Katkolle-ohjelma alkaa tänään

telkku.com/?oid=2010100821000&autoload=true

Tälläinen ohjelma alkaa tänään TV1 klo 21.
9 suomalaista “suurkuluttajaa” menevät suljetulle klinikalle raitistumaan. Nuorin ihmisistä on 19 vuotias ja vanhin 67. Sarja on 11 osainen ja lopussa seurataan miten raittius jatkuu 3 kuukautta itsenäisesti kotosalla…
Annassa oli tästä juttu niin siitä sen äkkäsin.

Mielenkiintoiselta vaikuttaa. :slight_smile:

Näkyy netistäkin Aeenalta. Katsoin ja odotan mielenkiinnolla mitenkä homma etenee.

Olin eilen pankkiautomaattijonossa ja siinä sivussa katselin viereisen Alkon jonoa ja niitä ihmisiä. Olihan sekin jo ihan kuin tosielämän sankareiden seuraamista. Eräskin tyyppi varmasti nuoli kuolaansa huuliltaan, kun pääsi maksamisestaan. Oli se ilme ja nuolaisu ihan sitä taattua kamaa mistä on oikeasti kyse. Se oli iltapäivää ja varmasti suurin osa oli työstä tulossa ja sitä kautta taas näki miten päivän piina oli helpottamassa, kun vihdoinkin…

Jotenkin olen pessimistinen miten tuon ohjelman ja niiden ihmisten käy, kun ulkomaailma yritetään sulkea pois ottamalla puhelimet, netti yms., mutta kamerat taas kuvaa ja vie osan keskittymisestä. Ovat kai miettineet ja tehneet sen kuvaamisen niin huomaamattomaksi, kuin mahdollista. Toivottavasti asiat menee kuten pitääkin.

Vähän minuakin pohditutti, kun ihmiset aivan omalla nimellään ohjelmassa esiintyivät. Joillekin se voi olla hyväksikin. Onhan se ainakin jonkinlainen osoitus oikeasta halusta raitistua. Sitäkin mietin, ettei kukaan vain sillä ajatuksella ole katkolle lähtenyt, että televisioon asti pääsisi elämässään. Siitä ajatuksesta voi puolestaan olla enemmän haittaa, kuin hyötyä.

Ohjelmaa en ole vielä nähnyt, mutta sen nimi ei ainakaan minulle lupaa kummoista. Jos tavoitteena on vain se katko, tyhjän saa pyytämättäkin. Parhaita ohjelmia ovat olleet sellaiset, joissa pitkään raittiina olleet alkoholistit kertovat tarinansa. Pidin mm. tästä ruotsalaisesta ohjelmasta, oliko se “Viinan viemät”. Positiivisella tavalla hienoja raitistumistarinoita.