Katkolle!!

Kuinka pitkät jonot on katkolle, koska nyt olen tullut siihen pisteeseen että olisi aika nousta ns. paskasta, eli motivaatio on 150%? Eli kuinka pitkät jonot on jos on kukussa pubreen ja rauhoittaviin lääkkeisiin? Kaikki vastaukset on nyt tärkeitä kiitos.

eiks toi riipu paikkakunnasta?

Joitain viikkoja ehkä, Helsingissä? Voi päästä nopsaanki, vaikkapa Joulun tienoilla porukalla on tapana lähteä lätkimään ja osasto tyhjenee.

Itse olen asunut aika monella paikkakunnalla ja huomannut että alkokatkolle pääsee yleensä paljon nopeammin kuin huume- tai lääkekatkolle. Esim. Turussa alkokatkolle voi päästä samana päivänä mutta huume- ja lääkekatkolle voi joutua jonottamaan jopa 4 viikkoa, yleensä 1-2 viikkoa. Sama juttu monessa muussa kaupungissa.

Tämä on yksinkertaisesti väärin, onhan se kiva odottaa kaksi viikkoa kun siinä ajassa ja tilassa missä olet voit jopa kuolla. Mitään järkeviä selityksiä en ole ikinä näihin jonoihin kuullut. Ei muuta kuin onnea ja taistele oikeuksistasi!

^ Niinpä, johtunee siitä et huumepaikkojapaikkoja on niin vähän alkopaikkojen rinnalla. Kumma juttu et miten ne edelleenkin on niin minimaalisia, vaikka tarve paikoille on varmasti kasvanut.

Minä alan alkoholistiksi :laughing: Totta alkokatkolle pääsisi vaikka heti mutta ihmetyttää että miksi huume katkolle on viikkojen jonot eli on vaikea “päästä”. Jos sitä ajattelee noin niin kyllähän ne olot viinallakin pois saa ja sitten kun on muutaman viikon juonut niin hakisi uudestaan katkolle mutta vain viinan takia. Ja alkokatkolla annetaan taas rauhoittavia ja vitamiineja yms. nappeja ja sieltä sitten siis taas noustaan pikkasen viisampana. Ei helv. tämä yhteiskunta mätänee. :sunglasses: No mutta tässä korvaushoitojonossa on niin hieno olla kun jatkuvasti täytyy miettiä että mistä huomenna saisi pubreen rahaa ja ns. kusettaa lähimmäisiään että sitä rahaa saa suoneen. Kyllä nyt pikkuhiljaa pitäisi valtion herätä ja etsiä niitä hoitopaikkoja lisää :astonished:

Mulle valitteli joskus yksi tuttu alkoholisti(ei siis mitään muuta käyttöä), kuinka narkkareiden hoitoon panostetaan, mutta tällainen rehellinen juoppo ei saa apua sitten millään :laughing: . No, kokemushan on toki subjektiivinen ja aina se oma olo on pahin silloin, kun se on todella paha. Paikkakuntakohtaista tietysti myös ja riippunee myös siitä, kuinka huonossa hapessa henkilö on.

Sinällään ymmärrän, että alkokatkolle pääsee nopeammin, kuin opparikatkolle, etenkin, jos on paha putki takana, koska ne alkoholin vieroitusoireet ovat todellakin hengenvaaralliset, kun taas bupreviekkareihin harvemmin kuollaan, vaikka siltä saattaakin tuntua. No, ovathan benzoreflatkin hengenvaaralliset, ainakin pitkällä ja runsaalla käytöllä, mutta niissäkään ne kaikkein pahimmat oireet eivät iske sillä tavalla hetkessä, kuin alkoholin kanssa.