Kannattaako ottaa laina luottokorttivelan maksuun? Kokemuksi

Luotolla 2000e velkaa, ne menneet pelaamiseen. :confused: Aikomukseni ei ole enää pelata, mietin olisiko luotto järkevä lyhentää opintolainalla?

Kai osaat itse laskea laina vs luottokortti korot ja kulut?
Huomioithan että se että luottokortilla on varaa, voi helposti aiheuttaa pelaamisen ja hups sulla on lainaa ja luottokorttivelkaa…

Todennäköisesti säästäisit tuolla tavoin tehdyllä luottokorttivelan maksulla mutta suosittelen todella että suljet mahdollisuuden saada rahaa sen jälkeen luottokortilla. Niin moni on lähtenyt tuskissaan ja vielä pelihimoissaan “hoitamaan pelivelkoja” ja ovat saaneetkiin ne paremmalle tolalle pankkien kautta mutta samalla on jäänyt samat luottotilit, vippipaikat sulkematta ja kas kummaa kohta on kaksinkertainen määrä velkaa!
Pelihimoissaan ei kannata lähteä velkoja paremmaksi hoitamaan sen aika on kun on todella tehnyt pitävän päätöksen kaikkien rahapelien lopettamisesta.

Oma aivan viime aikainen kokemukseni on se, että luottokortilla tulee herkästi vingutettua sitten, kun “varaa” taas on. Olen itse viimeisen kahden kuukauden aikana järjestellyt lainoilla luottokortteja nollille, lähinnä siksi, että yhden lainan maksaminen on tuntunut helpommalta kuin arjessa tuntuva jouston puute. Lopputulema on kuitenkin ollut se, että olen alkanut talletella kortilla vähän ajan kuluttua. Nyt lyhennän sekä lainaa että luottokorttivelkaa - toivottavasti kuitenkin enää korttivelkaa kartuttamatta. Tsemppiä sulle! Kerro, millaiseen ratkaisuun päädyit.