Kauan Antabus vaikuttaa?

Kauankohan Antabus vaikuttaa minun tapauksessani.
80 kiloinen mieshenkilö.
Olen käyttänyt n. 3 kk, mutta en säännöllisesti erittäin monesti on ollut 3 päivän taukoja.
Viimeksi otin Antabuksen perjantaina eli neljä päivää sitten eli olen ollut ilman sitä nyt kolme päivää.

Koska olen vähentäjä en lopettaja, niin siksi tätä kysyn.
Tiedän että Antabuksen kanssa EI pelleillä.
Mutta koska tuo kolmen kuukauden kuuri on ollut varsin hajanaista, niin että on mennyt useita päiviä jolloin en ole sitä ottanut, en siis ole kyllästänyt itseäni Antbuksella koko kolmea kuukautta.

Syy miksi kirjoitan on se että pomo käski minun painua juuri sinne, arvaatte kyllä minne.
Hermot meni ja hyvä ettei työpaikalla mennyt pomon kanssa käsirysyksi, no onneksi siltä sentään vältyttiin.

En todellakaan aikonut vetää kirkkailla päätä sekaisin, vaan hakea kiskalta kaksi puolen litran tölkkiä keppanaa ja kokeilla niin että otan aluksi pienimmästäkin pienimmän huikan, en edes suullista ja odotan alkaako sydän rytkymään.
Hölmöähän se on mutta kaksi kaljaa riittäisi vähentämään sitä olotilaa, jota täällä tuskin saa mainita.

Mielipiteitä kiitos?

Kyllä. Se on hölmöä.

Moi!

Itselläni antabus vaikutti noin 3-4 vrk. Totesin omalta kohdaltani pystyväni juomaan 6 olutta vaikka join antabusta. Olo oli hieman vittumainen, mutta ei liian.

Arpa

Taidanpa odottaa vielä muutaman päivän, jos vaikka viikon päästä kokeilis keskioluella.

Kävin paikallisessa iltapäivystyksessä pienen väännön jälkeen hakemassa kaksi tennaria, ne helpottavat armotonta vitutusta vähän. Vaikka viina tekis mieli, mutta en perkele ala sydämen kanssa pelleilemään, kun Antabukset kuitenkin vielä aiheuttaisi jonkinlaisen reaktion.

Ei sitä antabusta sulla varmaan ihan turhan takia ole määrätty, vai kuinka on? Suosittelen pysymään erossa alkoholista, se on niin henkilökontaista, miten se vaikuttaa. Yksi kaveri ei voi käyttää edes alkoholipitoista suuhuuhdetta, ilman oireita, kun taas toinen kaveri saa jättisatsin antabusta 2 kertaa viikossa ja jo kolmantena päivänä antabuksen otosta sanoi voivansa jo tissutella mäyräkoiran.

Itselläni on oma purkki antabusta klinikalla, mutta en ole suostunut ottamaan, kun olen joka käynnillä puhaltanut 0.00, eli juonut aiemmin vain kohtuudella ja on nyt menossa 13. tai 14. täysin alkoholiton päivä, joita näyttäisi olevan luvassa rutkasti lisää. Tänä aamuna kehuttiin klinikalla, että näkee sen naamastanikin, että en enää juo.

Minulla on parisen kertaa käynyt niin, että olen ottanut antabusta aamulla ja illasta juonut alkoholia. Varsinaista antabusta-reaktiota ei tullut, mutta naama alkoi vähän punoittaa ja turvota. Antabus 200 mg on siis minulle liian pieni annos ja en uskalla omin päin lisätä annosta ilman lääkärin neuvoa. Antabuksen yliannostus voi nimittäin olla kuolemaksi. Juu, kyllähän toi naaman turvotus alkoi jo 2-3 antabuksen ottamisen jälkeenkin kun alkoholia otin.

Oman kokemukseni mukaan antabus täytyy lopettaa 4-6 päivää ennen alkoholin ottamista. Tietenkin kuten kaikilla lääkkeillä on yksilölliset vaikutukset, jos olet epävarma niin juo pari keskaria ja tarkkaile oloasi jos mitään ei ilmaannu niin sitten vain baanalle

Joo, yksilöllistähän se on. Mä en käytä antabusta kuureina, vaan ryypyn katkaisuun - heti seuraavana aamuna puolikas tabletti (niin ajoissa ettei ehdi kunnolla herätä ja alkaa himoita päivän juoma-annoksia :wink:)
Tuo puolikas riittää 4-5 päiväksi antamaan sellaiset punoitukset (harvemmin vähän sydämentykytystä), ettei sen kanssa huvita alkaa juoda, varsinkaan julkisilla paikoilla, on meinaan nassu aika nolon näköinen antabushuuruissa.
Omat rajat tietty on hyvä tietää, eli tuossa muutaman päivän tauon jälkeen ota kotona pienet huikat keskiolutta ja tarkkaile tilannetta. Ei niin pienistä määristä ainakaan sairaalaan joudu.