Kannabis: miten paljon on kohtuullista

jep… ^^ kärpäsestä saa tehtyä aika helposti härkäsen. vaik sitä kärpästä ei koskaan ois ollutkaan. =P

kyl meitsil vaan tule nitkukitkut jos en saa pajarii tai sit kuuluun vaan niihin 10% mitkä kitkuttaa pajarin loppumisen jälkeen. mut viikko tai kaks ku on ilman ni ei sitä ees melkee ajattele enää :slight_smile: nyt lätkää väsäämään marsmars------------> ja uusi hieno päivä voi alkaa…

Nuorempana oli ihan kauheeta kun tötsy loppu kesken eikä tullut uni, ei ruoka oikeen maistunu ja masensi. Nyt yli kymmenen vuoden käytännössä päivittäisen polttelun jälkeen ei ole mikään ongelma olla ilman (tosin opiaattikoukku on opettanut olemaan itkemättä pienistä, ja mun opiaattikoukun hankkiminen oli täysin tietoinen valinta aikoinaan, en vaan pystynyt painaa liipaisinta, enkä pysty vieläkään), eikä viimevuosina polttaminen ole ollut lähellekkään yhtä tiivistä kuin aikaisemmin.

Niin joo, ja sitä on tullut sen verran laiskaksi ettei sen perässä jaksa juosta, jos kaveri tulee oven taakse tuomaan niin mikäs siinä, mut et rupeis soittelee ja oikeesti metskaa sitä, ei ei.

No mä oon pistän aikasemmin jo paljo kommenttii omast käytöst, mut mul tuli vähä ku HIghfootil, et “kylläpä on taas enemmän järkee ku aiemmin”, mitä oon kirjottan.

Edellee blaadaan satunnaisest, mut nyt oon huoman et myös ganja voi mun kohdalla merkitä esim. 5 päivän polton jälkee retkahusta bubreen, koska yksinkertasesti kyllästyn ku vaikutus lievenee eikä muutenkaa oo kovin, öö, miten sen nyt sanois ;“järkevä”. Okei, menee jumii ja sit on hyvä vaik siivota ku ei osaa relata ikinä esim- leffan ääres, ellei oo hinkan koko kämppää puhtaaks. Mut nyt oon ehkä kk:den aikan yhet savut polttan, sitä ennen melkee päivittäin tarjottii puolentoist-parin vkon ajan; enkä tunne jääväni mistää paitsi vaik en oo polttan. Mut en polta enää useempaa päivää (iltaa) putkee koska se voi mul aiheuttaa halun kovempaa kamaa. Toisaalta jos pääsen kuntoutuksee, en polta enää koskaan; en vaa usko et pystyn pelkäs ganjas pysymää. Eikös se oo järkevin linja jos ei ota ees ganjaa, koska se voi mun kohal todellakin mennä portti-teorian puolelle :open_mouth: . Kuhan pohdiskelen, ku päiväkausii en oo ollu tääl… :laughing:

Eiku oonha mä 3 savut polttan. Yhet frendil ja säästin seuraavaan iltaan et pääsin kotii, et sai polttaa lasi-bonkurast, mikä on lähes ennenkuulumatonta mulle.

[size=80]Edit: Muokkasin pari lausetta ymmärrettävempään muotoon ku ei ihan kirjotettuna vaikuttan ymmärrettävält, vaik puhues näin oliskii… voisko enää vaikemmin taas kirjottaa :HUOH: :unamused: Kirjakieltä alan varmaa tästälähin käyttämää :smiling_imp:[/size]

Mulla efekti on ihan päinvastainen, samantien loppuu pirinhimo (kun nuo subu&bentso kuuluvat ruokavalioon muutenkin) kun on tötsyt polttanut. Monta kertaa on käynyt niinkin että kun olen kaverin luona odotellut että joku tuo porukalle piriä, niin siinä odotellessa joku kyhää paukut, poltan ne ja kun pirit saapuu rupean kyselemään josko joku muu haluaisi lunastaa mun pirisäkin. Joskus pilvessä rupeaa tekemään mieli (ylim) bentsoja, että saisi jonkunlaiset nuokut aikaiseksi, mutta tarjolla olevien bentsojen pitäisi olla sit melkein dc:itä tai xanoreita, muuten se pilvifiilis vaan latistuu (siis käy niin että bentsot rauhoittavat vain sen verran et vievät pilven pärinän pois).

Joskus käy jopa niin että kun on juuri polttanut paukut ja pitäis bupre-vedot vetää (koska on kipeänä), niin rupeaa piikittäminen etomaan ja vain vaivoin saan lyötyä pakon edessä (samalla ihmetellen miten tää voi olla muuten niin ihanaa).

Mulla ei kyllä savut hitaiden vetoa hiljennä, sen verta “hooked” olen.

Mutta alkoholin käyttöä savut vähentää paljon, mikä on mulle enemmän ku hyvä juttu. Monta kertaa on näet haima poksahellu, eikä nuo muutkaan elukat tuolla sisällä missään mahtikunnossa ole… :imp:

:unamused: Molemmat tilat tuttuja. Kun elin vielä kentällä, kannabis tylsistytti mut niin että kyllästyin siihen olotilaan, joten siinä osaan samaistuu Malibuun. Mutta jos on päässyt eroon kamasta, niin hiisaus voi anyway alentaa kynnystä retkahtaa…Se on vähän niin ja näin … :question: :exclamation:

^Jepulis aika kaks piippunen juttuhan toi aina on. Kun aine A ei enää päihdytä tarpeeks, Pitää ottaa
ainetta B, tai pahimmissa tapauksessa kaikkea sekasin… ja ollaan aaewan se8.

Mulle on turha alkaa jeesustelee siitä, etteikö kannabis vois toimia portti huumeena, kun sen olen kokenut.
Jossain määrin. Ja tiedän, et se päivittäinen kannabiksen polttelu tylsistyttää, jopa niin, et kyllästyy
siihen ‘high’ olotilaan.

Mä en tunne kannabiksen kohalla sanaa kohtuukäyttö, se on vähän niikö tupla tai kuitti.

Pakko pitää taukoa nyt budist ja läbyst ku pitää polttaa jotain gemmin paukkui et kolisee edes :confused:

Niimpä… ja ruokaaku maustat liikaa ni se ei enää maistukkaa hyvältä.
Kohtuus siinä maustamisessa, se on kaiken A&O!

Mä käytin englantiin muutettuani kannabista ensimmäiset kuusi vuotta päivittäin, kerran kaupungin vaihdon yhteydessä oli joku neljän kuukauden tauko, ja välillä joitain parin viikon taukoja kanssa. En huomannut muita haittavaikutuksia, kuin ettei oikein kiinnostanut tehdä mitään, työt tuli hoidettua kunnolla, mutta vapaa aika meni poltellessa ja kitaraa soitellessa. Nyt on uusi duuni, pitää olla aika skarppi ja nopea, niin lopetin ensin kokonaan, ja nyt joskus vapaapäivinä pottelen. Siitä saa paljon enemmän irti, kun ei hiisaa joka päivä.

Mut sit on taas tämä suuri luokka polttajia ketkä ei muuta vedä ku ganjaa (+ehkä vähän kaljaa), eikä sen pilven psykedeelisiä vaikutuksia saa millään “kovalla kamalla” boostailtua. Jos joka päivä vetää jotain pilveä vahvempaa niin silloin on mun mielestä aivan sama miten paljon sitä polttaa kun ne aivot huutaa apua muutenkin, jos nyt ei duuni/lapset tms pakota olemaan polttamatta.

Kyllähän se voi toimia, niinkuin mikä tahansa, jos luodaan oikeat olosuhteet. Mut en näe ganjassa mitään sellaista ominaisuutta mikä pakottaisi mut haluamaan hurjat määrät euforiaa ja unohdusta. Paitsi psykoosi (eli yleensä oma moka). Euforian hinkua siitä tuskin tulee mutta unohtaminen voi nousta aika keskeiseksi asiaksi elämässä jos siitä ei pääse yli.

Sama vika, aika pitkälti. Ainoa mikä estää mulla päivittäisen polton on rahatilanne (kaikki menee bupreen) ja laiskuus (…).

No nyt kun noin päin sen selitit niin ymmärrän kyl miten näin voi käydä. Ei mikään ihme et haulikoissa on kaksi piippua.

legalize it !

Mitenkäs tuo budi vaikuttaa masennuslääkkeiden kanssa? onko eroa esim SNRI ja SSRI lääkkeillä? Blokkaako vaikutusta vai saattaako jopa boostata, kun ainaki snri estää seretoniinin ja noradrenaliinin poispääsyn kehosta. entiädä onko tällä vaikutusta ganjan kanssa, mutta noin niinkuin tyhmällä päällä miettii niin voisi toimi ns boostaajana / olon pitkittäjänä ettei hyvänolonvaikutus lähtisi niin nopeasti?? vai ollaanko aevan hakoteillä? sen ainakin tiedän, että piri yms ei tee hyvää masareitten kanssa, tai ainakaan mao:n kanssa :question:

Myöskin omasta mielestäni kannabista kyllä voi hiisata varmaan kaiken kanssa. Tosin budista ja alkosta yhdessä, mulle tulee aivan järkyttävän paska olo.

Niinkuin dark magus sanoikin niin, juuri tramadoli+kannabis on niitä helppoja ja usein miellyttäviä komboja kannabiksen kanssa. Itselläni varsinkin erityisesti. Siis jos on tarvetta combottaa ylipäätään kannabista jonkun kanssa.

Mutta mikä on mielestäni kohtuullista kannabiksen käyttöä? En todellakaan osaa sanoa, ihmiset ovat niin erilaisia ja kannabis vaikuttaa aika yksilöllisesti.
Minulla kannabiksen käyttö on ainakin pysynyt hallinnassa. Ei hiisailla jokapäivä tai edes joka viikko, ja niinkuin edellisissä viesteissä on todettukkin, niin kannabiksen käytöstä menee “hohto” jos polttaa liikaa.

Vaikka pidänkin hurjasti kannabiksen vaikutuksista, niin kieltämättä minulla on yksi ongelma. Kun alan polttamaan esim. aamusta tai iltapäivästä, niin en osaa lopettaa. 5-7geetäkin hyvää tavaraa saattaa mennä illassa. Tulee hieman hintavaksikin. Jotenkin haen sitä maksimaalista “high” tilaa usein, vaikee selittää :slight_smile:

Se on aika yksilöllistä, että miten paljon kannabista on kohtuullista ja mikä ei. On paljon ihmisiä, jotka polttaa paukut päivittäin tai lähes päivittäin eikä se ole ongelma. On ihmissuhteet kunnossa, harrastuksia työpaikka jne…

Sitten on taas niitä, jotka polttaa aamusta iltaan eikä juuri muuta elämää ole. Aika kuluu lähinnä jumitellessa. Silloin on ongelma eikä käyttö ole kohtuullista.

Mutta toisaalta joillekin voi vähäisetkin määrät kannabista koitua ongelmaksi. Sellaisilla henkilöillä pienetkin määrät kannabista silloin tällöin saattaa aiheuttaa ahdistuskohtauksen tai jotain muuta ikävää.

Mitä omiin kokemuksiin tulee niin päivittäinen pössyttely aiheutti ongelmia ainakin sosiaalisissa suhteissa ja asioiden aikaansaamisessa. Kävin kyllä niihin aikoihin koulussa/töissä, hoidin raha-asiat ja muutkin välttämättömät velvollisuudet suhteellisen tunnollisesti. Mutta noin muuten olin kyllä aika passiivinen. En jaksanut juurikaan olla tekemisissä kenenkään kanssa ja asuntokin oli yhdessä vaiheessa aika kamalassa kunnossa, kun en jaksanut lopulta oikein enää siivotakaan.

Mutta ei kannabis noita ongelmia täysin aiheuttanut. Käytin tuolloin kannabiksen käytön lisäksi aika paljon erinäisiä opioideja sekä myös ADHD-lääkkeiden liikakäyttöä oli lähes päivittäin… :unamused:

Pari kertaa kuussa ja varmistaa että on good shit tavaraa viellä ni pääsee aina tosi hyviin oloihin :slight_smile:

Kitaristikaveri samassa bändissä yritti lopettaa, ei onnistunut - yritti vähentää, ei juuri onnistunut. Käyttö alkoi murrosiässä, määrät kasvaneet koko ajan.
Taon järkeä päähän - ei onnistu. Asiallisesti kerroin aluksi, sitten kun tuli repsahdus niin yhtäkkiä ei enää “halunnutkaan” lopettaa, sittemmin käyttänyt “hieman” voimakkaampia ilmauksia kuvaamaan koko kuviota - nyt tuntuu ainakin heränneen siihen minkälaista on olla tai työskennellä kannabista käyttävän kanssa.
Krooninen käyttäjä 8 vuotta, vaikutuksia; järki ei leikkaa, kireä, hidas, antaa omituisia käskyjä, pallo hukassa, infonvastaanottokyky ja kritiikin sulattaminen surkeat, omituisia mantroja joista pitää kiinni ja kuvittelee että kaikki muut ovat väärässä (etenkin polttamiseen liittyen tottakai), ja muuta mukavaa.
Suosittelen pysymään helvetin kaukana kyseisestä aineesta, jollei halua läheisilleen paskaa niskaan.