä. Parin viikon jälkeen ei ole mitään huolia että näkyykö, eli poistuu parissa viikossa. Tai niin ainakin minulla poistui kun olin katkolla joskus, mutta jos vielä kolmen viikonkin jälkeen näkyy niin kyllä on aikas huono aineenvaihdunta
Ja asiasta vielä että, sinulla on juuri aloitusvaiheessa tuo bupren käyttö joten kannattaa lopettaa ajoissa, jos et halua tehdä tietä korvaushoitoon. Itse olen korvaushoidossa ja aamuisin käyn sulattelemassa 12mg että pysyn normaalina. Eli lopeta ajoissa ja vaikka se olisi satunnaista niin luulempa että se on sinun lempi päihde tällähetkellä, meh.
Ihan vinkkinä tällanen yhtälö: Google + käyttämäsi aineen puoliinitumisaika → Wikipedia = vastaus jota sitten voi kutakuinkin soveltaa siihen omaan tilanteeseen.
Bupren puoliintumisaikahan on se kuuluisat 37h mut omalla kohdalla tuntuu et paljon nopeemmin lähtis elimistöstä. Ehkä omistan ampiaisen aineenvaihdunnan, dunno. Ja viekkarit tulee alle vrk:ssa. Vittu jee.
Repesin tuosta ampiaisen aineenvaihdunnasta .
Nyrkkisääntönä 5x puoliintumis aika niin ei näy. jos kuumottaa niin juo 4l vettä ennen seuloja ja ota berocca/c-vitamiinia vaan siinä kusettaa vain itseään…
kertakäytttö ei kait näy kauaa, laita googleen buprenorfiinin toteamaisaika, nii siin tulee useitakin vaihtareita mm, eri laboratorioiden, wikipedian, pikatestereiden yms toteamisajat eri aineilla ehkä hieman osviittaa antavat ja tulokset vaihtelee aika huimasti.
Muuten ihan hyvä, mutta kusitesteissä ymmärtääkseni testataan myös buprenorfiinin metaboliatuotetta norbuprenorfiinia, joten senkin puoliintumisaika pitää laskea mukaan. Sitten on vielä testien cut off arvot (eli kuinka paljon ainetta pitää olla jotta tulee positiivinen tulos), jotka hieman vaihtelevat.
Riippuu käytöstä. Tuolla käytöllä muutaman päivän.
vuosien putken jäkeen pari vkoa.
Eli: 1vrk - 2vkoa…