Kannabista, mutta ei "mässyjä" enään?

Tämä nyt saattaa olla aika turha aihe, mutta kysynpä nyt mielipidettä kuitenkin täältä.

Eli minulta on hävinnyt “mässyt” täysin nolliin kannabista käyttäessäni, ennen ne olivat todella voimakkaat. Ja montaa laatua ollaan poltettu, eri kukkalaatuja ja hyviä laattalaatuja. Tämä ~mystinen~ ilmiö tapahtui noin 2kk sitten ja sen kuin jatkuu. Mie hemmetti haluan “mässyt” takas, se oli kivaa :laughing: Tosin “mässyissä” söin aina kuitenkin terveellisesti. Erilaiset hedelmät maistuivat helvetin hyviltä.

Eli kysymykseni kuuluu mistä tämä voisi johtua ja onko kukaan kokenut samaa?

no itsellä on kanssa samallaista kun polttelu päivittäinen pilvessä oleminen on jatkunut
yli kuukauden niin mässy himot katoa itsellä melkeen nolliin ja lopuksi katoaa ruokahalu melkeen kokonaan…
mutta se vaatii sen että polttaa melkeen aamusta iltaan…
eli pidä muutama viikko taukoa niin uskon mässyjen palaavan. :unamused:
mut elä aloita heti överi paukuilla sillä kuukauden tauko laskee itellä ainakin kukka tolea tosi kovasti… :smiley:

Eli vastaus ilmiölle on kenties kannabistoleranssin nousu. Voi pitää paikkansa mitä ilmeisemminkin.
Mut mie oon vaan satunnainen pössypää, mutta olen kuitenkin mitä ilmeisemmin ihminen, jolle kehittyy herkästi toleranssit kannabikseen.

Mitä tarkoittaa m-d? Mutta juu ketiapiinia olen yrittänyt välttää. Hieman olen kuitenkin käyttänyt sitä uniongelmiin. Mielenterveysongelmista minulla on todettu vain vakava yleistynyt ahdistuneisuushäiriö.
Ja vakava alkoholismi tietenkin (1v 5kk kuitenkin alkotta). Painoni laski 20kiloa. Alkoholissa kun on niin pirusti energiaa. Syön muutenkin terveellisesti nykyään.

Ehkäpä ketiapiinilla saattaa olla jotain vaikutusta tähän ilmiöön. Tosin ketiapiini nostaa yleensä ruokahaluani. Mutta kai se voi jossain tapauksissa kumota kannabiksen “mässytkin”, joillakin yksilöillä. Tosin en koskaan ole ottanut ketiapiinia ennen kuin olen poltellut, eikä ketiapiinia tarvita uniongelmiin sinä iltana kun polttelee tietenkään.

Ainahan ne jonkinmoiset mässyt tulee jos oikeen stydiä kukintoa hiisailee, tosin jos se on päivittäistä
niin sit se menee lähestulkoon niin että jos yht’äkkiä pilveä ei ole, ei maistu ruokakaan, vaikka olisi nälkä.
jää vaan ikävästi pyörimään suuhun. näin olen asiaa tarkastellut, pilvisessä päässäni. mutta kyllä ne mässyt
oli silti “ennenvanhaan” ihan toisenlaisia. jääkaappi tyhjeni hetkessä ja porukat ihmetteli mihin kaikki
ruuat suurinpiiretein hävii. voi siis olla, että toleranssit voi vaikuttaa siihenkin tuleeko mässyjä vaiko ei.
muistaakseni THC laskee verensokeria, jonka takia tuo hirmuinen nälänolon tunne jatkuvasti… itse syön
mässyissä usein hedelmiä, terveellistä ja lisäksi vielä terveellistä. :bulb:

Onko tosiaan näin, että “mässyt” kannabiksen vaikutuksen alaisena tulevat siksi, että verensokeri laskee thc:en vaikutuksesta? Jos tämä pitää paikkansa, niin minulle aivan uusi tieto.

Juu, ei ole todettu minulla olevan maanis-depressiivistä mielialahäiriötä. Jota nykyään kaksisuuntaiseksi mielialahäiriöksi kutsutaan. Epäilyjä kyllä on ollut parilla lekurilla. Mutta en tunne itseäni masentuneeksi, enkä ole kokenut mitään manian tapaisia oireita koskaan. Ainoastaan ahdistus ja sen myötä tuleva unettomuus on riesanani.

Pääsin tosin psykiatrian poliklinikan kautta terapiajonoon. Josko keskustelusta olisi hyötyä, ahdistuksen syyn löytymiseen ja sitä kautta voisi sitä yrittää taltuttaa ilman substansseja.
Ahdistukseeni auttavat parhaiten: bentsot, tramadoli, kodeiini, thc, terveellinen ruokavalio ja salilla käynti. Mitään muita päihteitä en kaipaa tai edes ajattele testaavani.
Olisi kiva jos voisin olla lääkkeetön ja minua ei ahdistaisi.

Ps. Itse en ole koskaan tuntenut varsinaista heikotusta pajauteltuani. Lähinnä jonkinlaista “ylirelaksaatiota”, joka sekin tuntuu hyvältä. Ei koskaan ole pyörryttänyt, en myöskään ole kokenut koskaan mitään negatiivista thc:eestä. Tottakai välillä vahvat kukkalajikkeet pamahtavat kaaliin aika kovalla tehokkuudella kun isosta bongista vetelee. Mutta ei minun siihen ole koskaan sokeria tarvinnut ottaa, ennemminkin minulle tulee kauhea jano.

Pss. Jos kannabis olisi dekriminalisoitu maassamme, niin en usko, että polttelisin nykytilannetta kovinkaan paljon enemmän, vaikka kukkaa olisi jatkuvasti lääkekaapissani. Tosin käyttäisin tässä tilanteessa kannabista paljon enemmän oraalisesti nautittuna, kannabisvoin muodossa. Vaikuttaa pidempään ja vaikutusprofiili miellyttää niin paljon, että voittaa polttamalla saadun olotilan, kunhan annos on isohko. Ei ole minun juttuni hiisailla 24/7. Passivoittaa aivan liikaa. Yöks!

Mulla on myös tää ongelma et ei oo mässyjä. Se voi liittyä siihen et pelkää itse alitajuntaisesti lihovansa tai sit on muutaman kerran ahminu itsensä niin ähkyks että se ei enää vain kiinnosta. Olis mielenkiintoinen teoria jos olettais et joillakin ihmisillä ganja turruttais nälkäkeskusta. Mä nimittäin kans syön terveellisesti. Olen tykän syödä just kaikkia ite tehtyi ruokia ja jotain hedelmä-rahkajuomia aiemmin; mässyihi kuivattui hedelmiä tai viinirypäleit yms ennemmin ku sipsei. Mut mä olen ite huomannu et mun on selvänäkin vaikea vetää ruokaa naamaan; ruoka ei mulle vain maistu jos masentaa tai kuten tässä tapauksessa elämäntilanne vaihtuu… :unamused: Eli tuo että sulle ei tuu mässyt voi johtua jostain aikasemmasta “tärkeämmästä asiasta aikoinaan” jos esim. ennen laihuttan eikä käyttän rasvaa, ni alitajuntaisest pelkäisi sitä enemmän ku että mässäilis mitään… Mä yhes vaihees siivosin jne.

Mul voi tosin olla taipumusta m-d:seen. Ei ole laskettu pois. AIka huolestuttavaa et mä oon toista yötä pystys ilman piristeitä (kahvi 3 kuppia/pv ja adhd-lääkkeet kuten yleensäkin); bubre-annosta olen just pudottanu joten siitä ei voi olla kyse. Pitäis huomenna mennä pysäkille klo. 7,45. Pelottaa ehkä et jaksanko herätä jos olen 1½vrk ollut pystyssä?!? Sori offia, mä ruokin marsut, pesen hampaat ja lähen tipauttaa itteni vaik Halcionil ja oon huomisen pois koulust… Huomen ei oo ku 3h mut kaks seuraavaa päivää on 8h+matkat… Kyllä vituttaa että ei oo edes aiemmin käyny mielessä ettei enää voi valvoa ku koulua… Voi tietyst vaikuttaa kurkkukipu, nuha ja et avopuolisto parii kuukautee töiden takia himassa… Joo, mä lähen nyt koisaa ja oon huomennakin flunssassa; sori offia… Mun päällä voi flipata vaik ois valvonu alle 2vrk ihan selvänä, nim. pari kertaa erittäin lähellä hermo-romahdusta, joten ei pidä riskeerata…

Se olis kyllä minunkin mielestäni kiinnostava teoria jos budi turruttais nälkäkeskusta. Mutta kai se voi joillakin ihmisillä olla näin. Eihän kannabinoideista vielä kaikkea tiedetä lähellekään, kun tutkimuksia ei ole tehty vielä tarpeeksi.

Muistaakseni malibu olet jossain kertonut, että thc saa näkyä seulassa jos on korvaushoidossa. Ilmeisestikkään siis kannabista ei pidetä enään niin kauheen vaarallisena, vai mistä tämä johtuu? Osaatko kertoa?
Onhan se kuitenkin määritelty maassamme laittomaksi huumausaineeksi. Jotenkin tuntuu hassulta, että korvaushoidossa saa pajautella mielensä mukaan. Vaikka korvaushoidon säännöistä ja tavoista, en pahemmin tiedäkkään.

Itse toipuvana alkoholistina minulta alettiin ottamaan seuloja A-klinikalla, yhdessä vaiheessa. Joku yli puolivuotta sitten. Sanoin päihdelääkärilleni ihan suoraan, että thc saattaa aivan hyvin näkyä välillä. (ei tosin koskaan näkynyt, kun seulat osuivat semmosiin kohtiin, etten ollut pahemmin poltellut). Päihdelääkärini oli kannabiksesta sitä mieltä, että se on ok, jos ei koe siittä olevan itselle haittaa, mutta ei todellakaan suositellut sitä, jo asemansa puolestakaan.

Kun muutaman vuoden oli sellanen 24/7 putki, mässyt katos, mutta 1 vuosi ilman, söin itseni sellaiseen kuntoon, että en patjalta ylös päässyt. Toleranssia.

Älkää polttako kannabista tai kasvaa karvoja kämmeniin ja selkäydin mänee. Tutkittua tietoa irti huumeksilta.

Vois mennä takas niille duuniin myymään irti-lehteä.

En osaa sanoa vaikuttaako ketiapiini noihin elimistön kannabinoidi-reseptorien toimintaan. Mutta kehitteillä on kyllä lääkkeitä jotka toimisivat niin, että salpaamalla tiettyjen kannabireseptorien toimintaa, ihmisen ruokahalu laskisi. Täällä artikkelissa myös todetaan, että endokannabinoidien (=elimistön itse tuottamien kannabinoidien) ruokahalua nostavaa vaikutusta ei vielä kunnolla tunneta. rohto.fi/doc/SLL422007-3880.pdf

Multa on mässyt olleet kateissa jo pitkän aikaa, vuosikaudet. Eikä ole toleranssista kyse, koska vielä kesään asti noin 1-2 kertaa kuukaudessa hiisasin, nyt kesällä vähän useammin mutta pieniä määriä kerrallaan. Vaikka muuten olisikin nälkä, niin pajoissa ei enää tee mieli syödä. Ärsyttävää, koska mässyt minunkin mielestäni olivat kivoja.

“maanis-depressiivisyys on bopolaaria tai kaksisuuntaista jotenkin kuvaavampi.
joku bipo jne. on ihan DG:n vähättelyä. ihan kuin koko rasittava oirehdinta koitettaisiin laittaa joksikin leikiksi tai martttojen kokoontumisajoiksi.”

:laughing:

Saispa sitä vielä jostain mässyt!

Ruoka ei ole maistunut minulle varmaan yli vuoteen. Ateriani on ollut 6 päivää viikosta seuraava:

Päivällinen McDonaldsista:

• Juustohampurilainen 1,00€
  • ChickenNuget 4 kpl 2,00€
  • Pieni limu 1,30€

Illallinen:

• 1/2 Lidlin pakastepizza 1,00€
  • 0,5l Rasvatonta maitoa 0,50€

Yhteensä vuorokaudessa rahaa syömiseen käytän siis 5,80€!

Onneksi viinasta saan energia ja sitä menee vuorokaudessa noin 15,00€ edestä :confused: Painoni on tänä kesänä pudonnut10 kg. Muuten painoni on alkoholin ansiosta pysynyt paikoillaan.

Arpa

^Häh!

Olen käsittänyt, että ihminen saa toimeentulotukeakin reilut 500€ kuukaudessa käteen. Lisäksi kuvittelin, että kohtuulliset asumiskulut korvataan tuon päälle. Siispä ihmiselle pitäisi jäädä ruokaan rahaa yli 16€/vrk, jos ei tee muita hankintoja. Mihin rahasi siis menevät, jos ruokaa et raaski ostaa? Huumeisiin? Se on sitten sinun valintasi :frowning: .

Arpa

SÄ käsitätkin kaiken just miten tahdot. Silti voit vetää oppareita vaik oot korvaukses. Ota selville fktat.- Ps. Google voi auttaa… Lisäks kandee katsoa vuokra-hinnat asunnoista yms. Kaikilla ei ole suhteita mut jos saa toimivan yrityksen pystyyn lukemalla eri aloja niin silloin ei palkata ketään suhteilla, ne kultamuna perseessä syntyneet eivät edes tajua mitään mitä työ on… Kellä menee ne sonikat et saa vaihdettua tekkeniin :smiley: :smiley: ihan saat jopa sen prkleen naloksinin pois, öööö… Mä vaihtaisin hiukan vahvempii oppareihi jos ajattelisin ku sä…Toisaalta, ei pelkoa vaikka täällä vois tod. vetää herskää tai kontteja bubren sijaan jäämättä kiinni :laughing:

Eipä ole itsellenikään tullut ganjasta mässyjä enää moneen vuoteen. Oikeastaan se menee niinpäin, että ollessani paukuissa, en pysty syömään lainkaan, ei mene alas, ajatuskin oksettaa :open_mouth:
Vettä, teetä ja mehua pystyn juomaan, mutta syöminen on aika vaivalloista ja väkisin saa tunkea kurkusta alas…

No huh huh. Tuolla menolla kehität itsellesi keripukin, osteoporoosin, metabolisen oireyhtymän, divertikuloosin, haimatulehduksen, maksakirroosin ja vaikka mitä hauskaa. Mainio esimerkki siitä, että ei ne huumeet välttämättä itsessään ole se pahin myrkky terveydelle vaan se elämäntapa siihen riippuen.

Ei mulle ole tullut mässyjä pitkään aikaan enää ganjasta…tekee vaan mieli polttaa lisää jos jotain…opiaateista taas tulee ihan samanlaiset mässyt kuin ganjasta alkuaikoina.

Itselle ei tule mässyjä opiaateista, ganjasta eikä bentsoista, ei oikeastaan mistään “hitaasta”. Pore sen sijaan laukaisee jonkinlaisen sisäisen onttouden ja tyhjyyden tunteen, josta seuraa pakonomaista syömistä :open_mouth: Ja joo, moni on kysynyt, mikä epäsikiö minä olen, mutta kyllä, pirimässyt ovat mulle tuttuja.