Kateus johtanut pelaamisen ongelmaan

Tervehdys kaikille

Olen yksinäinen sinkku ja pelaamiseni alkoi siitä kun työkaverini voitti ison summan rahaa.
Voitto oli useita kymppitonneja. Halusin itsekkin olla “voittaja” ja aloin tekemään vetoja isoilla panoksilla. Voitan silloin tällöin mutta häviän reilusti enemmän. Haluan olla parempi ,onnekkaampi, rikkaampi. Ehkä se on se kateellisuus hänen perheestään,sosiaalisesta elämästä ym. Haluan olla jossain häntä “parempi” ehkä se on se ongelma pelaamisen ydin. Katkaisin yhteydet häneen mutta kun meillä on sama työpaikka niin en pääse ns “pakoon” häntä. Vähän kuin pelkäisin kuulla että onko hän voittanut paljon rahaa ym. Ja se herättää minussa pelihimoa eli perk. nyt voitan tällä veikkauksella enemmän kuin hän… Ja jos kuulen hänen voittaneen rahaa se vain ruokkii sitä ns"kateutta" ja taas… perk… nyt teen semmoiset rivit että voitan enemmän rahaa kuin hän! Ja sekin myös ruokkii veikkaamistani on,että olen yksinäinen eikä ole muuta harrastusta kuin veikata että se toisi jotain tekemistä/iloa elämään. Ja kun aikaisemmin totesin en halua että toinen jolla on kavereita,perhe ym on tässäkin asiassa parempi kuin minä.

Mitä neuvoja antaisitte? tiedän että tiedostan ongelmani, mutta miten ihmeessä pääsisin yli tästä kateusveikkauksesta ym. Kaikki kommentit ovat tervetulleita, en pahastu mistään.

veikkauksen agressiivinen mainonta alkaa saamaan ihan uudet sfäärit täälläkin. on se vain hienoa olla suomalainen ja tässä monopolien, rahanjako sinä minä sinä minä hyvävelikerhojen korruption kalvaamassa hyvinvointivaltio suomessa jossa kaikki pitäis olla hyvin.

Ovatko ne muutamat kymmenet tuhannet ylipäätään niin iso voitto, että kannattaa katkeroitua siitä kun sen joku yksittäinen taho viereltä sattuu saamaan? Jos olisit ollut lomalla juuri silloin kun koko muu työyhteisösi voittaa kimppalotolla kymmenen miljoonaa ja sinä olit ainut joka ei osallistunut, se nyt tietty varmaan jo vähän nyppisi. Mutta ollaan kuitenkin aika kohtuullisen voittosumman äärellä kummiskin vielä. Jos jotakuta kadehtii, niin ehkä sitten kannattaa kadehtia jo jotain joka ihan oikeasti on lyönyt rahoiksi ja kunnolla.

Ei sillä, että kyllähän muutamalla kymmenellä tuhannellakin jo velkoja maksaa kivasti ja pitkälle pötkii, jos on järkevästi rahankäyttöön suhtautuva ihminen. Mutta jos taas on kovin impulsiivinen, kaikki mulle tässä ja nyt heti (ja jatkaa vaikka vielä pelaamistakin nälän kasvaessa syödessä, että vielä saa varmasti enemmänkin joku päivä…), niin eipä välttämättä kauaa tuollaisella rahalla hauskaa pidä.