Kansalaisaloitteet / Adressit

Silloin tällöin tulee käytyä selailemassa kansalaisaloitteita ja adresseja.Välillä sieltä löytyy jopa ihan asiaa,joihin voi nimensä kirjoittaa.Siinä samalla tuli sitten mieleen,että voisin tehdä pienen aiheen myös tänne kyseisestä asiasta,kun semmoista ei täällä vielä taida olla.Mun mielestä ihmisten pitäisi enemmän ottaa asioihin kantaa ja pistää nimensä jonkun asian puolesta ,jos mahdollista.Harmittaa kun niin monet hyvät aloitteet ja adressit ei mene läpi,kun niissä on esimerkiksi vaan alle 100 nimeä.Joten mitä mieltä itse olette? Kirjoitatteko usein nimenne johonkin adressiin tai vastaavaan? Jos ette,niin miksi?

Mun mielestä suurin ongelma noissa adresseissa / aloitteissa on se että ne ei saa tarpeeks julkisuutta. Kuinkakohan moni plus 50 edes tietää että internetissä voi myös yrittää vaikuttaa asioihin?

Enpä ainakaan minä tienny ja ainoo kansailaisaloite jonka olen täällä nähnyt on pilven laillistamisesta.

En kirjoita kovinkaan usein ja se johtuu lähinnä laiskuudestani, kun en jaksa noita haeskella. No joopa joo, sehän olisikin suuri vaiva :unamused: :laughing: .

Hyvä ketju tämä kuitenkin on, jos ottaa tuulta alleen ja tänne postataan enemmänkin noita allekirjoitettavia aloitteita. Saattaisin minäkin innostua enemmän :laughing: .

Tuohon kannabisadressiin en ole ottanut kantaa, koska se ei niin kovin lähellä sydäntäni ole, ts. en ole mikään kannabiksen ystävä, mutta toisaalta ei mulla kyllä ole mitään erityistä, vakaata syytä sen laillistamista vastustaakaan. Melko pieni paha se kuitenkin on monen muun asian rinnalla ja monet(muutkin kuin kipupotilaat) ovat saaneet apua kannabiksesta esim. mielenterveysongelmiinsa, vaikka itse en näihin ihmisiin lukeudukaan. Kohtuushan tuonkin yrtin käytössä on se olennainen asia. Ei se kenellekään sovi 24/7 hiisattuna, kuten ei minkään muunkaan asian yliannostelu. Kyllä nämä ganjalla pääkoppansa tuhonneet sen ovat onnistuneet tekemään, vaikka se kuinka laitonta on. Mulle on henk.koht. aika yhdentekevää onko kannabis laillista vai ei, mutta toki olisi hyvä, että esim. juuri nämä kipupotilaat, jotka siitä kokevat suuresti hyötyvänsä ja ottaisivat mieluummin sitä, kuin opiaatteja, saisivat sen respan hankittua itselleen pienemmällä väännöllä.

Perustuslakiuudistuksen positiivisena asiana voidaan pitää kansalaisaloitetta, ja on hyvä jos tietoisuus siitä leviää. Huomatkaa, että kannattaa tutustua myös aloitteiden tekemiseen sivustolla kansalaisaloite.fi. Kannattaa myös tutustua aloitteisiin huolella, ja pohtia niitä ennen allekirjoittamista.

Suomen myrkkylaki vaatii mielestäni perusteellisempaa uudistusta, kuin pelkkä kannabiksen laillistaminen. Olisi tärkeä saada kaikki ne mustassapörssissä liikkuvat Euroopanunionin miljardit hyödyttämään yhteiskuntaa, ja alalla toimivat saada verottajan piiriin. Kannatan lääkkeiden valmistamista Suomessa, niiden ulkoa tuomisen sijaan. Kannatan myös sitä, että ihminen saa tarpeelliseksi kokemansa lääkkeet laillisesti, ilman että niiden “säätäminen” vieraannuttaa yhteiskunnasta. Aluksi verottaisin myrkkykauppaa 80% mukaan.

Totta.Niiden pitäisi saada selvästikkin nykyistä enemmän näkyvyyttä.

Noi kannabiksen laillistamiset alkaa jo tulemaan vähä korvista ulos.Pakko myöntää,että hyvinhän se on saannut julkisuutta ja näkyvyyttä monessa paikassa.Toisaalta osa syy siihen on varmaan se,kun kyse on nimenomaan kannabiksesta.Samalla tavalla pitäisi monen muunkin aloitteen saada.Itsellänikään ei tuo kannabis ole kovinkaan lähellä sydäntäni ja siihen asiaan en oikein osaa sanoa mitään.Olisihan siinä hyviä puolia,mutta myös huonoja.

Itse kyllä allekirjoitan, usein Talsan sivuilta tai verkkomediasta (edelleenkin osan uskon, osaa en; Länsi-propaganda on järjetöntä näissä medioissa ja englanniksi löytyy lisää; DM tästä aina vittuili kun ylläpitäjä ollut mielisairaalassa ja tajunnut sairaan maailmanmenon… :unamused: Itsekin olen sen tajunnut, tosin ilman mielisairaalaa…) saa hyviä linkkejä…

Alkuun se suora demokratia… Kuten Sveitsissä, 1 puolue menee kansan ehdottamana läpi ja tuo mahd. kansanäänestys näistä aloitteista; mikäli kaikki palautuvat päätökseen “ei”… Esim. kun EU:hun liityttiin neuvoa antavalla kansanäänestyksellä ja vuoden 1976 tai 78 jälkeen syntyneet ihmiset eivät ole edes tuohon saaneet äänestää; tulisi ottaa uusiksi. Lissabon 2009 muutti jo ed. sopparin ja jatkuva byrokratia ja valehtelu… Pressa on se ihminen joka ensin VM:nä keksi neuvoa-antavan äänestyksen ja EMU erikseen (wikissä oli aiemmin tieto, nyt muutettu); seuraavaksi oli oikeusministeri ja hänen mukaan samalla äänestyksellä päätettiin EMUsta… Onneksi tiedot löytyvät netistä tästäkin; vituttaa että kusetus oli täydellinen, paitsi Suomi meni itse väärillä tiedoilla (laman arvopaperit olivat ulkomaanlainoja rahan devalvaation lisäksi jotta lama “loppui”); veronmaksajat nyt toista lamaa maksamassa! Talsasta löytyy tämäkin fakta, josta itse olin tietoinen jo pari vuotta aiemmin…

Hallitus nurin… Ei vain jaksa laittaa näitä tänne aina, ketään ei kiinnosta vaikka kolmasosa hesan leipäjonon ihmisistä on lapsiperheitä… :unamused: Ihmetyttää missä tietty osa ihmisiä on jos vain 2/3 puhuu suomea äikkänä… Tilaisuus meni, enää ei voi vaikuttaa koska valta on Bryssalla! Vallankumous!