En valitettavasti löytänyt suoraa topicia Katkoista, jotenka kirjoitan nyt tässä.
Aluksi kertoisin vähän historiasta ja siitä mitkä substanssit ovat ongelmaksi ja mihin on vaan muuten riippuvuus:
Kymmenen vuotta on mennyt alkoholia, pisin tauko 3 viikkoa. Nykyään alkoholi kuuluu lähestulkoon kaikkeen tekemiseen paitsi kuntoiluun. Annosmäärä vaihtelevat kausittain, mutta sitä 20-80 annosta viikossa. Lisäksi on menny tramadolia kolme-neljä kertaa viikossa 100-200mg vuoden ajan…(nyt taas enempi sydäsärkyihin). Bentsoja menee sillon tällön, lähinnä p-bentsoista Imovanea ja välillä muitakin.
Alkoholiin olen henkisesti hyvin pahasti koukussa ja haluaisin “uuden alun” ja lopettaa mahdollisesti kokonaan. Tramalista vieroitusoireet ovat lähinnä itkuisuutta, itsetuhoisia ajatuksia( lähinnä ajatukset pyörii siellä "ei vittu mä oon pilannu mun elämän, muijan kanssa meni poikki, en oo saanu oikeen mitään aikaan elämässä blaa blaa)… (herkkä vatsainen kun on) niin vatsaongelmia jonkin verran. Bentsoihin en ole luultavasti enää koukussa, ainakaan pahasti.
Mutta asiaan. Eli kyselisin vähän Katko-paikoista. Miten kyseisiin paikkoihin pääsee? Lähetteellä vai… mutta kuinka nopeasti? En aatellut tuosta tramalista puhua(eivät varmaan sen vieroitukseen mitän järkevää antaisi? enkä halua siitä leimaa.) Eli joutuu mieleterveydelliset reflat käymään siitä läpi. Bentsoista tuskin tulee refloja.
Mitä kyseisiin paikkoihin saa tuoda mukanaan? Saako tuoda esim. älypuhelimen, kitaran, nauhurin, kuulokkeet, vihreää teetä+termopullon, sähköröökin aka höyrystimen, kirjoja, luontaistuotteista 5-htp?..?
Kauan tälläinen Katso jakso kestää ja kuinka rajoitettua oleminen siellä on, pääseekö käymään juoksulenkillä? Millaisia kokemuksia porukalla on muista ihmisistä jotka ovat Katkolla, onko löytyny fiksua porukkaa joiden kanssa saa keskustelua aikaan?
Olen nyt lääkinnyt itseäni kolme päivää alkoholilla(annokset 12/16/14) , tramalilla, Imovaneilla ja muutamalla Lyricalla jos on pitänyt jonkin lähteä pidemmälle liikkumaan. Jos menen selvinpäin, 100 mg tramadolia alla Katkolle onnistuuko? Otetaanko kaikilta huumeseulat vaikka olisi alkoholin takia hakeutunut? Saako paikan päällä nähdä lääkäriä ja esim. jonkin sortin terapeuttia?
Tässä jotain infoa asiasta, kiitoksia vastauksista jo etukäteen.