katkon keskeytys

Olin viikon j-päässä bupre katkolla ja lopetin sen omasta halusta. Miten pääsenkö takasin avohoitoon a-klinikalle kun lopetin sen kesken. Lopetuksen syy ei ollut kaman himo tai että alkaisin uudelleen käyttää! On ollut aika helpot vieroitusoireet kun annos ollut pieni jo pitkän aikaa! Esim. fyysiset on ollu vain yöllistä hikoilua ja pientä kuuman ja kylmän vaihtelua päivällä, nukkunutkin joka yö väh. 6h. Verenpaine lääkettä en ottanut kun 2 ekana päivänä ja sitten ei ole ollut oikein tarve! Saako a-kli. esim melatoniinia ja muita vieroituslääkkeitä avohoidossa! Siis tarkoitus ei ole aloittaa käyttää uudelleen ja totta puhuen ei ees tee mieli! Osallistuin sos. sairaalassa kaikkeen toimintaan mitä oli tarjolla joka päivä! En vaan kestänyt sitä suljettua ympäristöä ja että siellä on puheet kaman käytössä melkein koko ajan sekä aika iso osa korvauksen aloituksessa! Ahdistunkin loppui heti kun pääsin pois sieltä, ilmeisesti suljettu katko ei vaa oo kaikille! Siis kysymys oli että ottaako ne mut takasin a-klinikalle avohoitoon, kun motivaatiokin on korkealla! niin ja vielä kun olen ollut nyt 8 päivää jo ilman ja sitä ennen annos max 1.5millii/pv noin 4 kk( ei iv käyttöä) niin mitä luulette onko jo puhtaat seulat? Voin vaikka mennä antamaan joka päivä seuloja jos vaan pääsen avohoitoon!!

^ Se, että katkolla ahdistaa, ei ole kyllä mitenkään merkki siitä, etteikö se olisi sopiva ja oikea paikka olla. Siellä kuuluukin ainakin välillä ahdistaa ja mieli voi käydä monenlaisissa tiloissa. Se kuuluu asiaan. Katkolla pitää oppia olemaan, ekat kerrat on niitä opettavaisimpia, mutta monasti vaikeimpia. Monasti lopettamiseen liittyy aimo annos itselle kerrottuja valheita keskeyttämisen syistä… En tiedä tilanteestasi ja en väitä, että olet valehdellut itsellesi, tai että katko välttämättä olisikaan ollut sinulle juuri nyt se oikea paikka. Mutta kannattaa ehkä (jos vielä jatkat päihteiden kanssa touhuamista) jatkossa kuitenkin harkita uutta katkoreissua ja kuntouttavia hoitoja. Niissä oppii paljon itsestä, omasta suhteesta päihteisiin jne. Sitä luulee tietävänsä niin paljon, ja kun vuodet vierivät ja jos ne vuodet käyttää itsensä hoitamiseen, huomaa, miten pihalla sitä on hoitojensa alkuaikoina ollut.

Kyllä sinä kai sinne avohoitoon pääset, en minä ymmärrä miksi et pääsisi. Eri asia, pääsetkö avoKATKOON ja millaista lääkitystä saat. Mikset mene ja kysy sieltä?

Ymmärrän kyl pointin mitä tarkoitat mut kun kävin tänään a-kli. ni oli myös lääkäri ja omahoitaja sitä mieltä et ridasjärvi ois ollu mulle se oikea vaihtoehto! Mut joo tänää oli jo puhtaat seulat bupresta ja lähen sukulaisen luo lontooseen kuntoutumaan missä ei oo mitää mahkuja ees käyttää tai se olo sielä loppuu lyhyeen! nyt 9 päivä ilman ja olo ihmeen normaali et rupee jo itseäkin ihmetyttää! ja ku ajatteleeki bupreee ni alkaa etoo et kyl mulle nyt riitti!!! :open_mouth:

Tämä on kyllä toisen käden tietoa mutta kuulemma ridis on se viimeinen paikka jos haluaa käytön lopettaa. Siellä suunnilleen tuodaan ruoka ja lääkkeet sänkyyn asti.

En ole itse ollut mutta moni on paikan haukkunut aivan turhaksi lepokodiksi.

niin oon minäkin kuullu siks just ajattelin sitä lontoota, siellä ois paljon hommaa ja viel ilmainen asuminen! Pysyy ainakin ajatus poissa kamasta!!

Kunhan vain muistat, ettet kitkuissasi kysy joltakin sen näköiseltä ihmiseltä jolla kamaa olisi… Ulkomailta löytää helposti ja Lontoossa herskaa taitaa olla melko paljon. Tutut sanoivat bussissa jonkun vetäneen vedot heidän vieressään ja kyllä joka paikasta löytää ne ihmiset, mikäli tarve on… :wink: Ei ojasta allikkoon… :unamused:

on tullut lontoossa käytyä ja nähtyä kun narkit makaa pitkin kauppojen edustalla ja jos eivät ole sammuneet niin yrittävät ryöstää yms… kuka päihdeongelmainen sinne tahtoo… ei tod. kannata

ei hyvinkään ridasjärvi ole niin paha paikka, jos todella tahtoo irti päihteistä

Täh?! Jos ne Lontoon narkit vain ryöstävät joka kerta kun vähänkään tolpillaan pysyvät, niin ei kai siinä silloin suurempaa pelkoa ole päätyä itse huumeita käyttämään :unamused:. En mä ainakaan ole saanut huumeita tai mitään muutakaan vastalahjaksi, kun olen ryöstetyksi tullut :laughing: . Tai olenhan mä, jos esim. musta silmä lasketaan :stuck_out_tongue: .

Tuo nyt on täysin vanhanaikainen kuvitelma, että huumeet olisivat vain suurten kaupunkien vitsaus. Niitä löytyy ihan yhtä lailla Pihtiputaalta kuin Lontoostakin. Tietenkin jossain pikkupitäjässä on yleensä vähemmän valinnanvaraa aineiden suhteen, kuin jossain metropolissa, mutta pikkupitäjässä on yleensä myös vähemmän valinnanvaraa seuran suhteen, kuin metropolissa. Toki koira aina koiran tuntee, mutta pikkukylässä se “koirien” vältteleminen on monesti kovasti vaikeampaa, kuin ns. suuressa maailmassa, jossa kaikki eivät todellakaan ole narkkeja, ja jos tuntee sieltä vain niitä ns. kunnon ihmisiä, on helpompi pitäytyäkin vain niiden seurassa, mikäli tosiaan ole mitään haluja alkaa käyttää uudestaan. En siis tarkoita, että Pihtiputaallakaan kaikki olisivat narkkeja :laughing: , mutta jos ihmisellä on ne vanhat kuvionsa jossakin kyläpahasessa, niin kyllä silloin “irtiotto” jonnekin ulkomaille voi olla oikein hyvä vaihtoehto.

POJU kyl sitä täältäki löytyis jos haluis!! Se pitää vaa pystyy olee ilman vaik ois nenän eessä ei sitä muuten oo siitä riippuvuudesta mihinkään päässy! Ollaan sitä lontoos tai pihtiputaalla!!

Eilen sit soitti joku numero, vastasin ja nappurin kaverihan se sielä ranskan rapeeta tarjos( en ollu nähny vähään aikaan, eikä tieny katkostani) ois ollu 50m matkan päässä mut ei käyny ees mielessä et “mitä jos sitä vaik vähä hakis” mikä on ennen tullu ku yrittäny lopettaa. Pakko olla vähän ylpee itsestä oli niitä ensimmäisiä koetinkiviä :smiley:
Ja edelleen ei tee mieli on alkanu jo tekee pahaa koko paska aine, siis mun tilanteessa paska aine tietenki jollekkin tärkeä, en sitä vähättele! On kyl nyt niin kova tahto tila päällä et en sortuis vaik joku vetäis vedot nenän eessä! Fyysisetki oireet alkaa koko ajan vähenee eikä ainakaan viel oo masennusta iskeny :open_mouth: Alkaa se aurinko tännekki paistaa viimein monen synkän vuoden jälkeen!!!

Onnittelut, peter :slight_smile: . Sun sietääkin olla ylpeä itsestäsi :slight_smile: . Toivotaan, että tuo linja myös pysyy jatkossa, mieluusti loppuelämäsi ajan. Se oppaririippuvuus, kuten mikä tahansa riippuvuus, kun on sellainen salakavala piru :frowning: .

Tuohon otsikkoon vielä…

katkot/kuntoutukset voi näköjään keskeytyä aika yllättäenkin.
Olin viime loppukesästä aloittamassa kuntoutusjaksoa paikassa nimeltä Mainiemi, Lammi. Kuinka ollakaan, ensimmäisen kuntoutusviikon lopulla koko talo seulottiin. Seulat olivat kohdaltani puhtaat, (siksihän siellä olin) mutta surkean yhteisöhoidon mallin mukaan joku sai maksaa siitä että eräät siellä käyttivät aineita. Minut kotiutettiin välittömästi ja nöyryyttävästi ilman perusteita. Myöhemmiin moni tuli kuulemma perässä. Never again.