kÄNNYKKÄ PÖLYNIMURISSA!

Taas viime lauantai-iltapäivänä meni ryyppy päälle. Join kaksi 0,7 litran Sisuviinapulloa nopeasti tyhjään mahaan → heräsin vasta sunnuntai-iltana ja menin läheiselle R-kioskille ostamaan syötävää (luulin että oli lauantai-ilta ja ihmettelin kun viina ei nouse päähän). Maanantaiaamuna huomasin kännykän olevan häviksessä. Tiistaina päivällä sitten löytyi pölkkärin sisältä - olin survonut sen umpijurrissa sinne. (Edellisellä juomiskerrallahan mokkula löytyi tiskialtaasta). Taitaa olla jokin alitajuinen vastustus informaatioyhteiskuntaa kohtaan ja kaipuu wanhoihin hyviin aikoihin 80-luvun alkuun - silloin ei juuri ollut kännyköitä tai tietokoneita. Muuten näitä älyttömyyksiä ei voi selittää.

Ihan vaan uteliaisuuttani kysyn, että miksi kirjoittelet tollaisia tänne Lopettajien palstalle?

Samaa kysyisin minä. Asiallinen foorumi, asiatonta/asiaankuulumatonta viestintää. Ihmettelen, ettei näitä poisteta?

Minun puolestani antaa kaikkien kukkien kukkia. Jospa tämä tuo Arskalle jotain yhteisöllisyyttä? Ehkä lopettaminen on mielessä, mutta ei vielä ihan tekojen asteella? Kaveri ei kuitenkaan loukkaa ketään kirjoituksillaan. Vai?

Miksi ei kirjoittaisi, pitääkö täällä olla tosikko ennen kuin pärjää lopettajien puolella :confused: ???
Mielestäni nuo on hauskoja juttuja saanut nauraa itseni kipeeksi, arska jatkakoon!!!
Ei ole ainakaan lapset tai eläimet vaarassa, vaan vain kännykkä. mielestäni tuollaiset itselleen ja muille vaaralliset voisivat lopettaa kirjoittelun, kauhutarinoita löytyy tuolta vähentäjienkin puolella, ja ainakin minä menetän helposti yöunet kun vauvat on vaarassa. Puhumattakaan muun ikäisistä lapsista, nuo tarinat on sen verran kamalaa luettavaa ettei todellakaan ymmärrä miksi niitä täällä julkaistaan. hakekoon sitä apua sieltä mistä pitää, tuskin kauhutarinoitten kirjoittelu täällä auttaa ketään. (Halusin olla kerrankin tosikko).

Minusta tuntuu hyvin vahvasti, että arska ei ole todellinen. Jos noita määriä oikeasti ja noin usein vetää, ei voi tuottaa noin sujuvaa tekstiä. Lienee jonkin kirjoittajan sivupersoon tai sitten muuten vain mukavikseen sanaileva kaveri.
Mutta ei se mitään, saahan tänne kirjoitella ja arskahan ei käy kenenkään kanssa tukkanuottaa kuten eräs jäähypenkillä istuva. Tai kaksi. Taikka ne/se toistensa sivupersoona(t). :mrgreen:

Mulla on sellainen olo, että tämä palsta vetää puoleensa päihdeongelmaisten lisäksi myös jonkinlaisia yksinäisiä/onnettomia ihmisiä, jotka haluavat ikään kuin elää palstan kirjoittajien kanssa samankaltaisissa olotiloissa, vaikka heillä itsellään ei mitään sellaisia ongelmia olekaan. Saunan puolella on vuosien varrella epäilty joitain kirjoittajia feikeiksi. Jotkut haluavat ehkä esim. kommunikoida huumeidenkäyttäjien kanssa ja oppia puhumaan samaa kieltä heidän kanssaan. Elämän varjopuolissa ja elämän pieleen menossa on jotain romanttista. Ajatelkaa miten paljon esim. linnakundit kiinnostavat kaikenlaisia vähän yksinäisiä ihmisiä. Tässä on jotain samaa. Tuskaa ja tuhoutumista - se on rappioromantiikkaa.

Avasi silmät se tapa, millä esim. RC koetti esiintyä täällä ihan toisena henkilönä ja toisen taustatarinan kanssa kuin se “alkuperäinen” RC. Miksi joku tekee tuollaista? Kyllä minä muistan aikoja sitten etsineeni käsiini sen yhden viestin missä hän sanoi olleensa 1969 syntynyt. Jossain vaiheessa halusin nimittäin tietää minkä ikäisen henkilön kanssa olen tekemisissä ja kävin läpi vanhoja viestejä. Sitten asia ei ilmeisesti ollut olevinaankaan niin. No, mitä järkeä sitä sitten on vääntää sitä tai tätä asiaa semmoisen kirjoittajan kanssa? Ei mitään.

Ei kai mulla Arskasta mitään pahaa sanottavaa ole. Sinänsä tuntuu että tuo kirjoitustyyli ja nuo tarinat voivat olla ikään kuin jotakin oikeaa kirjoitustyötä. Joku koettaa kirjoittaa jotain Juoppohullun päiväkirjaa ja sitten jakelee niitä kirjoitustyön hedelmiä täällä testimielessä. Aloin miettiä omia tarinoitanikin, mitä olen tänne kirjoittanut. Ehkä nekin sitten lukevat jossain romaanissa jossain vaiheessa. :laughing:

Meikäläisen kokemukset taas tuskin kirjaan päätyvät, ovat kuitenkin pääosin melko positiivista luettavaa, eivätkä ihmiset halua lukea onnellisia kokemuksia kun omassa ei elämässä koko ajan aurinko paista :laughing:
Jos olisin aloittanut tänne kirjoittelun silloin kun vielä alkoholi oli elämäni pomo ja suunan määräjä, olisi teksti ollut huomattavasti synkempää ja varmaan herättänyt monissa myötätuntoa… :unamused:
Nyt on vaikea kertoa niistä pimeistä ajoista koska olo on lopettamisen jälkeen ollut helpottunut, onnellinen ja olen ollut elämääni luvattoman tyytyväinen tämän vuoden :smiley:

Arska jatkakoon kirjoitteluaan hyvillä mielin ja hän vain tietää mitä niillä hakee ja mitä niistä saa.
Ketään hän ei todellakaan loukkaa eikä pilkkaa, symppis tyyppi ja saa hymyn kasvoille( huolimatta ikävästä sisällöstä) omalla suhtautumisellaan alkoholin käyttöön.

Joo… on vain jännä näkökulma tuo, että kannattaa miettiä mitä sanoo tavallaan myös tulevaisuutta ajatellen. Tänne ne jutut tallentuvat ja vielä sadan vuoden päästä joku tutkija ruotii että mitäs se Lumilintu tarkoittikaan sillä tai tällä. Ja tosiaan, onhan tämä aivan kenelle tahansa avoin nettipalsta, kenen tahansa luettavissa. Kyllä täältä juttuja kirjailijalle löytyy.