Kannabiksesta

Moikka!

Olen pidemmän aikaa lueskellut tätä saunan osiota ja vihdoin uskaltauduin kirjoittamaan.

Olen joitakin kertoja polttanut kukkaa ulkomailla reissaillessani ja pitänyt siitä. Olen kokenut jopa paremmaksi vaihtoehdoksi kuin alkoholi, josta menen totaalisesti sekaisin. Olen saanut opiskelupaikan saksasta, läheltä Hollannin rajaa ja tiedän, että osa opiskelijoista käy useinkin rajan toisella puolen päihtymässä.

Haluaisinkin kysyä teiltä, kannattaako minun jättää nämä reissut väliin? Pidän kannabiksesta, mutta pelkään kuollakseni että se on ns. “portti vahvempiin”, mistä kaikkialla pelotellaan…

Ääh, teistä tämä tuntuu varmaan typerältä, mutta minulle tämä on iso juttu… Ja harmikseni minulla ei edes ole ketään, kenelle tästä puhua…

Pidän teitä sen verran “reiluina” tyyppeinä, että en joudu naurunalaiseksi täällä… Ainakaan toivottavasti! :smiley:

Terkuin HS

Viimeksi kun asiasta jotain kuulin, niin nyt pitäisi kannan myynti olla kielletty muille kuin Alankomaiden kansalaisille :frowning: . No, jos noin on ei saatavuus ole varmaan kovinkaan laskenut. Omat heroiiniostokseni sujuivat hienosti eikä diileri vaivautunut käyttämään edes mitään “koodikieltä” kännyssään.

Polta ihmees ganjabista, noi porttiteoriat on aivan hatusta vetästyjä…

Porttiteoria yksinkertaisesti on vain propagandaa. Kannabiksen käyttö ei millään tavalla saa sinua haluamaan muita päihteitä. Miksipä se niin tekisi? Eihän viinan (erittäin vahva huumausaine) juominenkaan saa sinua haluamaan amfetamiinia tai heroiinia…

Mutta kuten ehkä oletkin kannabista käytettyäsi huomannut, ettei se olekkaan läheskään niin vaarallista kuin on peloteltu, niin ei saa sortua kehäpäätelmään: eihän ne muutkaan sen vaarallisempia voi olla…
Tämä voi olla se “portti” tai se, että hatsin himoissas ostatkin sitä kokaiinia kun “sitä ququa ei nyt sitten sattunutkaan oleen”

Voi kun se ois noin helppoa. emqqu vois mennä vaikka saarnaamaan hoitolaitoksiin, että näin se lopettaminen tapahtuu :slight_smile:

Kiitos mahdottomasti teille vastauksista!! Tästä todella oli hyötyä ja pelko laantui huomattavasti. :slight_smile: On mukavaa kuulla tästä asiasta ihmisiltä jotka oikeasti tietävät asioista, kuin sosiaalialalla työskentelevän äitini saarnapuheet huumeista…

Joker, tietääkseni Amsterdam ei kieltänyt kannabista turisteilta, sillä huumeturistit tuottavat ihan älyttömiä summia kyseiselle alueelle. En muista sitten osaakkaan sanoa, mutta ymmärsin, että kaupunki saa itse päättää oman kantansa kannabiksen turistimyyntiin?

Kiitos vielä tuhannesti teille kaikille!

Opettele alusta asti polttamaan sopivasti… Äläkä todellakaan ajattele että siitä ei voi tulla mitään haittoja.
Pidä viikon kahden taukoja välillä ja jos alkaa tuntumaan siltä että kannabis tauot jää kesken niin opettele tunnistamaan riippuvuutesi ja vähennä käyttöäsi. Kannabiksesta tulee naurettavat reflat, mutta jo muutaman selvän päivän jälkeen saattaa lipsahtaa jos ottaa tavan että olipas naurettavat reflat. Aamusta iltaan meininkiin tottuu samallalailla kun aamu kahvin juontiin ja onkin sitten muutaman vuoden päästä outoa olla selvinpäin.

Tuli tuossa mieleen kun itse vähentelen juuri poltto välejä ja pitelen taukoja… Niin yhdeksi pahaksi ongelmaksi olen huomannut röökin kiskomisen. 1-1,5 askia päivässä ja keuhkot aivan tukossa. Eli jotenkin sitä oloa kaipaa huomaamatta ja yrittää tukahduttaa röökillä.
Tähän voisi sopia hyvin thc:ton koristekasvi, mutta mitä virkavalta sanoo tikkari testissä jos onkin polttanut täysin toimimatonta kannabista? Näkyykö vain THC tikkarissa. Tietääkseni lainsäädäntö ei tunne kieltoa kasvattaa toimimatonta kasvia, sen kuivausta ja polttoa…?

Kyllä kannabis on mun mielestä ehkäpä päihteistä paras, ihan siitä syystä ettei siitä tule vierotusoireita. Tai no vuosikausien poltoista tulee pienet, muttei kuitenkaan mitään verrattuna vaikka oppareihin.

Ainut on, ettei kovin nuorella iällä kannata aloittaa polttelua, ja sit semmonen et jos tuntuu että pitää paukuissa saada jotain rauhoittavaa kannattaa pitää taukoa.

Itselläni on kannabis siitä outu, että mulle ei tule ahinoita budista, ennemminkin se toimii vähän samaan tapaan ku bentsot, rauhoittaa mielen. En tunne ketään muuta, jolla olisi näinpäin, monet budipääthän skitsoilevat silloin kun on putki päällä ni aika järkyttävästikin, saa joskus oikein nauraa, muttei kehtaa. Kun kämpässä saa budista puhua vaan parvekkeella ja kännykät pitää sammuttaa, ja homman nimi on joku kahen gemman poisto… :laughing:

Tosiaan tuo skitsoilu on budin se pahin sivuvaikutus ja joillekkin erittäin herkille saattaa tulla jotain henkisiä ongelmia.

Itsekin aloitin ruohon polton vasta sen jälkeen kun olin jo opparikoukussa ja kokeillut pirit sun muutkin. Tämänkin tein vain siksi kun aloin itte kasvattaa, sekin oli hilkulla mulla oli huntti rahaa ja mietin ostanko vauhtia lisää (oli pitkä putki päällä) vai lampun. Niin ostin sit muutaman teemun ja pamin ja natikan, olen ylpeä että tuolloin tein moisen ratkaisun… :laughing: