Känni kerran viikossa.Nyt riitti!!

En jaksa enää.Krapulat ovat nytkyjään liian kovia,toipuminen vie useamman päivän.Ikämittari lähenee neljääkymppiä.Olen liian vanha tällaiseen.
En näköjään taas osaa juoda kohtuullisesti,on sellainen kausi,että överiksi menee.
Nyt riitti tällaiset sunnuntaipäivät!En halua tuhlata niitä enään krapulaan!

Ja niin kuin viime sunnuntaina päätin,kun oli paha olo…pah,sitä lupasta enää eilen pitänyt ja taas on samanlainen olu,kuin viime sunnuntaina!Olen tyhmä!

Nyt riittää!!

Eilinen työpäivä meni ahdistuksen valllassa “Olen pilannut aivoni,maksani,haimani,taatusti.Olen alkoholisti ja pilaan oman ja läheisteni elämän”.Tätä rataa kulkee ajatukset.Tämä aamu parempi,mutta ei hyvä.Perjantaita kohden mieliala nousee,olen kuin Pablovin koirat,ehdollistunut.Tämän viikonlopun olen tosin töissä,joten mielihalu ei nouse,tiedän sen,en juo jos on töihinmeno.Seuraava viikonloppu onkin toinen juttu…
Haluaisin olla ainakin 3-6kk täysin juomatta,jotta aivoni toipuisivat ehdollistumisestaan.Pelkään vain,etten onnistu,pelkään todella.
Tilasin kirjan “elämää raittiina”.
Olen taipuvainen pakkoajatuksiin,pakko-oireinen mielialahäiriö.Mielialalääkkeeni juuri vaihdettiin,koska kärsin myös kroonisista kivuista.Nyt vain pakkoajatukset nousevat taas pintaan,se ei helpota tilannetta yhtään.Alkoholi sammuttaa ne kivasti.Tosin seuraavana päivänä,ne ovat kahta kovemmat.
Yritän myös pudottaa painoa,mutta viikonloput usein torpeedoivat sitäkin.

3-6kk siinä minulle tavoite,ainakin näin aluksi.Siitä oliskin sitten hyvä jatkaa (selvin päin).

Hermostuttaa,pakkoajatukset taas vaivaavat,ei niin pahasti kuin joskus,mutta silti.Johtunee uudesta lääkkeestä.Niitä on nyt mennyt laatikko eli 28päivää,erittäin pienellä annoksella.En uskalla vielä nostaa,tiedän ja tiesin,että alun oireet olisivat pahat.Koitan vielä syödä toisen laatikon ja jos sitten ei helpota,lääke ei ilmeisesti sovi minulle.
Sinänsä se olisi sääli,koska nämä auttaisivat kipuun,eivätkä lihota toisin kuin vanha lääkitys,joka kylläkin auttoi pakkoiluun.Toisaalta taas nämä uudet ovat kalliimpia.

Kaljatta ja viinittä nyt sitten otetaan vastaan näitä tuntemuksia,tietoisena että huikka helpottaisi oloa hetkeksi,mutta ei sen kauempaa.
Mulla on paljon pakonomaista diagnosoimista ja pyöritän ja pyöritän asiaa päässäni.Milloin on ms-tauti,milloin syöpä,toisinaan bipolaarihäiriö ja toisinaan…no,vaikka mitä.
Lapsen pelkäsin vuosia,että olen raskaana ja sen jälkeen,että minulla on aids.

Nyt on sitten alkoholistivaihe ja jep,käytän liikaa.Pakonomisesti ajattelen,että aivoni ovat jo surkastuneet,maksa vetelee viimeisiään ja haima valittaa.Koko ajan “testaan”,että ajattelenhan viinaa,ajattelenhan.Sinänsä tämä tuo myös realitettia sille,miten paljon olen kännipäissäni törppöillyt,miten ehdollistunut olen viiniin viikonloppuna.Toisaalta huomaan tähän myös sekoittuvan pakkoajatuksia ja tunnistan ne (hyvä niin).Ja tosiasia on se,että en,kausittain, osaa rajoittaa kertamääriä juomisessa.

Näillä jatketaan etiäpäin,nyt viikonlopuksi sorvin ääreen.

Tänä lauantaiaamuna ei pitänyt olla pää kipeä ja huono olo,toisin kävi.Pää on hirveän kipeä,veto poissa ja henki jotenkin ahtaalla,taidan olla tulossa kipeäksi.Kuumetta ei ainakaan vielä ole,joten töihin käy tieni.Perheessä on ollut kyllä kovaa kuumetautia,joten mahdollisuus sairastua on suuri.
Jotenkin tuli ironinen olo,kun herätessäni havaitsin ensimmäisenä päänsäryn :mrgreen:

Tuli juotua liikaa…pepsi maxia.Vapisuttaa,oksettaa,maailma turhan kirkas,levoton olo,päätä särkee.Ei ole eka kerta,olen jotenkin “koukussa” siihen(kin).Hirvittävä himo iskee välillä ja on pakko saada pepsi maxia ja sitten juon liikaa (jos osta pikkupullon sijaan 2x1,5l).
Mikähän siinä on?En juo muita limukoita tai mehuja,enkä käytä pepsi maxia lantrinkina,olen viinittelijä (eli ei liity ryypiskelyyn).Olen pitkään,tarkoituksella,ilman ja kausittain taas juon liikaa,kun annan itselleni luvan ostaa.

Pitää taas “vierottaa” itseni tästä(kin) tavasta,ennenkuin alan saamaan paniikkikohtauksia,sellaistakin on meinaan tapahtunut,kun olen muutaman päivän vetänyt pari litraa pepsimaxia/vrk,olen melko kofeiiniherkkä.

Milläs liian kofeiinin elimistössä saisi kumottua…no,alkoholilla.Mutta nyt kärsin tämän olotilan,pitikö ruveta tinttaamaan kolaa :mrgreen:

Miksi en addiktoidu kraanaveteen.

Täytyyhän tästäkin kirjoittaa.
Tänä aamuna olen onnellinen.Vedin juuri jalkaani farkut,jotka ostin viime syksynä liian pieninä (halvalla kun sai) ja jotka talven mittaan vain pienenivät lisää.Nyt ne on jalassa!

Juopon lisäksi olen syöppö (ja pepsimax-addikti),olen oikeastaan aika fakkiintuva/addiktoituva tyyppi,ihma etten polta tupakkaa.
Olen joka tavalla tunne syöppö,sitä tehdään iloon,suruun,tylsyyteen…ihan sama.Sama pätee tavallaan juomiseen,mutta sitä rajoittaa työ yms. syöpöttelystä ei tule fyysistä krapulaa,henkinen kylläkin.
Olin jo luovuttanut ja päättänyt,etten enää koskaan laihduta,koska se ei onnistu.
Jokin jäi kuitenkin muhimaan ilmeisesti, koska eräs päivä rupesin vaan laskemaan kaloreita.
Koskaan ennen en ole ollut näin rauhallinen painonpudotuksen suhteen,tällä tarkoitan sitä,etten mieti sitä jäljellä olevaa matkaa,jota on vielä paljon,vaan laihdutan juuri tässä hetkessä.Juuri nyt kevennän.

Pohdin juoppouden ja syöppöyden yhtäläisyyksiä,niitä on paljon.Ehkä saan rauhan myös juomisen suhteen.Juuri nyt en juo.

Osa ihmisistä on todella helposti addiktoituvia, limsaan,alkoholiin,ruokaan,tupakkaa,johon käytöstapaan jne…

itsekin kuulun siihen porukkaan ja onneksi olen sen huomannut jo aikaa sitten…tällä hetkellä addiktiona liikunta (ja laihdutus järjellä) joka tuli enemmissä määrin kuvioon kun lakkasin juomasta… :slight_smile:
kummasti potkii olemaan juomatta kun kiloja on tippunut 12 :wink:

tsemppiä!

Kiitos,Nicky!
Minulla pudotettuja kiloja 6 ja tälläkin viikolla näyttäis olevan tulossa hyvä tulos.Kyllä tämä vaan kannustaa sylkemään lasiin!
Tosin olen yhä edelleen kipeä,joten eipä paljon tissuttelu muutoinkaan houkuta.Ei siis tule taaskaan ns. normaaliviikonloppua,jollloin normaalisti yhtenä päivänä joisin.
Paitsi pepsi maxia.Ostin taas 2x1,5l eilen,toinen juotu.Tämän pullon jälkeen pidän tauon tai viimeistään sitten,kun olen terve :mrgreen:

Minä muuten aloitin kanssa colan lipittämisen kun aloin vähentään ja lopulta lopettaan juomista… :slight_smile:
mutta nyt en enää tarvitse sitäkään, juon sen sijaan vichyä… suosittelen :slight_smile:

jos haluaa flunssasta parantua niin suosittelen tosi isoa c-vitamiini annosta, n. 6000 mg kerralla tai kahdessa osassa. itsellä lähti flunssa päivässä tuolla keinolla :wink:

Taas mennään viikoloppua selvinpäin,eikä tunnu edes hankalalta.

hyvä :smiley: