Kannabis ja "sähköiskut"

Elikäs tuossa maaliskuussa pajautin viimeksi ja silloin oli erittäin kova vitutus ollut jo monta päivää. Siis äärimmäinen päänhajoamisolo johon päätin hakea lievitystä kannabiksella. Nousuissa sydän alkoi hakkamaan tuhatta ja sataa kuten aina ennenkin, mutta noin puolen tunnin kuluttua polttamisesta aloin saamaan omituista, rytmikästä sähköiskumaista jomotusta ympäri kroppaa, kaulasta varpaisiin - tällaista en siis ikinä ennen ollut kokenut. Nuokuin sohvalla ja yritin kovasti hillitä niitä sähköiskuja, mutta tulivat aina takaisin erittäin voimakkaina ja jopa kivuliaina, jolloin oli pakko vääntäytyä kaksinkerroin. Meinasin jo, että täytyy soittaa ambulanssi, olo oli todella epämiellyttävä. Tiedättekö sen tunteen, kun säikähtää jotakin kovasti? Koko kroppaan leviää sellainen “jomottava” salamannopea aalto - tuntemukseni ovat samanlaisia, mutta usein rytmikkäitä.

Olen nyt sitten kärsinyt tähän päivään asti noista sähköiskutuntemuksista aivan selvinpäinkin, yleensä niitä tulee, kun oikein ahdistaa tai säikähtää jotakin. Ne ovat todella pelottavia ja usein iskevät juuri, kun olen pääsemässä uneen. Joskus tosin, kuten tänään, sähköiskuilu on jatkuvaa - toisaalta pystyn itse myös saamaan niitä säkäreitä jännittämällä kehoa tietyllä tavalla ja siten myös hallitsemaan niitä.

Varmaankin on järkevää mainita, että kärsin pakko-oireisesta häiriöstä (välillä erittäin vaikea) ja luultavasti myös paniikkihäiriöstä. Lekuri mainitsi keväällä, että mulla taitaa olla myös autonomisen hermoston yliaktiivisuustila. Kun viime maaliskuussa tämä ensimmäinen jomotuskohtaus tuli, olin kärsinyt myös pidemmän aikaa lievästä/kohtalaisesta ahdistuneisuudesta ja elämä meni muutenkin päin vittua. Siihen lisäksi myös se parin päivän kestänyt armoton vihaisuus, josta puhuin viestin alussa.

Onko koko juttu ollut vain sattuman kauppaa, vai voiko kannabis laukaista jotain tuollaista tällaisella neurootikolla? Nämä tuntemukset ovat siis tosi pelottavia ja tottakai sitä alituiseen miettii, onko jokin vakavakin sairaus. :imp:

Ja siis mun poltteluni on ollut todella satunnaista, muutaman kerran vuodessa.

Kannattaa hakeutua lääkärille. Onko sulle määrätty rauhoittavia? Jos on niin jeesaako ne sähköiskuihin?
Jos jeesaa niin voi olla jokin ihmeellinen paniikihäiriö muoto.

Onhan se mahdollista, mutta en oo koskaan kuullut moisesta. Ei kannata polttaa liikoja. Jotain Risolidia kannattaa kokeilla pyytää. Tai 2mg Diapamia. Myös joku Fluoksetiini (Fevarin) voi olla hyvä vaihtoehto pieninä annoksina…

On määrätty Opamox 15 mg, mutta ei auta sähköiskuihin - ainoastaan hillitsee ahdistusta. Mutta toisaalta ahdistuksen helpottaminen helpottaa myös sähköiskuja. :astonished: Sen takia aloin ihmettelemäänkin näiden sähkäreiden syytä, kun eivät kerran ole sittenkään paniikkiin sidonnaisia.

Lekurille olen kerran päivystyksessä maininnut näistä sähkäreistä ja hän oli sitä mieltä, että paniikkihäiriöön liittyy. En kuitenkaan ole koskaan kertonut millekään lääkärille, missä yhteydessä nämä säkärit saivat alkunsa… Varmaankin täytyy lähteä neurologille :frowning:

Et oo sit huomannu mitään yhteyttä noiden moksien ja sähäreiden välillä? Mä ku lopetin santtui ja pamei ni sain sellasia “sähäreitä” tuntuen sydämestä päähän, välillä melkein koko kropassa. Nuo siis viekkareita ja lekuri sanoi et niit voi saada myös bentsoista eikä ainoastaan masis-troppien lopetuksest… Ajattelin vaa kysyä ku kukaa muu ei oo kysyny… Neurologisilta vaivoiltahan nuo kuulostavat joten toivottavast oot jo varannu ajan ku sinne menee kiireisenä tapauksenakin (mul itelläni oli taju lähten & useita kymmeniä kertoja tipahtan suorilt jaloilta & ei saanu henkeä) ajan saaminen voi kestää. Yks kaveri jolla lanssi tuli ku kohtaus oli vielä päällä (mul ei ollut), otettiin sisään sairaalaan ja pidettii sen 3pv et sai käyrät otettua joten jos ei tajuttomuus-kohtauksia ole ni vois uskoa et se viikko ainakin menee nyky-sairaanhoidon resurreilla… :frowning: Mut kerro sit miten kävi ja tsemppiä!

Nyt kaksi paivaa ilman Demiksia ja armottomia sahkoiskuja…