Kannabiksesta

Poltin kannabista yli puoli vuotta joka päivä vähintään kerran. Kun olin polttanu noin 5kk se ei toiminu enää ninnku sen pitäis eli en ollu enää sosiaalinen, en nauranut ja heittänyt läppää enkä enää nauttinu siit olost nii paljoo. Mä en silti voinu lopettaa sitä polttamista ja n. kuukaus sen jälkeen kun olin hiteissä aloin aatella et mun kaverit ei oikeesti tykkää must ja et ne puhuu must paskaa ja kieroilee mua kohtaa jotenki. Tunsin et oon hiteis nii fiksu et tajuun aina ku ne on kusettanu tai kieroillu mua kohtaa ja nää jutut tuntu ihan tosilta vaik aattelin näin mun parhaist kavereist. Jatkoin silti polttamista ja joka kerta aattelin näin. Sit ku lopulta aloin vähentää polttamist ja lopetin melkee kokonaa ni oon huomannu et aattelen noit ajatuksii myös selvin päin. Voisko joku kertoo mist tää johtuu ja onko samantyyppisii kokemuksii.

Jospa teitsi on masentunu ja sen takia tulee noita negatiivisiä ajatuksia?

Alitajunnasta tuli ehkä jotain möykkyjä esiin, jotka purkautuu vainoiluna. Mulla oli vähän samantyyppistä n. 10 vuotta sitten, jonka jälkeen vähensin hiljalleen ja lopetin oikeastaan kokonaan lopulta. Imo kannabis ei kuitenkaan varsinaisesti aiheuta mitään harha-ajatuksia, vaan tuo esille jotain sellaista, mitä ei ole aikaisemmin huomannut, hyvässä ja pahassa… itselläni negatiiviset ajatukset vähenivät kun olin polttamatta ja muutenkin päihteettä pidempään, ja kävin juttelemassa niistä ihmisille.

Iltaa!

kannabiksen pitkäaikaisen käytön lopettamisesta voi seurata masennusta ja se voi ruokkia negatiivisia
ajatuksia sun päässä. mullakin alkuaikoina ekat pari vuotta kun olin poltellut joka päivä kuvittelin kaiken
näköstä varsinkin frendeistä, enkä tajunnut että kelailin niitä ahdistavia asioita yleensä pilvi-päissäni, skitsahtelin
ihan turhista jutuista yleensä kunnes tajusin että ei kaikki oikeesti menekään niinku on kuvitellu tollanen
pieni kitsoilu kuuluu kannabikseen ja sitä ei pidä ottaa turhan vakavasti.! asoista voi myös puhua, niiden
ihmisten kanssa ketä luulet et juonii kysyt suoraa mikä on homman nimi. sillä siitä selviäis. ja vaikka lopetat
kuukausien kannabis-putken, viekkarit eli kaikki negatiivinen asia puskee alitajunnasta mieleen. ne pitää vaan
käsitellä, ei ottaa vakavasti. kuukauden kun olet savuton niin olosi pitäisi olla täysin ‘normaali’.

itse olen polttanut 6-7v kannabista lähes joka päivä ja aina kun pitää pidemmän breikin (max 6vko), pitää muistaa
että ottaa mahollisimman maltillisesti aluks ettei mene heti överiks tai kitsoiluks. olen toisaalta tottunut jo noihin pieniin vainoihin, joita pilvi tuo (joko tosi hc- annoksilla) tai pitkän tauon jälkeen. tykkään niistä oloista, kun ajatukset sinkoilee ja maailma pyörii :laughing:

edittiä vielä: kannabis ei tosiaankaan sovi kaikille. moni tavis inhoaa sitä, ei siinä mitään. minä poltan silti.
hyvä seura on myös kaike A ja O. :bulb:

Itsellä se menee niin, että joko poltan päivittäin (kukkaa) tai sitten en ollenkaan. Ei ole välimuotoja.
Syystä että; jos polttelen satunnaisesti esim 1-2 kertaa kk, saan joka kerta ahdistusta ja vainoilua, vaikka olisin kotonani ja rauhallisessa ympäristössä, ahdistaa jo se paukun haju ja tieto siitä, että nyt poltan. Lisäksi kiinnitän ihan turhaa huomiota siihen, miten esim istun tai kävelen tai puhun :laughing: … Mutta, jos poltan useampana päivänä peräkkäin, niin ahdistus ja vainoilu häviää, alan nauttia kannabiksesta ja sen tuomista oloista, voin jo liikkua ulkona ja tehdä normaaleita asioita, en stressaa, että näyttäisin yhtään sen kummemmalta, kuin kukaan muukaan. Liittynee vahvasti itsetuntoon ja itseluottamukseen. Paukuissa tulee kelailtua aika paljon kaikkea, mitä ei selvinpäin tee, joten ensimmäiset polttelupäivät menee lähinnä asioiden läpikäymiseen ja niiden ratkomiseen omassa päässä…

Moi kaikille.Olisin kysellyt vinkkiä kanjamiinin käytön lopetukseen , taustaa sen verran että n.8vuotta tullut polteltua aktiivisesti muutamia taukoja lukuunottamatta, ensimmäiset 2 vuotta putkeen sen jälkeen on ollut max puolen vuoden settejä ja tauko.Nyt on alkanut vaivaamaan lähinnä pelko jos sattuu mahdollinen kiinnijääminen, ja lapsiakin on, kavereita on palanut ympäriltä vuosien varrella paljon eikä voi enää lasten takia kotosallakaan kasvatella. Nykysin tauolla ollessa menee ajatus sekavaksi ja sumuiseksi, nyt oli 2kk polttamatta eikä oikeen normi hommat sujuneet olin (sumussa) ja nyt taas muutamana päivänä polttaneena ajatus juoksee normaalisti, lisäksi huomasin eristäytyvän todella paljon tauon aikana ja olin todella ahdistunut. Lääkkeitä olen joutunut syömään jo ennen kannabiksen käytön aloitusta jännitys oireisiin, nyt menee cipralex 20mg+rivatril 3x2mg/pv joka ei tunnu riittävän pitämään ahdistuksia ja muita tuntemuksia loitolla, tosin tuota rivatriliakin on menny jo useempi vuosi eikä aina ihan lääkärin ohjeiden mukaan mutta olisi kova halu lopettaa polttelu perheen takia pelottaa vaan et kohta ei pääse taas kotiovesta ulos ja kaikki normi asiatkin muuttuu hankalaksi. Olisikohan jostain lääkkeestä hyötyä tuohon sumuiseen oloon ja epävarmuuden tuntemuksiin?Kuinka kauan kestää et pää alkaa pelata edes jotenkin?