Karilla

Heippa.

En viitsi nostaa tuota lokikirjaa esiin, kun tuli purjehdittua karille loka-marraskuiden vaihteessa.
Parisuhde loppui ja sen kunniaksi kaljaa, kohtuudella kylläkin.
Nyt olen taas ollut sen verran raittiina, että kehtaan tänne kirjoittaa.

Beibit jättää, jopa ilman syytä. Ihan 1970:lle myös tiedoksi. Hänen rakas voi tietenkin olla se napakymppi, joka todella oikea.
Itse tosiaan lähdin eron jälkeen markkinoille. Ja yllätys: Tämän ikäinenkin on kovaa valuuttaa ja pildeä saa niin paljon kuin vaan haluaa. Pari kertaa käytykin katiskalla.

Mutta raittiushan tämän palstan tarkoitus on, eikä naisseikkailut. Joo, repsahdin kaljalle, kun kävi ilmi eromme lopullisuus. Ei antanut hyvää, morkkis ainoastaan lopputuloksena. En suosittele kenellekään. Nyt tosiaan taas rattiina, mutta en viitsi tuota laskuria pitää esillä. Sama tapa monilla muillakin.
Nyt olisi tarkoitus olla juomatta. Päivä kerrallaan. Mielellään elämän loppuun.
Luulen, etten ole alkoholisti. On vain tullut otettua vitutukseen.

Nyt pitää alkaa katsomaan lätkää, Telia tarjoaa ilmaiset pelit. Luulen pysyväni selvänä, vaikka HPK häviäisikin :smiley:

Olkaa vahvoja, ystävät.

Tsemppiä sulle. Parisuhteet tuppaa loppua mutta ei ole syy juoda. Itsekin join vuoden silkkaan vtutukseen kunnes tajusin onneks olevani aika syvällä. Nyt 3 vkoa alkotta ja usko että olo parempi huomattavasti.

Auts. Ikävä joutua jätetyksi, mutta pysyhän jatkossa erossa siitä kupista, nimittäin sille linjalle jos lähtee niin löytyy syy pian juoda myös lyhytaikaisten yhden yön tuttavuuksien tähden, ja sehän ei tietystikään kannata.

Raittiutta ja hyvää fiilistä viikonloppuun! :slight_smile:

Lassekin kaatu ja silti se voitti.
Uutta yritystä. Kyll’ se siit.

Yep, Lasse kaatu! Kyllä se siitä. Joku tänne on aikanaan kirjoitellut suurinpiirtein seuraavasti:

“Ei ole mitään niin pahaa, mitä ei juomisella saisi entistä pahemmaksi”…

Siispä, parahin Kapteenikoukku, ei muuta kun korkki kiinni ja uutta matoa koukkuun.

ksk

kapteenikoukku kirjoitti

Sehän on totta, että eivät kaikki juovat ihmiset ole alkoholisteja. Jos et sairasta alkoholismia, siis et ole fyysisesti etkä psyykkisesti alkoholista riippuvainen, voit ilman vaikeuksia hallita juomisesi. Voit päättää olla ottamatta tai ottaa silloin kun katsot sen olevan hyväksesi.

Ensimmäiset asiat ensiksi

Raimo O. Kojo tarjoaa kirjassaan “Eroon viinasta” tavattoman helpon testin: Jos pystyt heti ja iloisesti olemaan puoli vuotta ilman, et ole alkoholisti.

^ Tuon Kojon määritelmän mukaan mina en siis enää ole alkoholisti, mutta joskus ennen olin. :bulb:

Naiset tulee ja menee mutt’ rock n roll forever! (Mistä elokuvasta? : )

Yhtä hyvä määritelmä kuin joku muukin. Huonompiakin, ja ainakin perkeleesti monimutkaisempia ja tulkinnanvaraisempia on kuultu ja nähty.
Ehkäpä siinä on ns uskonasiaa mukana niin paljon ettei olennaista olekaan se, onko ihminen alkoholisti ja milloin, vaan se miten mahdollisimman pienillä päihdeongelmilla ja ongelmien pelolla (tai kokonaan ilman semmoisia) ihminen elää .

Tuon määritelmän mukaan olen minäkin ollut ehdottomasti alkoholisti. Mutta, so what? nyt elän tätä päivää.

Raittiina rallatellaan.

Leikkasin tähän tuo lomapuiston takapirullisen kommentin, jossa hän antaa ymmärtää, että olisin alkoholisti.
Se sai aikaan tunteen: “Minä olen isä viisas, joka ylhäältä opetan ja ohjaan”.
Voi johtua karmeasta lapsuudesta, mutta tällaista isää en kaipaa.

Luulen, että ‘lomapuisto’ ei tiedä mitään siitä, kun elämä oikein potkii. Voin toki olla väärässäkin.

11.12.2018 klo 6.45. Vähän korjaan tähän eilistä purkaustani. Oli päällä aika vitutus, ja tulin kaataneeksi lomapuiston niskaan hieman kakkaa. Siivoan sen pois, koska ei oma tilanteeni ole kenenkään täällä kirjoittelevan syy.

Muuten, on jatkunut alkottomuus. Vielä kun tuosta hemmetin tupakasta pääsisi…

kapteenikoukku kirjoitti

Kuule, olen sillä tavalla yksinkertainen ihminen, että tarkoitan totta, kun arvelen, että saatat olla oikeassa kun luulet, että et ole alkoholisti.
Lapsuuden karmeuksista ja puolison jättämisestäkin voi toipua aikaa myöden, joten eiköhän elämäsi helpotu niiltä osin.

Rauhallista joulun odotusta!

Oli hieman äkäinen tuo eilinen kommentti, jota jo fiksasinkin.
On vaan niin kurja olo, että aloin jonnekin sitä purkamaan. Tuli eilen käytyä terapiassa, se sinänsä meni hyvin, mutta paikan lääkäri alkoi jo viikko sitten säätämään lääkkeitteni kanssa, mistä olen ollut kaiken muun lisäksi alamaissa.
En tuota lääkärijuttua enemmän avaa, mutta aika pettynyt olen tuohon toimintaan.

Varmaan tarkoitit lomapuisto hyvää.

Samat toivotukset, rauhallista joulun aikaa.
Yritän itsekin siitä yli päästä, vaikka ei se uudessa tilanteessa kovin hauskalta juhlalta tunnu.

Hyvä Koukku! Oikein tehty. 100% respect!
Itseä jäi vielä arveluttamaan, että oletko alkoholisti vai et?

Moro sinikarhu. Mietitään sitä, ainakin hemmetin addiktoituva olen. Jään koukkuun vähän kaikkeen, siitä tuo nimimerkkikin aikanaan tuli keksittyä.
Mukavaa päivää.

Koukku: "Beibit jättää, jopa ilman syytä. Ihan 1970:lle myös tiedoksi.
Hänen rakas voi tietenkin olla se napakymppi, joka todella oikea".

Morjeksia Captain. Vaikkei tää mikään paristosuhdannepalsta olekaan, niin kaikkihan siitä huolimatta vaikuttaa kaikkeen !

Oon tutkinut omalta kohdaltani asiaa ja naisen kanssa olemisia ja päihdänteitä, että voin vakuuttaa itselleni, jotta
sellasta naista ei ole, eikä tule, että alkaisin sen vuoksi dokaamaan tai muutenkaan päihteilemään.

Auttaa todella paljon, jos on todellakin kovasti mainostetun “oikean” kanssa. Siihen menikin mulla elinaikaa
n. 26 vuotta tai 48 vuotta, laskutavasta ja näkökulmasta hieman poiketen. Kyllä sen asian vain tietää ja tuntee.

Olenhan mäkin saanut turpaan oikein kunnolla ja myös tuhonnut yhden suhteen “oikean” kanssa kauan aikaa sitten
juurikin silloisen kostean harrasteeni myötä ja siksi varmaan jäi “perhe suorittamatta” tai hankkimatta rintaperillisiä.

Tässä vaiheessa tätä hiipunutta juomarin uraa oon vahvasti sitä mieltä, että raittius tulee ja menee aina mulle hlökohtaisesti ykköseksi.

Näinä viimeisinä viitenä vuotena on kuitenkin tää elämäntapa vihdoin alkanut sujua, kuten ihan näkkärileipäelämä vain sujuu.

Sitä on jälkeenpäinkin vaikea kuvitella, että siitä ahdingosta ja poterosta todellakin ponnistuu eri asemiin.

Pimeimpinä hetkinä maailma on todella kamala paikka, mitä se eittämättä onkin. Ehkä ne karmeat viekkarit ja psykoottiset rapulat saivat arvostamaan tällasta tavallista rivitiistaita, jolloin ollaan lasten leikkipuistossa säiden armoilla, ah ah.

Mielestäni aina parempi on olla yksin harrasteineen, kuin huonossa suhteessa.

Eikä mikään tai kukaan sinällään kaiketi ketään ihmistä tee onnelliseksi, se on niin monesta seikasta kiinni.
Nämä on varmasti monelle palstalaiselle ihan tuttuja asioita ja elämänvaiheet vaihtelee monella.

Ja mun elämäni tarkoitus on edelleen merkittävältä osalta koiranpaskan kerääminen kadulta ja puistoista.

Parempaa jatkåva nyvvaa ja kyl kaikki elämässä joka tapauksessa tulee muuttumaan !

Tänä vuonna tuli 10 vuotta täyteen edellisen parisuhteen päättymisestä. Aina silloin tällöin joku tuttu kummastelee tätä seikkaa, kun ei uutta uroota ole hankittuna.

Mun tarvii sanoa, että mä en yksinkertaisesti jaksa mitään ylimääräisiä kuvioita, joita kuitenkin kuuluu suhteeseen kuin suhteeseen.
Mä saan tehdä justiinsa sitä mitä haluan ja milloin haluan. - Jr:n kanssa asuminen sujuu vaivatta, koska me molemmat viihdytään vallan mainiosti itsekseen omien tietsikkojen parissa, kenties muutama sana päivässä vaihdetaan keskenään.

Saa olla sosiaalinen juuri silloin kun itselle sopii.

Luin jostain, että ihminen kun vanhenee, niin seuran tarve vähenee iän myötä.

kapteenikoukku kirjoitti

On erinomaisen tärkeää, että hoidat asioitasi, myös menneitä ammatti-ihmisen kanssa. Isäsuhteesi kannalta yksi selvittämisväylä voisi olla AAL. Siitä ja muistakin tukimuodoista on tietoa yläpalkin kohdassa MISTÄ APUA.

Tänään et ole yksin

Huomenta.

Mukava kun te palstan konkarit jaksoitte kirjoittaa tähän uuteen ketjuuni.
Avaan tuota lääkärikuviota hieman. Minähän olen vuosikausia ollut myös bentokoukussa. Resepti on uusittu iter iter, eli neljän kk:n lääkkeet on tullut apteekista 35 päivän välein.

Soitin hyvissä ajoin tuonne mt-keskuksen kansliaan ja pyysin, että lääkäri uusisi reseptin, ennen kuin alkaa joulua viettämään.
Oli uusinut samana päivänä. Katsoin omakannasta, mutta puolittanut tuon 35 pvän lääkemäärän.
Soitin ja sanoin, että varmaan lääkäri vahingossa näppäillyt väärin. Parin päivän päästä, lekuri soitti ja sanoi, että ei ollut vahinko. Kela on ohjeistanut, että ei noin suuria määriä ja plaa plaa.
Yritin sanoa, että minun siis pitää hyvin nopeasti ajaa lääkkeen käyttöni puoleen entisestä ja olisi ollut hyvä asiasta ensin kanssani keskustella. Ei ollut mitään apua.

Terapeutille tästä sitten avauduin, kuinka minä mieleni pahoitin. Samana päivänä soitin terveyskeskuksen päihdesh:lle ja sain ajan tammikuun alkuun heidän ‘päihdelääkärille’ jonka kanssa tehdään järkevä lopetussuunnitelma. Olen tuota riippuvuutta ottanut aiemmin puheeksi ja halukas lääkkeestä pääsemään, mutta nyt kun on erokriisi ja mieli hajalla, ei ehkä paras hetki.

Nyt kuitenkin mennään näillä ja toivottavasti tuo uusi lääkäri on täysipäinen.
Olen pameja napsinut vuodesta 1984, eli enemmän kuin puoli elämääni. En pidä niistä, mutta ovat niin vahvasti kirjaimellisesti selkäytimessä, että lopetus ei käy seinään.
Maanantai-ilta antoi jo näkyä, mikä minusta tulee, kun lääkepitoisuus vähenee. Äkäinen ja arvaamaton. Unet ovat melkoista stephen kingiä. Pelkään nyt kun ei ole kukaan perään katsomassa, menen yksikseni sekaisin, enkä huomaa ajoissa.
Nyt sitten otan vain äärimmäisessä hädässä, laitan vihkoon kellonajat ja muutenkin mikä on fiilis, miksi otan.

Tuo yksinolemisen opettelu on toinen iso juttu. Kolmea naista tässä ehdin tavata eron jälkeen vajaan kuukauden aikana, kahta pidemmän kaavan kautta. Se homma sujuu, mutta en tunne mitään, vertaan uusia koko ajan exään enkä pysty ihastumaan.
Naiset enemmän sitten suuttuvat ja kiukuttelevat, että seksiä taisit saatanan satusetä vaan haluta.

Lopetin nuo harjoitukset, koska en ole valmis mihinkään uuteen suhteeseen vielä, tiedä olenko koskaan.
Joku viisas on sanonut, että pitää ensin osata rakastaa itseään, että kykenee rakastamaan toista. Siinä lienee vinha perä.

Kahvia tässä kittailen ja Antabuksen otin taas ensimmäiseksi. Pieni pää saattaisi keksiä päivän mittaan, että vähentyneet bentsothan voi korvata kun juo vähän… Ei helvetti. Sitä virhettä en nyt tee, kun ole jotenkin sen asian suhteen koivillani. Parin viikon tupakkalakko kyllä kusi, kun oli tuo lääkäri jupakka reilu viikko sitten.

Eli paljon pitäisi lopettaa:

• alhoholi
  • lääkkeet
  • tupakka
  • parisuhde (tai sehän loppui), mutta toipua siitä.

Paljon yksinäiselle apinalle ihmeteltävää. Mutta yllättävän hyvä mieli. Ehkä siksikin, että minulla on tänään päihdeterapeutin kanssa tunti aikaa tarinoida. Sattumalta pari terapiaa näin lähekkäin.

Paljon avasin itsestäni, mutta anonyyminähän täällä ollaan. Mitä välii.

Kiitos tuntemattomat ystävät kommenteista, ettepä arvaa, miten tärkeää tukenne on.

Voimia koukulle. Paimenen lopetus kinkkinen juttu, rauhoittavat koukuttaa ja aiheuttaa fyysisiä oireita jo vähentäminen. Suunnitelma hyvä , älä kuitenkaan lisää alkoa kuvioon.
Miehelle tyypillistä korvata ex uudella ihmisellä. Älä lähde siihen kuten tiedät niin ei onnistu . Hoida itsesi kuntoon ensin ja anna ahdistuksen, surun tulla. Kun oot selvillä vesillä voi uusi rakkaus tulla .

Lämmin ajatus täältä vanhalta akalta.

Kiitos ‘yksin’.
Joo en aio alkon kanssa läträtä, en voi, enkä edes uskalla. Aina kun olen juonut, olen oikeastaan ollut sekakäyttäjä, sen verran bentsoa koko ajan elimistössä. Pirullinen lääke, tekee ryyppäämisen siinä mielessä helpoksi, että ei tule koskaan fyysistä krapulaa.
Nyt kun olen muutenkin äkäinen, saattaisi tuollainen sekoitus saada aikaan jotakin tosi ikävää.

Ehkä tuo uuden etsintä oli jokin halu näyttää exälle, että kyllähän naisia löytyy, jos yksi jättää jne. Meidän erohan on siitä hassu, että olemme melkein päivittäin jollain tasolla yhteydessä. Eli vielä roikumme toisissamme.
Mutta on rankkaa, kun ajattelen vähän näitä naisiakin ihmisinä, enkä pelkkinä hyväksikäytettävinä. En viitsi niiden mieltä pahoittaa.

Lämmin ajatus täältä vanhalta äijänraadolta :slight_smile:
Ja voimia raitisteluusi, sinulla onkin jo pitkä pätkä selviä päiviä plakkarissa.