KANNABIS JA MIELENTERVEYSONGELMANI !

Luulen, ettei kannabis sovi mulle nimittäi mul on ollu psyykeongelmii ja ku polttelen, alkaa ahdistaa eri asiat ja jalois häiritsevää tunnottomuutta. Samoi kuumottelen aika häiritsevän vitusti nykyää. En tiiä mitäo tapahtunu mut näi just nykyää. Sit seulatki tulossa, vähä päälle 2vko sit hiisannu viimeks, ei kait näy mitää(, muute kuolen huh!).
Nii sitä vaa et sit ku koittas elää terveellisesti suht sillai, lopetin tupakanki tai no eile sorruin kyl mutta nii. Ni järjel aateltun savu ois ainut sillai josta ei välttämät ois terveydelle haittaa. Vaik järki sanooki et ehk ei kantsis ottaa riskii mut, mä kelasin et jos voisin tehä jotai kuten hoitaa elämä kondiksee muute ni ei ehk tuliskaa ahistuksii. Onko neuvoi miten välttää se ahistus?
Ja haluun päästä eroo bentsoist, pirist sun muust epäterveellisest PASKAST mut kaikest en haluis luopuu ja melko väkisinki oon valinnu pilven. Ja tiiän et vastaukseks tulee tähä ettei savu sovi mulle, mut…, mikä sopii, pirikö? Sillon ei ahista ja tuntuu et puuttuva osa mua o vihdoi tässä ja nyt jne. ;/

Kiitos että sain avautua, tätä oon miettiny vitusti ja vaikuttaa mun elämää PALJON.

Eipä ne savutkaan ihan kaikille sovi. Yksi kaveri hiisas huolella 1.5 v. Alle vuodessa se muuttu sellaseks, että siltä meni puhekyky savuissa ja sit se alko nähä piilotettui mikrofonei ja kameroit jokapaikas ja se epäili et sitä seurataan. Lopulta se sit kaahas tahallaan moottoritieltä ulos ja kitu pimeessä lääkärin mukaan noin 4-5 tuntia, enenku heitti veivinsä.

Mut sähän tiesit jo etukäteen mitä kommenttia tulee, eli taidat ite tietää, ettei savut sovi.

Ei mun käsittääkseni pitäis näkyä seuloissa enää mut se lähtee mun mielestä aika hyvin rasvasella ruoalla pois elimistöstä,korjatkoo joku jos olen väärässä? Joskus ku olin katkolla niin mulla häipy 2:ssa päivässä.

Hui junkie =O=O ! kylhä noit aina kuulee mut arvostan kannabis nii palj emmä tiiä, syy ihmises ei siin ,must. esim mä ite ny tyhmä ku leikin asial vaik seo tehny mul selväks ettei kantsis. Alkoholiko mun juttu…
Eikä päihteettömyyskää, sillon oli elämänlaatu palj paskempaa ,sano mu ystäväki ton. Lefa kyl sopii mul mut en jaksa itte tehdä mitää polttelen sitä mitä etee sattuu O.o suoraa sanottun ne mitkä etuovelle kannetaa haha ! Aina jos mainittee ahistukse ni sit seo suora EI . Onha se piilevä ahistus kumminki? Mitä sil vois tehä ettei olis ees piilevää elämäs . sitä mä täs pohdiskelen. Ehk savu ei sovi mul koska mietin muutenki iha liikaa sit vast rupeenki miettii ja liia realistisesti tavallaa ja iha yliajatteluu huhuuh. MUT MIKÄ SIT ? on päivän kysymys.

Ja karmalle kiitos , kyllämä luotan ettei siel mittää näy =)

totta ja muitaki ongelmii poistais ,emmä tajuu MIKS ne haluu pitää tän näin aika perusmielipiteet mullaki alkoholi pois savu lailliseks mut aina ei mee nallekarkit tasan tässä elämässä

piri on mulle vaa liikaa vaikka ihan ykkönen ja rakkaus mutta siitä oon liikaa nähny en haluu muuttuu samallaiseks ku eräät… mieluummi budipää koska sillon voi elää ehkä viel ihan normielämää eikä se oo niin tuomittavaa ja jos SILLON ku pajauttelen ni ahistaa ,mitä se sit pirilaskuis on, erilaist mut savuis sentää tajuun et ei tää oo totta jollain tasolla

ei pitäs mainita poliiseja, kuumottelen nytki jokast sanaa

Ei kannata polttaa jos ahdistaa. Jotkut pystyy hatseissa kelaamaan itsensä ulos siitä ahdistuksesta, mutta se on sellaista nuorallatanssimista - ehkä onnistuu, tai sit alkaa ahdistaa vaan entistä enemmän. Lopetin itse aikoinani yli vuodeksi hiisailun tuosta syystä, eikä se ole juuri maistunut sen jälkeenkään. Ei oo mun juttu. Kummasti ne ahdistuksetkin lieveni (jos ei kokonaan hävinneet) muutaman kuukauden selvinpäin olon jälkeen…

Jännä juttu, mulla hamppu on täydellinen lääke kaikenlaiseen ahdistukseen.

Oispa mulki , salee tullu traumoi ku ihmisjoukos hiisattu ja omaan paniikkihäiriön , tai ainaki ollu

siis keskell’ kaupunkii ja sit savuis lähetty liikkuu ni hui

Tuli tästä tarinastasi mieleen eräs elävä esimerkki parin päivän takaa. Tarjosin kaverille savua, samaa laatua kuin mitä ollaan kaverin kanssa hiisattu jo monituiset kerrat aika reippaitakin määriä. Itse poltin suurimman osan joposta, hän vain muutaman imaisun. Noin puolen tunnin päästä viittoi minut mukaansa eteiseen (olimme yhteisen ystävän luona kylässä, paikalla myös muita ihmisiä) ja sanoi että iski ihan hillittömän lujaa ja että olo oli todella sekava ja epämiellyttävä. Luuli mm. olevansa viidessä paikassa yhtä aikaa eikä saanut keskityttyä oikein mihinkään mitä tässä maailmassa tapahtui. Eipä tuosta suurempaa kohtausta syntynyt, ehkä 30-45 min seistiin porstuassa ja juttelin mukavia, tarjoilin vettä ja vakuutin että pian se ohi menee ja ettei siitä mitään pysyvää tule. Syytä emme tuolle ahdistukselle keksineet, itse nautitun pajan lisäksi, koska setit ja settingit olivat samat kuin lukuisissa muissa iltamissa, eikä käytetty määräkään ollut suuren suuri.

Yhdyn edellisiin kirjoittajiin siinä, että kannabis ei todellakaan sovi kaikille, eikä ainakaan kaikissa tilanteissa, enkä ihmettelisi vaikka kertomallasi paniikkihäiriöllä olisi negatiivinen vaikutus kannabiksen toimintaan. Laillistamisella voisi olla oireita vähentävä vaikutus, mutta kärsitään nyt kun asian laita on mikä on. :sunglasses:

Hyi, ahdisti ajatellaki tuota. Seo nii paljo omast päänupist kii. Kaikki, miten kokee asiat. Mut niit ajattelutapoi voi mun tietääksee muuttaa, siispä yritän sitä nyt. En jaksa selittää kunnol mitä haen takaa mut jjoo…

Ja sinä toimit hienosti : ) Ystävä hädässä tunnetaan. Ahdistuneena kaipaa just sitä et joku rauhottaa. Sanoo et kaikki on hyvin. Mul alkaa ahdistaa koska TUNNEN harhoja. Tiedän kyllä mistä se johtuu… Fyysinen sairaus jota en jaksa hoitaa, vaivaa. Tunnen siinä kohtaa epämiellyttäviä tunteita. Eli ehkä se pajari vaan haluaa kertoa mulle, et hoida se. Ja jotenki, mun elämänlaatu kuitenki muuttunu paremmaks ja mun mielest se on savun ansioo… Ja tietenki itteni ja omien ajatuksieni. Siks nii ristiriitast. Mut en kestäis kattoo totuutta nii silmiin. Ku se pakottaa… Pienistä asioista se ahdistus voi lähtee, fiilikset suurentuu jotenki. Ja sit ku alust lähtie jo pelkää et ei kai se tuu ei kai se tuu , se ahdistus nimittäi . <Toivon et nää mun ajatukset auttais myös muita, jotka ei oo tähä pisteesee asti viel ehtiny kelailla. Mut toivottavasti en vie väärään suuntaan.

itellä ei kyl ala ahdistaa savuissa, päin vastoin :smiley: parikertaa on pahentunut ku pelzii on hiisannu mutta silloin ei kyl tee enää lisää mieli poltella, ja jos ahdistaa nii pami naamaan nii johan helpottaa.

Se riippuu niin siitä mistä roikkuu, ite hajotin pääni aikanaan ihan lahjakkaasti ahkeralla hiisamisella ja tattien kiskomisella, niin että elin n. 6kk:ta non-stop paniikkihäiriö oloissa. Ainoo mikä esti tekemästä itsaria oli pelko siitä että se olo vaan jatkuis kun ruumis kuolee ja sit oon siin ikuisesti…Anyway, niinä kuutenä kuukautena en voinu juoda edes yhtä kaljaa ilman, että ahistus ois kasvanu potenssiin 10 ja laatta lentäny joka aukosta ja kestikin jonku 1.5 vuotta ennenkuin aloin palailla ihmisten ilmoille pääni sisältä. Nykyään voin taas dokata ja hiisailla kohtuullisen normaalisti, joskus pilvi laukaisee paniikkihäiriön ja saan puristella munia pari tuntia ennenkuin saan itteni järjestykseen, samoin kovan kännin kiskominen (sii ei mitään filmi poikki kännejä, vaan koko kela roskiin ja teatteri tuleen-kännit) aiheuttaa krapulassa NIIN hirveän pelkohelvetin, ettei mitään järkeä. Mutta pointtina tässä nyt on se, että ikinä ei voi kaikkea ahdistusta elämästä poistaa ja pidänkin omaa kokemustani hyvänä näin jälkeenpäin, se pelkohelvetti sai mut pysähtymään, miettimään haluanko olla sellainen kuin olin ja luultavasti pelasti henkeni. Nykyään osaan kontrolloida käyttöäni ja ymmärrän paremmin motiivejani ja aineita. Tietyissä elämäntilanteissa hallusinogeeneillä on taipumus/kyky saattaa ihmisä oivalluksiin ja muutoksiin…Siinä on vaan juju, sillä hetkellä kun elää siinä helvetissä jonka “ne on aiheuttanut” pelkää vain tuhonneensa psyykensä korjaamattomaan kuntoon, mutta kun sitten kestää sen ja saa muutaman vuoden siihen väliä ja on miettinyt niitä asioita niin perspektiivi aukeaa ja tajuaa itsestään helvetin monia asioita. Itse olen kiitollinen vaikka hintana sainkin paniikkihäiriön ja muuta mukavaa…Ilman sitä stoppia olisin vaan jatkanut ja olisin joko vankilassa, haudassa tai suljetulla. Ei muuta ku tsemppiä ja pysyttele vaan kuivilla jonkun aikaa, kyl se siitä, MIKÄÄN ei oo lopullista, kaikki on ohimenevää, hyvät ja pahat :smiley:

Oikeaan suuntaan ajateltu mielestäni. Jos on sotkenut elämänsä jotenkin, pilvessä ne pahat asiat näkee armottoman selkeästi. Monet maton alle lakaistut asiat voivat tulla esiin. Se synnyttää ahdistusta. Tässä on kuitenkin se hyvä puoli, että silloin ne asiat tulevat selkeämmin ja rehellisemmin myös oman itsen tietoisuuteen. Tällöin taas niitä asioita voi alkaa korjata… Pilvessä ei voi tavallaan valehdella itselleen.

Jos ihminen on nuori ja/tai herkkä mieleltään, elämä levotonta, pää kuin hullunmylly, niin pilvi ei välttämättä tee hyvää ollenkaan. Se synnyttää ahdistuneita ja pelokkaita mielialoja vahvemmallekin. Niitäkin mielialoja kuitenkin voi ajan myötä oppia hallitsemaan ja tavallaan ottamaan niistäkin “hyödyn” irti älyllisessä mielessä.

Juurikin näin.
Mutta noin yleisesti toisille sopii ja toisille ei.Itselleni ainakin sopii erinoimaisesti , eikä noin 3v. päivittäisellä käytöllä ole ollut mitään muutosta mihinkään.Ympärilläni olevilla kavereilla on sitten ollut vuosien varrella jos monenmoista ongelmaa lähinnä mielenterveyden kanssa.
Yhteenvetona älä siis polta jos pää ei kestä.

Mä olen poltellut savuja noin 15vuotta armottomalla tahdilla. Pienet paniikki häiriöt ei tunnu enää missään.
Lääkitystä löytyy illalle ja aamulle(kaksisuuntainen mielialahäiriö). Joku kaveri joskus sanoi, et älä käytä mitään ku syöt jo lääkkeitäkin… voit flipata. Paskan marjat! Lääkitys kun saatiin kohdalleen niin pää on kestänyt 4 happoa kombotettuna 2-3g sieniä 6tunnin sisään ja useita muita 5levelin trippejä joissa koetaan täydellinen ego kuolema.(ennen paniikki jo hatsista tai 1gsieniä) Minun mielestä savut ei vaikuta serotoniin tai dopamiiniin. joten jos lääkkeillä korjaa serotoniinin ja dopamiinin tasapainoon niin ei savut vaikuta tilanteeseen oikein mitenkään. Savut vain toimivat laukaisevana tekijänä paniikille psykoosille jos aivot eivät ole balanssissa. Serotoonit ja dopamiinit voi olla useaallakin ihmisellä pielessä ja moni ei sitä tiedä/halua tiedostaa. Monella paniikin/masennuksen/psykoosin laukaisee jokin elämän vaihde(jonkun kuolema…ym) Käytti hän sitten huumeita tai ei.

Ongelmat ovat paljon syvemmällä kuin jossain pilvessä. ihmiset vaan sulkevat korvansa ja näkemyksensä välittömästi kun joku asia toimii laukaisevana tekijänä. Enemmän ihmisiä joutuu hoitoon muiden kuin huumehien takia(ei korvaushoito) On vain niin helppoa lakaista oikeat syyt maton alle ja valehdella ihmisille mitä sattuu.
PILVI EI SOVI KAIKILLE. INMISET NÄIN OVAT PÄÄTTÄNEET. Mikä on syy ettei kannabis sovi kaikille?
Vastaus: Serotoniinin ja dopamiinin tasapaino ei ole kaikilla kohdallaan. (ainakaan minulla) :open_mouth:

Mikä on syy , että kannabis ei sovi kaikille? No se että toisilla se pistää kopan enemmän sekasin mitä on jo valmiiksi. Oli sitten serotonit tai dopamiinit miten epätasapainossa tahansa , niin sillon se ei sovi jos se tekee tilanteesta pahemman.

Eika asia valttamatta ole niinkaan yksinkertanen etta paakoppa ei ole kunnossa ja miten sa senkin maaritat halooo… perimasta kiinni myos (aivokemioista…just noista valittaja aine balansseista+ miten oppinu mitakin asioita kasittelemaan jne…)

Jos oot(te) huomannu etta joku paihde ei sulle syysta tai toisesta sovi niin ei valttamat kande kayttaa. (mitaan) :question:

Onko kukaan katsonut niitä ohjelmia, joissa puhutaan että nykycannabis (THC 20-25%) olisi kenties tarkoitus luokitella eri aineeksi kuin hippien polttama ganja THC 4-5% + sisältää cannabinoideja jotka ehkäisevät flippaamista)??? Mitä itse olen niitä katsonut, tulee mieleen että juuri tämän asian takia jehova vie alle 19v nuoria mielisairaalaan… Pelkkä THC eikä mitään aineita jotka suojaavat flippaukselta. Sama asia pätee kyllä ihmisiin ketkä ovat täysikäisiä, kaikille ei ganja sovi. Itsekin tiedän tapauksia. Monet skitsofreenikoista tahtovat kuulemma polttaa ganjaa & röökiä, vaikka auttaa vain hetkellisesti… Siis dokkareiden mukaan + mitä oli aikoinaan se mt-ongelmaisten keskustelu-palsta; nimeä en nyt muista tällä hetkellä.

Pari tuttua vetää mielummin alkoa kuin ganjaa. Useampi toisinpäin… Jotkut jotenkin muuten ja… Kaikille löytyy jotakin… Onko se hyvä… I doubt…

Voi ne asiat päätellä ihan maalaisjärjelläkin. Mielestäni jo tämän ketjun aloittajan kirjoitustyylistä sekä asioista, joista hän kirjoittaa, voi tehdä päätelmät ja sanoa, että kasva vähän ja polta sitä paukkua vasta sitten. Jos sittenkään. Vahva kannabis on niitä varten joilla on eväitä käsitellä sitä ja sitä kautta saada siitä ehkä jotain hyötyä. En tiedä mitään mistään flippausta estävistä kannabioideista enkä sinänsä ole niistä kiinnostunutkaan… Pidän jeesusteluna keskustelua nykykannabiksen liiallisesta vahvuudesta. Jos lajikkeita aletaan säätää miedommiksi niin se on juuri kaikenlaisten nuorten flippaajien ja muiden sekoilijoiden vika.