Kannabiksesta Terveydeksi-lehteen

Viesti poistettu

Päihdelinkin toimitus.

^ En minä tuohon osallistua aio, kun kannabis ei mitenkään lähellä sydäntäni ole, enkä siitä niin suuria tiedä, mutta hieman pisti silmään tuo, että jutun pointti on se, että kannabis on pitkäaikaisessa käytössä haitallista, jos kuitenkin halutaan nimenomaan asiallista tietoa. En suinkaan yritäkään kiistää sitä, etteikö kannabis aiheuttaisi lähes vääjäämättä vakaviakin haittoja runsaasti ja etenkin aivan ylenmäärin käytettynä, mutta pitkäaikaiskäyttö ei automaattisesti tarkoita samaa, kuin ylenpalttinen käyttö.

Esim. monet kipupotilaat hyötyvät kaikkein eniten juuri kannabiksesta, siis aivan lääkinnällisessä tarkoituksessa, ja onpa siitä ollut joillakin apua mielenterveysongelmiinkin, vaikka mun onkin sitä henk.koht. vaikea ymmärtää :astonished: . Näissä tapauksissa kannabista voi “joutua” käyttämään pitkäänkin, mutta kohtuudella käytettynä siitä lienee kuitenkin enemmän hyötyä, kuin haittaa.

Toki elämä ilman päihteitä/lääkkeitä olisi aina se paras vaihtoehto, koska kaikki ne ovat myrkkyjä, enemmän tai vähemmän, mutta jotkut ihmiset nyt vain sattuvat tarvitsemaan pitkäaikaista ja jopa loppuiän kestävää lääkitystä.

Hei,

kiitos hyvästä kommentista! Tällainen pohdinta on juuri sitä, mitä Terveydeksi-lehden jutussakin on tarkoitus käsitellä! Ja kuten tuossa sanoinkin, teksti käydään yhdessä läpi ja siitä tehdään sellainen, että haastateltava voi sen hyväksyä.

terveisin
Ilpo Salonen

Olen polttanut yli 15vuotta lähes päivittäin… Johtuen varmastikkin siitä, että tykkään sen euforisoivasta ja samalla lamaannuttavasta vaikutuksesta. Jotenkin pystyn käsittelemään tiettyjä käytännön asioita paremmin/rauhallisemmin, kuin selvinpäin… Minulla on jotenkin liin lentävä mielikuvitus selvinpäin. Esimerkkinä:
Joka kerta kun olen tauolla ajatukseni kääntyy hulluuden ja tieteen rajamaille. Jos kertoisin näistä yleisesti kavereille pitäisivät he minua hulluna. En tiedä johtuuko ajatukseni kannabiksen pitkäaikais käytöstä ja muista huumehista jota olen joskus käyttänyt. Voin sen verran paljastaa, että olen nyt ollut 6 päivää polttamatta.
Toissapäivänä pohdin maailmankaikkeutta ja tulin tulokseen (tullut montakertaa aiemminkin samaan tulokseen)
Ihmis mieli ja keho toimivat toisistaan erillään vaikka me itse niitä ohjaillaankin. olemme vain sokeita jollekin mitä emme tiedä. Tänään päivä alkoi sillä että yritän käyttää vasenta ja oikeaa aivolohkoa saman aikaisesti jotta saisin tietoisuuden suuremmaksi. Perjantaina ajattelin poltaa taas ja silloin palaan taas normi askareiden pariin eikä minun tarvitse miettiä tälläisiä asioita. Tämä sama operaatio toistuu aina kun olen tauolla.

Voin osallistua tutkimukseen jos siinä on jotain tieteellistä perustaa ja asioita oikeasti tutkittaisiin. Iltapaivä lehden haastatteluun en voi osallistua. Tietoa kannabiksesta löytyy erittäin paljon.